Fórum >> Típusok >> 159

yani2017-01-11 15:05:43 // 89797
A TRW teljesen jó, gyári minőség.
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-11 15:01:51 // 89796
Na ja, de így városban 100km-t bír ki két regen között, főleg ha végig se tud menni. Nem számolgattam, csak látom, hogy egyik nap még 9.8-on volt az átlag, most regen. után már a 12.8-nak is örülök :-) Ez így nagy marhaság...
cjkacsa2017-01-11 14:59:05 // 89795
Sziasztok!

Stabilizátor pálcákat kellene cserélnem. A boltban a TRW-t ajánlották. Mi a véleményetek ez egy viszonylag elfogadható minőség?

Köszi!
cjkacsa2017-01-11 14:56:33 // 89794
Hali!
A regeneráláskor megnő a pillanatnyi fogyasztás, a turbó nyomás jelentősen lecsökken és kissé égett szag is érezhető kívülről. Én már kétszer is elkaptam, pedig csak pár hónapja van meg az autó. A helyedben én nem szakítanám meg, én mindig visszaültem és ment egy kört hogy megcsinálja rendesen.
fazek2017-01-11 14:46:38 // 89793
A következő napokban figyelni fogom a turbónyomást! Kíváncsi vagyok :)
fazek2017-01-11 14:43:36 // 89792
Ez a kérdés engem is foglalkoztat! Amíg lyukas volt a hátsó dob, addig tudtam hogy mikor regenerál, de mióta kicseréltem csend van.
David | Centocinquantanove2017-01-11 14:42:33 // 89791
1.9 esetében ez a legbiztosabb módszer. Szerintem a többinél is így működhet.

A videón kapcsold be a feliratot, ott írom, hogy mit kell nézni pontosan.
droberto2017-01-11 14:29:52 // 89790
Ha ketőtt félbeszakít és a következőket 10-15 km-re csinálja, az csúnyán belerondít az átlagba. :)
RomeoOne2017-01-11 14:27:21 // 89789
Ti hogy veszitek észre egyáltalán a 2.0-n, hogy regenerál? Én már sokszor próbáltam elcsípni, de nem nagyon sikerült. Ha a parkolóban kezdené el, akkor is leállítanám. Majd megoldja a következő menetben. Nem rövid távokra szoktam használni, hogy gondot okozzon neki.
David | Centocinquantanove2017-01-11 14:23:16 // 89788
Azért a 100km az durva... de a 450 se sok, legalábbis számomra, mert nekem még a jóöreg 800-1000 km ciklusban csinálja a regent...
droberto2017-01-11 14:18:56 // 89787
Fogysztás: Igen, regennél a hideg-város-2.4 kombó nem jó együtállás. :) Viszont vedd figyelembe, hogy ez 100 km-re vetített átlag és ugye egy regen magvan ~10 perc alatt, 60 km/h-ás átlagsebességgel. Magyarul 100 km-re vetítve nem lesz sokkal több az fél littyónál. Ha pedig azt nézed, hogy 5-800 km-enként regenerál 1x, az erre a távra kivetítve 1-2 dl. :)
A fordulatot talán a Manulal írja hogy legyen több mint 2500. Az okát a lírtak függvényében nem értem. Egyenlőre. :)
Giuntini2017-01-11 14:17:56 // 89786
Ezt most totál jól összefoglaltad. Pityukomával annak idejèn ezt beszéltük, hogy elviekben a DPF-nek az a jó, ha minél magasabb fordulaton regenerál. De csak elviekben. A valóság az, hogy regennél a legjobb, ha tudsz tartani egy folyamatos 2-2200 körüli tartományban, akkor tökéletesen puccol. Én szerencsés vagyok, mert nekem nagyrészt autópályán regenerál, csak most télen, hogy kevesebbet autózom a városban is. Az utolsó regent elindította 70 fokos víznél, gondolom már nagyon kellett neki.
Haddel2017-01-11 14:12:02 // 89785
Beépített szopikurva funkció😃😃
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-11 14:04:23 // 89784
Megnéztem MES-el... tényleg regenerált 41km-rel ezelőtt, és 73%-os az eltömődés, szóval megint fog ha városozok. Márpedig városozok ha kell, szóval megfogadom a tanácsod és nem foglalkozok vele :-)
A "kicsit több anyagból" az viszont nem kicsit több. Kíváncsiságból nézem mostanában a fogyasztást és világosan látszik, hogy 10l körül kijönne erőlködés nélkül városban. Nem napi ingázásban, mert ha elindulok, általában elintézek több dolgot, úgyhogy több elindulás, megállással, de egy bemelegedéssel 50-60km is összejön. Mindenképp 11 alatti még ilyen hidegben is. A regenerálás konkrétan feldobta 14.7-re, onnan vánszorog visszafele az átlag. Brutális túlfogyasztást okoz...
A nagy fordulathoz. Nem feltétlen akkor nagyobb a hő, ha nagyobb a gázáramlás. A dpf-et lényegében a katalizátor fűti. Ha áthúzod rajta a meleg gázokat, kevesebb idő marad a hőcserére. Nem kifújni kell a kormot a dpf-ből, hanem elégetni.

A kis műhelykandallóval jól lehet kb. szimulálni :-) Mikor ég le az ablakáról a korom? Ha kinyitom a hamuzó ajtót és lobog a tűz, visz ki mindent a kémény huzat, vagy ha bezárom az ajtót és csak a légcsappantyút nyitom ki. Az előbbi esetben van hogy inkább kormosabb lesz.
David | Centocinquantanove2017-01-11 13:27:39 // 89782
Esküszöm kielégítést olvastam... :)))
Milyen autó lehet az amelyik 800 km pálya után még ki is elégít :)))
droberto2017-01-11 13:10:23 // 89781
5-4010 percet.
droberto2017-01-11 13:05:16 // 89780
Van egy átkozott paraméter neki, ami visszalassításkor jelentkezik és ekkor előszeretettel kezd bele a pucolásba. Nem tudom mi lehet, vagy minek/miknek a megszűnése okozhatja.
Szerintem összefügghet a hűtővíz bemelegedéssel. Biztos ti is észrevettétek, hogy 5 vagy 40 percet mentek a városba, a hűtővíz hőmérséklete akkor kezd gyorsan emelkedni, ha kimész a városból....
Egyébként meg a tisztítást a városban is megoldja, csak kicsivel több anyagból. (1-2 hónapja pont ezt számolgattuk itt.)
Alapból 150-250°C-os a szűrő. A regeneráció előtt feltornássza utóbefecskendezéssel ~600°C-ra. A kiégetés 580-650°C közt meg végbe, hossza 8-10 perc. Elvi előny a magas fordulat, de a tapasztalatok mások. A direk DPF problémák 80%-a autópályán konstans-magas fordulatnál jelentkezik. Nekem is akkor gyűlt meg a bajom, amikor agyon MES-eztem a gépet, regenkor visszakapcsolgattam, hogy legyen fordulat (nagy tömegáram). Elvileg így lesz a legtisztább (pl. kényszerített regen), de mivel tömődés számítást és a tisztítási algoritmusn nem csak a differenciál nyomásmérő határozza meg így ilyenkor véleményszerint porszem kerül a matekba, azt letérdel a DPF. :( Megnő az áthaladási ellenállása (Δp) és megfojtja a motort.
A legjobb, ha nem foglalkozol vele.
droberto2017-01-11 12:48:46 // 89779
Várj, lehet félreérthető voltam.
Az tiszta sor, hogy ha elveszed a radiátorról a meleget, akkor lassabban melegszik/viszzahűl a hűtővíz.
A kérdés az termosztát állapotát hivatott kideríteni, hogy félállásban megragad, vagy képes teljesen elzárni a vizet a hűtőtől. Egymás autóját pedig úgy a legkönnyebb összehasonlítani, ha kivesszük az egyenletből a fűtést, mivel a radiátor hőleadása a rohadt sok paraméter miatt mindenkinek más.
Zolibácsi2017-01-11 12:38:07 // 89778
Simán regenerál és a kényszer regen még fehér füsttel is járhat, amitől majd szívrohamot kapsz. Nekem egy év alatt az átlag regen 450-rol 100 km-re csökkent. Mindig rosszkor regenerált. Ki is került a dpf
Roben52017-01-11 12:34:41 // 89777
Nekem is mindig akkor kezd regent,amikor oda érek valahová.Lehet karikázni amíg nem végez.Tuti direkt csinálja.Egyébként én is,ajtó kinyit,meg hallgat aztán leállít.
Roben52017-01-11 12:32:06 // 89776
Szia!
Fűtés kikapcsolása mellett sokkal hamarabb fel melegszik (2.0).Már túl vagyok termosztát cserén is de ugyan olyan,marha nehezen melegszik fel.
Hardy2017-01-11 12:31:42 // 89775
Megoldja, ha meg nem szól.Ha sokadszorra se sikerül neki akkor világítani fog a lámpa. Ekkor meghajtod és elalszik. De enyém is azt játsza, hogy mikor leparkolok akkor kezdi el. Kb tudom mikor fog regenerálni, akkor mindig kinyitom az ajtót és meghallgatom nem csinálja e és csak utána állítom le. Volt olyan hogy éhesen köröztem az étterem körül mert éppen akkor állt neki. Olyan mintha direkt szivatna néha. Külön érzéke van hozzá mikor a leg alkalmatlanabb, és mondjuk este 10-kor áll neki mikor alig várom hogy végre találjak egy parkolót és hazaérjek. Persze mire megyek még egy kört a parkolónak lőttek.
Haddel2017-01-11 12:20:04 // 89774
Enyémnek az a hobbija ,hogy a kapubeállóban kezd regenerálni. Már sokszor volt hogy jöttem 700-800 km-t pályán , aztán bekanyarodok az utcába és elkezdi a kiégetést😃
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-11 12:09:22 // 89773
Skacok! A dpf-et városban is megpróbálja regenerálni? A minap mentem a könyvelésre, a TD was not available, úgyhogy a nagyvérűvel (azóta városi becenevén Zil :-)) 3 km után megérzésből átkapcsoltam pillanatnyi fogyasztásra. Hát ez még motorféknél is 9l-eket írt, ha gyorsítottam, akár 35-öt. Mondom mi vaaan? Stabil 60-nál evett 12-t. Aztán a könyvelés előtt leparkoltam, bevittem a cuccokat, elindultam, és minden normális lett. 60-nál 7.4 körül írja, ha gyorsítok tízen valami. Akkor esett le, hogy ez nekiállt félig bemelegedve regenerálni? Mostanában többször alakult úgy, hogy el kellet ugranom vele ide-oda városon belül. Azért van két autó, hogy ne kelljen sakkozni, hogy ki mikor hova. Kicsit bennem a félsz, hogy ezzel akkor egy tank gázolajat nem nagyon célszerű kiautózni csak városban... Vagy, megoldja magának?
droberto2017-01-11 12:02:49 // 89772
Igazából azért kellene fűtés (radiátor) nélkül kipróbálni többünknek, hogy megtudjuk hogy a hűtővizet az utastér fűtése hűti le a radiátoron keresztül, vagy a nem jól záró termosztát által a vízhűtő.
Van egy tippem, hogy lesz olyan 1.9-es és 2.0-ás ami tartja 90°C-on (óra szerint) a vizet ha nincs terhelés (üresben gurulva lejtőn) és lesz olyan ami nem.
Hardy2017-01-11 10:41:30 // 89771
Rajtam nem múlik de ha full futesen nem mozdul akkor gondolom ha kikapcsolom se fog mozogni. Akkor sokkal hamarabb melegszik mert próbáltam már. Hisz a fűtőradiator is igazából hűtő csak a motor másik felén és kicsit kisebb ráadásul termosztát nélkül.
Haddel2017-01-11 10:27:25 // 89770
Szatyit is kérdezd meg.
BigBratyó2017-01-11 10:19:43 // 89769
Sziasztok! Valaki tud ajánlani Bp-en Alfához értő szervizt? DZ-s srácok tele vannak, nem tudtak időpontot adni, Németh Mihály dunakeszin ugyancsak... Az autót nem tudom használni, pedig nagyon kellene. Köszönöm
droberto2017-01-11 09:53:44 // 89768
Szerintem ez a teljesítménycsökkenés mezei limp (vész) mód.
Ha nem lenne elég levegő, akkor a kormolnál, meg akkor szenvedne a részecskeszűrőd.
droberto2017-01-11 08:59:12 // 89767
Az lenne jó, ha fűtés full kikapcsolása mellet tudnánk többen megnézni. :)
droberto2017-01-11 08:57:39 // 89766
Én az első helyzetjelzőket láttam el legkésőbb ellenállással. Az első verzióval 2-3 évet bírt mígnem a 38 ból annyi SMD LED kiégett, hogy szóljon az izzófigyelő, hogy már gyanúsan kevés áramot vesz fel.
Én az érintkezőket kihúztam a foglalatból és a végükre forrasztottam rá az ellenállást.
droberto2017-01-11 08:48:28 // 89765
Hagyd a "Canbus"-os izzókat szerintem.
Vegyél sima LED-es izzókat és kössz rájuk párhuzamosan nagy teljesítményű nem melegedő kerámia ellenállásokat.
Én vettem többfajtát és azt kötöttem be, amivel pont már nem villogott, de nem szólt vissza a kocsi villamos hálózatának.
(A hozzászólásaimban mindenről van fotóm.)
_Ata_2017-01-11 08:45:45 // 89764
Nálam ugyan ez van, 90 ről 80-ra esik vissza ha nincs terhelés, aztán megint 90 :)
Mostanában, a nagy hidegekben jött elő.
droberto2017-01-11 08:44:55 // 89763
Bocs, hogy nem tegnap, de szerintem a biztosítékot nézd meg először. Ha az jó akkor menj tovább a lámpa kábel stekkereihez.
A tompított kiégést a Comp nem jegyzi, csak a helyzetjelzőt, így azt gondolom, hogy a fő áramellátásnál lesz a bibi. (Feltételezve, hogy nincs más hiba, minden más jó.)
droberto2017-01-11 08:41:16 // 89762
András köszönjük szépen, a támogatást. Nagyon szép gesztus részedről!
Remélem teljesül a te Álmod is, és csatlakozol hozzánk. :)
droberto2017-01-11 08:39:24 // 89761
Én néztem ki és bekapcsolt fűtéssel is és nálam nem befolyásolta a vízhőmérséklet csökkenést. Ezért terelődött a gyanúm a termosztátra.
90-es órállásnál, ha nem volt terhelés (lejtőn üresben gurulva) 80-ra visszacsökkent. Majd ha újból volt terhelés (hőtermelés) visszament 90-re.
Eddig ezt nem vettem észre (bár nem nagyon szoktam az hőmérő órát figyelni, mert tudom, hogy úgyis manipulált), bár ilyen hidegek sem voltak az elmúlt években.
Passz piros egyenlőre.
MES-el is futni kéne futni egy kört a vizhőt vizsgálva.
Egy biztos, hogy jövő télig nem nyúlok hozzá, ha nem romlik a helyzet.
Hardy2017-01-11 08:30:56 // 89759
Kipróbáltam én is 120 tempomat éppen elérte a 90 fokot bekapcsoltam a párátlanító funkciót. Max hofok max ventillator de meg se mozdul. Egyedül alapjáraton esett vissza. Ja -12 fok van.
droberto2017-01-11 08:24:34 // 89758
Tudni kéne az évenkénti eloszlást.
Véleményem szerint a ti példáyok száma sz összeladás tekintetében.
2005-2010: 5%
2010-2012: 20%
droberto2017-01-11 08:22:52 // 89757
Ötlet:
Lehet a pára lecsapódott valami mozgó alkatrészre és befagy. Tavasszal szétszedném és finoman bezsíroznám, beolajoznám a mozgó, forgó dolgokat. :)
droberto2017-01-11 08:19:46 // 89756
Vagy RO55 rozsdamaróba. :)
Kicsi az esély, de egy próbát tényleg megér.
droberto2017-01-11 08:19:07 // 89755
Nekem a hétvégén végig jobban füstölt. Volt egy regenem is, akkor gyorsításkor a gőzpamacsok a hátsó szélvédő felé is felcsaptak.
BigBratyó2017-01-11 08:18:30 // 89754
Köszönöm szépen! Megnézem ezt is. Mondjuk az hogy hidegben nem indul, másik kör lesz :D
Lexlutor2017-01-10 23:36:50 // 89753
Ellenállás
Egy ilyet találtam hirtelen.
Dömpi (il dottore)2017-01-10 23:14:14 // 89752
Én tavaly ilyenkor cseréltem termosztátot és most oda van szegezve a 90-re
Angelo Bianco2017-01-10 22:57:03 // 89751
Nincs szó a blogodban az adatokról?! Mekkora az ellenállás?
Lexlutor2017-01-10 22:55:52 // 89750
Nem tudom mekkora ellenállás kell bele. Webshopban vettem. 1500 volt darabja.
Angelo Bianco2017-01-10 22:51:28 // 89748
:) egyszerre!!!! :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak