Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Kócosw2016-12-19 11:04:49 // 29531
bizony en is azt hittem rossz,es semmi baja nem volt,csak eleg nehezen melegszik be sajna..Lehet rakok kartonpapirt a hütö ele,mint anno a ladámnál :D
Föckös2016-12-19 09:01:44 // 29530
na azért ne essünk kétségbe, sanszos, h semmi baja a termosztátnak.
próbáld ki úgy csak egyszer, hogy nincs bekapcsolva a fűtés, meglepően hamarább melegszik majd be.
ilyen durva mínuszokban elég komoly a hőelvonása a fűtésnek.
ha alapjáraton fűtve visszahűl, akkor semmi baj a termosztátoddal
ha pályán visszahűl, akkor viszont nyitva maradt
Wolf2016-12-19 03:41:15 // 29529
Alighanem eddig tartott a termosztát.
sty2016-12-18 21:24:50 // 29528
Srácok 1,9JTD,mitől lehet az hogy nehezen melegszik be a motor, alapjáraton kb negyed óra múlva sem változik a hőfok és hideg levegőt fúj,10-15km kocsikázás után a hófokmerőm meg sem mozdul.Legalább 30km-et kell mennem hogy elérje az üzemi hőfokot de ha beérek egy városba ismét visszahűl .Ha nagy nehezen eléri a közel 90 fokot akkor sem fúj olyan iszonyat meleget? 2 éve volt cserélve a termosztát de eddig minden jó volt
Renny2016-12-14 14:33:31 // 29527
Sziasztok!

Alfa 156-ról van szó, 1,9 JTD, most volt szervízben, tegnap hoztuk el, elveikben nem nyúltak a porlasztókhoz, csak a turbót pucolták még ki.

Tegnap arra lettünk figyelmesek, hogy miután elhoztuk, nem alszik ki a megszokott indítás utána a porlasztófej alakú lámpa.

Előzésnél illetve 2,5-ös fordulat felett vissza-vissza torpan(meg-meg hőköl) a kocsi.

Valami tipp hogy mitől lehet?
Csabo222016-12-08 17:46:39 // 29526
Sziasztok

Haverom GT-nek a nagynyomású szivattyúja valószinűleg ereszti a gázolajat. kérdésem az lenne, hogy a szivattyú száma alapján megrendelt bosch felújitó készlettel próbált-e már vki szivattyút felújitani? Ezt a készletet találtam hirtelen, de még nem tudom mi a GT-ben levő szivattyú száma. nyilván annak tudatában rendelnénk meg a szettet.
Köszi
Willy2016-12-08 16:39:03 // 29525
Meg lesz mérve mindenképp.

Csak az a fura, hogy amíg hideg addig semmi hangja és melegen is csak terhelésen.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-03 17:17:44 // 29524
Szia! Lehet injektor, ezt élőben kell hallani hozzá. Egy résolaj mérést megérne. Nem mindig informatív mérés CR dízelnél, de ha már kopog (és tényleg az injektor), akkor nem kicsi a baj.
Szeret begyógyulni, De azért nem lehetetlen kiszedni. Én szerelőre bíztam az első kiszedést. Mindenképp nagy tisztaságot kell tartani a szerelés közben. Onnantól, hogy lekötöttétek a nagynyomású csöveket, felejtős sűrített levegővel fújkálni és hasonlók...Ha van rá mód, a szabad csöveket, csatlakozókat le kell dugózni, ragasztani, vagy bárhogy megvédeni, hogy finom por juthasson bele.
Még összerakott állapotban tisztítsátok ki alaposan amit a környéken lehet.
A 105 lovasé cserélgetős, nem kell semmit programozni.
0Balazs2016-12-03 16:33:52 // 29523
Szia, az volt! Köszi a tippet!
Willy2016-11-28 20:05:45 // 29522
Pár dolog érdekelne, hátha van valakinek ötlete-javaslata-stb...

Adott egy 1.9JTD 105 motoros járgány, és a következő a hibajelenség: Ahogy melegszik a motor kis fordulaton gyorsításkor kopogós hangot lehet hallani. De csak terhelésen és 1500-2000 fordulat környékén. Alapjáraton és üresben gázt adva szép hangja van, semmi fura hang.
Okozhatja ezt injektor? Mennyire szeretnek ezek begyógyulni a helyükre? Nagy macera kiszedni? És az ezekbe való injektort ha egy másikkal szeretnénk kipróbálni akkor fel kell programozni?
Esetleg valami ötlet még, hogy mi lehet?
MMárk912016-11-27 19:06:59 // 29521
azzal semmi gond nincs az aksi új és töltés is jó néztem a vízhőfokjeladó is jónak tűnik olyan mintha nehezen építené fel a nyomást vagy valami jeladó szarakodna.... ma néztem meg a gázolaj fűtő áramkör is jó.... nem tudom.
Coyote2016-11-27 18:46:12 // 29520
Meg nézted az akksit? Elő fordul, hogy nagy hidegben ledermed és ilyenkor nehezebben indul az autó. Esetleg érdemes lenne indítás elött is rá mérni az akksira ésbközben is. Ha gyenge az akksi akkor a csere megoldja a gondod ;-)
MMárk912016-11-27 18:40:06 // 29519
Sziasztok segítséget kérnék egy 156 1.9 jtd ( 85kw) ról lenne szó. Hideg indítási gondom van mikor a külső hőmérséklet 5 fok alá esik és az autó legalább 8 órát áll nehezen indul ( valamikor már ilyenkor is kétszer is kell indítózni) izzító gyertyák trafó cserélve jól is működik de nagyon sokat kell vele tekertetni. Valaki tudna valami tippet adni mi lehet tuti az üzemanyag körbe lesz valami de nem jövök rá valaki találkozott már hasonló esettel ??? ami nekem és ismerőseimnek is eszébe jutott mindent átnéztem de semmi nem értem.
0Balazs2016-11-27 09:14:14 // 29518
Köszi a tippet. Tud valaki Hatvan környékén egy értelmes és nem lehúzós szerelőt, aki látott már 147 1.9JTDm 16V-t?
k1vsol2016-11-25 14:56:16 // 29517
A mi nap arra lettem figyelmes, hogy hidegen a motorhang mellett elkezd egy kerepelő hang előjönni 1200 és 1700-1800as fordulat között. 156 1,9 JTD 116 lovas. De csak hidegen, és ezen a fordulaton, utána elhagyja és szép hangja van. Ajánlatos megnézetni vagy ez mindenkinél előszokott jönni?
Hardy2016-11-23 19:44:35 // 29516
A réztömítés éghetett ki ami a porlasztó alatt van.
0Balazs2016-11-23 19:22:04 // 29515
Sziasztok!

Ma ahogy hazaértem munkából, ritmusos puffogást hallottam a motortérből. Gyorsan megnéztem mi a franc már ez, és kiderült, hogy a porlasztóm mellett szelel a henger! Járt már így valaki? Sajnos nem látom, hogy a hengerfej repedt-e el vagy kisebb a baj, de eléggé be vagyok pánikolva.
RomeoOne2016-11-23 18:31:54 // 29514
Igen, ez az alábbi cikkben is szerepel.

Ettől függetlenül biztosan nem jó ötlet néhány liter gázolajat körbe-körbe pumpálni egy közös nyomócsöves rendszerben, mert csúnyán felmelegedhet a gázolaj. A meleg gázolaj pedig - mint minden olaj - lényegesen rosszabbul keni az érzékeny gépelemeket, és sokkal hígabb is, mint a hideg. Ha több szerencsétlen körülmény egybeesik, egy kevéssé túltervezett rendszernek ennyi éppen elég lehet, hogy megadja magát.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-23 17:54:25 // 29513
Szerintem ez a fő ok. Ha kevés gázolaj kering, hamarabb túlhevül. Több gázolaj, nagyobb hőkapacitás, stabilabb hőfok. A vízkicsapódós dolog az inkább spekuláció.
Piritu2016-11-23 17:29:13 // 29512
Nekem még azt is mondták a szakik, hogy a meleg üzemanyag nem keni olyan jól a nagynyomású rendszert, és az nagyon nem tesz jót neki.
RomeoOne2016-11-23 12:35:40 // 29511
Igen, ezt a cikket olvastam anno, köszi!
forrasr2016-11-23 12:09:18 // 29510
http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/03/11/felek_a_dizeltol/
RomeoOne2016-11-23 10:55:31 // 29509
Sziasztok!
Régebben olvastam valami olyasmit, hogy a diesel-eknél nem nagyon érdemes folyton kevés üzemanyaggal menni meg nagyon leszárítani a tankot, mert valami hőpufferként(?) szolgál az üzemanyag. Azt hiszem részben ahhoz van köze, hogy ne legyen víz a tankban, de ennél valamivel komplexebb dologról volt szó.
Valakinek beugrik így valami vagy tud erről linkelni cikket? Google-t próbáltam, de igazából így, hogy nem is tudom pontosan, hogy mit keresek, nem túl hatékony :D
Köszi.
rbalint882016-11-15 20:18:59 // 29508
köszi, holnap este nekifutok.
atis_166jtd2016-11-15 07:30:01 // 29507
Azt a ketőt főleg ami a turbótól megy a coolerig, meg ami felűl van a coolertől a szívócsonkig. A felsőt egyszerűbb, az alsót ha van takaród azt le kell venni.
rbalint882016-11-14 23:05:35 // 29506
átnézem én, csak írd le melyiket ;) mit tölt hova? :D ha rajz is van, még jobb! köszi!
amúgy gyanús volt a turbócső is, de alacsony az autó/nagy a fejem és nincs rendes emelőm sem (főleg nem kettő)
Föckös2016-11-14 09:50:09 // 29505
huhh a 860 mbar boost az nem túl sok, 1000 a légköri...
atis_166jtd2016-11-14 07:32:58 // 29504
Nézd át alaposan a két töltőcsövet, valamelyik lukas lesz. Ne csak a szemeddel, tapogasd végig, alaposan mert nem mindíg látni.
rbalint882016-11-13 20:19:12 // 29503
Sziasztok!
156 1.9 JTD16V 140ló ma a következőt produkálta: egyenletes 90 körüli tempóval haladtam, amikor tartott gáz mellett elkezdett lassulni az autó. Visszavettem a gázból és azt tartva fel tudtam menni az emelkedőn 80 körüli tempóval. Utána próbáltam nagyobb gázt adni, amire nem volt válasz a szokásos menés, ellenben a turbónyomást nagyon hangosan szisszenve engedte el az autó, nem a szokásos "suhhh" hanggal. Ezzel párhuzamosan megjelent egy -nem fémes- kelepelős mellékhang is és abszolút nem épült a turbónyomás. Mivel MIL-t nem dobott az autó, a szemrevételezés után hazajöttünk vele. Egy komolyabb emelkedőn itthonról kb egy km-re bedobta a MIL-t is, amit kiolvasva a P1235 Boost Pressure Signal hibakód jött ki (3035rpm, 25270,7 mm3/i üzemanyagmennyiség, 1024,1 baros üzemanyagnyomás, 52,16% gázpedálállás és 870,6 mBar boost adatokkal). A MAP szenzort megtisztítottam, elég retkes volt. Emellett a vákuumszabályozót/VGT szelepet is a zárhídon megnéztem. A stekkerét lehúzva volt egy halk tehénbőgés (gondolom akkor engedte el a vákuumot), de azzal egyebet nem igazán tudtam kezdeni.
Ezektől az alapjárati kelepelés megszűnt, de a fordulat emelkedésével sokkal enyhébben ugyan, de visszatér és a levegőt sem a szokott hanggal engedi el továbbra sem.
Nemsokára megy Ferkéhez az autó egy elég komoly szerelésre, de ha addig ezzel a problémával dűlőre tudnék jutni otthon, akkor nem terhelném vele.
medcare2016-10-31 13:25:45 // 29502
Amúgy ment a tövébe VD40, petróleum, de eddig makacsul tartja magát. Kár, hogy általában úgy vannak vele a szerelök, amíg nem villog a visszajelzö, nem kell gyertyát cserélni. Addigra persze eltelik 10 év, aztán szedd ki, ha tudod. Érdemes lenne nagyszervizenként meglazítani, majd visszatekerni? Nem tudom. Így 12 év után meg szív vele az ember...
medcare2016-10-31 13:21:35 // 29501
Van ütve csavarozónk. Ez segített a 4.-nél. Az alsó pár menet megszorult, de lassan engedett. Szép lassan ki tudtam aztán egy racsnis kulccsal tekerni. Attól féltem, nehogy valami reszelék belepotyogjon, de hál´ Istennek nem esett meg a dolog. Ezzel az utolsó gyertyával nem tudok mit kezdeni. Beletörni meg nem akarom. Már így is jól indul hidegben, de emiatt az 5. rossz gyertya miatt villog a visszajelzö.
GTVili2016-10-30 19:58:53 // 29500
Köszönöm....👍
Jorjie (kígyóéskereszt)2016-10-30 19:46:52 // 29499
Mindenki tudja, hogy a jtd egy jó motor :-)
De akkor 8 vagy 16 szelepeset akar? Az egyik egyszerűbb, a másik gyorsabb. Normális olaj kell bele, hidegen nem hajtjuk, meg a szokásos dolgok. Ha oda van rá figyelve örök élet plusz egy hét.
Piritu2016-10-30 19:13:33 // 29498
Mindenki azon töri a fejét,hogy mit írjon. Mert igazából nincs.
EGR szelepet, meg a kettős tömegűt kell pár százezrenként cserélni. Esetlen a befecskendező fúvókákat és a szivattyút. Ez utóbbiról gyors képet lehet kapni az alapjárati korrekciós tényező mérésével (FES/MES), ha 2 alatt van oké.
GTVili2016-10-30 19:07:58 // 29497
Hű de segítőkészek vagytok....😁
GTVili2016-10-28 20:51:29 // 29496
Sziasztok!
Egy ismerősöm szeretne venni egy 1.9 JTD-t.....2004 körülit,116 vagy 140 lovasat.....
Mire kell odafigyelni....? Van egyáltalán a JTD-nek típus hibája....?
berobbantam2016-10-07 21:45:14 // 29495
Szia
Nem tudsz kérni kölcsön egy ütve csavarozót?De lehet egy sima akkus fúró is tud segíteni ha leveszed a nyomatékot.
medcare2016-10-07 20:44:39 // 29494
3 meglazult, 2 hengerben nem (jobbról, szemben a motorral a 1-2.). Láttam a neten valami pneumatikus nyomatékkulcsot direkt erre a feladatra. Csak kicsit sokallom érte a 40 rugót. Nyomatékkulcson gondolkodom jelenleg. Az valamivel olcsóbb s később is hasznát vehetem. Nem merem tovább tekerni, mert még beletörik. Már így is jobb a reggeli indulás, de nem szeretném így hagyni. Valami megoldást úgyis találok rá.
Lackó156TS2016-10-04 19:04:27 // 29493
szép tiszta. a szívósór tetején lévő érzékelőre gondolsz nem? sőt tettem be egy másikat, elképzelhető, hogy az se lenne jó? sajnos bontottal tudtam kipróbálni....alapjáraton is előfordul a mutatvány :S
bondi2016-10-04 10:57:32 // 29492
Nem tudom, lehet, hogy a csavar lazító hasznosabb lett volna, én azzal nem próbáltam.
bondi2016-10-04 10:53:01 // 29491
Eltelt egy kis idő, mire rászántam magam, végül úgy döntöttem, hogy egyszer élünk:)
Föckös2016-10-04 09:39:44 // 29490
a stiloban tavaly cseréltünk Zolikánál négy izzítót, egy hétig nem csipogott miatta.

aztán kaptam tőle egy másik relét, kicseréltem, megiont egy hétig nem csipogott miatta.

azóta csipog

beindul

lexarom :-)
medcare2016-10-04 09:31:09 // 29489
Magam csavarlazítóval fújtam be, de nem indult meg. Nem eröltetem... Az elözö kocsiban (166 JTD) simán cseréltem, de ez a faceliftes szivat... WD 40 jobban lazít?
Ferke2016-10-03 21:18:57 // 29488
Maradjunk annyiban, hogy brutálnagy mázlid volt:D 16/20v-be úgy törik be, hogy szinte észre sem veszed:)
Ferke2016-10-03 21:17:01 // 29487
Úgy tölthet túl pl, hogy nem engedi el a vakuumot a solenoid. :) Takarítsátok ki pl.
PistaFR2016-10-02 19:53:19 // 29486
Leragadó geo?
Lackó156TS2016-10-01 19:29:17 // 29485
sziasztok. 1.9jtd 16v úgy néz ki túltölt...ha létezik ilyen, aztán le is tilt. nyomás szenzor hibával. szenzort cseréltem, de mégis...hogyan töltődhet mégi túl? buhert chiptuning miatt? vagy máshol keressem a hibát?
Roll19832016-10-01 19:00:53 // 29484
Srácok!

Járt már valaki úgy, hogy kicserélte az izzítógyertyákat és a relét is, mindenből Bosch került a bele, de továbbra sem az igazi?! 1 hétig nem villogott a visszajelző, majd pár napig igen és most megint nem villog.
bondi2016-09-23 08:35:05 // 29483
Szevasz! Nekem ugyanilyen motorral szerelt a 159-em, és már átestem az izzítógyertya cserén is. Szerelőt sajnos nem tudok ajánlani, mert magam végeztem el a műveletet. Valóban nehéz hozzáférni a gyertyákhoz, mert nagyon mélyen vannak, de nem kell semmit lebontani, csak a műanyag motorburkolatot. Szerelés előtti nap befújtam WD-40-el, a kilazításhoz egy 10-es fejű csavarhoz képest valóban sokkal nagyobb erő szükséges, ami elsőre elég ijesztő volt számomra, a másodiknál már sokkal bátrabb voltam. A kicsavarást is türelmesen kell végezni, negyed fordulat kitekerés, majd nyolcad fordulat vissza, egészen addig, amíg egész könnyűvé válik a forgatás. A kicsavart izzítógyertyát még így sem lehet kézzel elérni, talán egy mágneses krovafej használható lenne, én egy hajlított drót segítségével tudtam kiemelni, és berakni az újat.
Gergo_159_19_8V2016-09-18 21:05:45 // 29482
Hát az én szerelőm Kőbányán dolgozik egy kis garázsban, nagyon megbízható és korrekt srác. De ezt nem vállalta. Megértem. Nincs benne igazán tapasztalata, volt már hogy tört bele, akkor az onnantól az ő horror költsége volt. Egyszerűen az ő általa elvégzett munkákhoz képest nagyon rossz az energiabefektetés-megtérülés rátája a dolognak. Mint anno én az anatómia vizsgán, mikor lett volna pár tétel amit ötször annyi energia lett volna megtanulni, mint a többit... Az első vizsgára nem is tanultam meg. Ez kb. a tételek elenyésző 10%-a volt, mégis belehúztam... :D A második vizsgára kénytelen voltam akaraton ellenére is megtanulni... :D Ilyen ez...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak