Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

MMárk912016-11-27 19:06:59 // 29521
azzal semmi gond nincs az aksi új és töltés is jó néztem a vízhőfokjeladó is jónak tűnik olyan mintha nehezen építené fel a nyomást vagy valami jeladó szarakodna.... ma néztem meg a gázolaj fűtő áramkör is jó.... nem tudom.
Coyote2016-11-27 18:46:12 // 29520
Meg nézted az akksit? Elő fordul, hogy nagy hidegben ledermed és ilyenkor nehezebben indul az autó. Esetleg érdemes lenne indítás elött is rá mérni az akksira ésbközben is. Ha gyenge az akksi akkor a csere megoldja a gondod ;-)
MMárk912016-11-27 18:40:06 // 29519
Sziasztok segítséget kérnék egy 156 1.9 jtd ( 85kw) ról lenne szó. Hideg indítási gondom van mikor a külső hőmérséklet 5 fok alá esik és az autó legalább 8 órát áll nehezen indul ( valamikor már ilyenkor is kétszer is kell indítózni) izzító gyertyák trafó cserélve jól is működik de nagyon sokat kell vele tekertetni. Valaki tudna valami tippet adni mi lehet tuti az üzemanyag körbe lesz valami de nem jövök rá valaki találkozott már hasonló esettel ??? ami nekem és ismerőseimnek is eszébe jutott mindent átnéztem de semmi nem értem.
0Balazs2016-11-27 09:14:14 // 29518
Köszi a tippet. Tud valaki Hatvan környékén egy értelmes és nem lehúzós szerelőt, aki látott már 147 1.9JTDm 16V-t?
k1vsol2016-11-25 14:56:16 // 29517
A mi nap arra lettem figyelmes, hogy hidegen a motorhang mellett elkezd egy kerepelő hang előjönni 1200 és 1700-1800as fordulat között. 156 1,9 JTD 116 lovas. De csak hidegen, és ezen a fordulaton, utána elhagyja és szép hangja van. Ajánlatos megnézetni vagy ez mindenkinél előszokott jönni?
Hardy2016-11-23 19:44:35 // 29516
A réztömítés éghetett ki ami a porlasztó alatt van.
0Balazs2016-11-23 19:22:04 // 29515
Sziasztok!

Ma ahogy hazaértem munkából, ritmusos puffogást hallottam a motortérből. Gyorsan megnéztem mi a franc már ez, és kiderült, hogy a porlasztóm mellett szelel a henger! Járt már így valaki? Sajnos nem látom, hogy a hengerfej repedt-e el vagy kisebb a baj, de eléggé be vagyok pánikolva.
RomeoOne2016-11-23 18:31:54 // 29514
Igen, ez az alábbi cikkben is szerepel.

Ettől függetlenül biztosan nem jó ötlet néhány liter gázolajat körbe-körbe pumpálni egy közös nyomócsöves rendszerben, mert csúnyán felmelegedhet a gázolaj. A meleg gázolaj pedig - mint minden olaj - lényegesen rosszabbul keni az érzékeny gépelemeket, és sokkal hígabb is, mint a hideg. Ha több szerencsétlen körülmény egybeesik, egy kevéssé túltervezett rendszernek ennyi éppen elég lehet, hogy megadja magát.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-23 17:54:25 // 29513
Szerintem ez a fő ok. Ha kevés gázolaj kering, hamarabb túlhevül. Több gázolaj, nagyobb hőkapacitás, stabilabb hőfok. A vízkicsapódós dolog az inkább spekuláció.
Piritu2016-11-23 17:29:13 // 29512
Nekem még azt is mondták a szakik, hogy a meleg üzemanyag nem keni olyan jól a nagynyomású rendszert, és az nagyon nem tesz jót neki.
RomeoOne2016-11-23 12:35:40 // 29511
Igen, ezt a cikket olvastam anno, köszi!
forrasr2016-11-23 12:09:18 // 29510
http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/03/11/felek_a_dizeltol/
RomeoOne2016-11-23 10:55:31 // 29509
Sziasztok!
Régebben olvastam valami olyasmit, hogy a diesel-eknél nem nagyon érdemes folyton kevés üzemanyaggal menni meg nagyon leszárítani a tankot, mert valami hőpufferként(?) szolgál az üzemanyag. Azt hiszem részben ahhoz van köze, hogy ne legyen víz a tankban, de ennél valamivel komplexebb dologról volt szó.
Valakinek beugrik így valami vagy tud erről linkelni cikket? Google-t próbáltam, de igazából így, hogy nem is tudom pontosan, hogy mit keresek, nem túl hatékony :D
Köszi.
rbalint882016-11-15 20:18:59 // 29508
köszi, holnap este nekifutok.
atis_166jtd2016-11-15 07:30:01 // 29507
Azt a ketőt főleg ami a turbótól megy a coolerig, meg ami felűl van a coolertől a szívócsonkig. A felsőt egyszerűbb, az alsót ha van takaród azt le kell venni.
rbalint882016-11-14 23:05:35 // 29506
átnézem én, csak írd le melyiket ;) mit tölt hova? :D ha rajz is van, még jobb! köszi!
amúgy gyanús volt a turbócső is, de alacsony az autó/nagy a fejem és nincs rendes emelőm sem (főleg nem kettő)
Föckös2016-11-14 09:50:09 // 29505
huhh a 860 mbar boost az nem túl sok, 1000 a légköri...
atis_166jtd2016-11-14 07:32:58 // 29504
Nézd át alaposan a két töltőcsövet, valamelyik lukas lesz. Ne csak a szemeddel, tapogasd végig, alaposan mert nem mindíg látni.
rbalint882016-11-13 20:19:12 // 29503
Sziasztok!
156 1.9 JTD16V 140ló ma a következőt produkálta: egyenletes 90 körüli tempóval haladtam, amikor tartott gáz mellett elkezdett lassulni az autó. Visszavettem a gázból és azt tartva fel tudtam menni az emelkedőn 80 körüli tempóval. Utána próbáltam nagyobb gázt adni, amire nem volt válasz a szokásos menés, ellenben a turbónyomást nagyon hangosan szisszenve engedte el az autó, nem a szokásos "suhhh" hanggal. Ezzel párhuzamosan megjelent egy -nem fémes- kelepelős mellékhang is és abszolút nem épült a turbónyomás. Mivel MIL-t nem dobott az autó, a szemrevételezés után hazajöttünk vele. Egy komolyabb emelkedőn itthonról kb egy km-re bedobta a MIL-t is, amit kiolvasva a P1235 Boost Pressure Signal hibakód jött ki (3035rpm, 25270,7 mm3/i üzemanyagmennyiség, 1024,1 baros üzemanyagnyomás, 52,16% gázpedálállás és 870,6 mBar boost adatokkal). A MAP szenzort megtisztítottam, elég retkes volt. Emellett a vákuumszabályozót/VGT szelepet is a zárhídon megnéztem. A stekkerét lehúzva volt egy halk tehénbőgés (gondolom akkor engedte el a vákuumot), de azzal egyebet nem igazán tudtam kezdeni.
Ezektől az alapjárati kelepelés megszűnt, de a fordulat emelkedésével sokkal enyhébben ugyan, de visszatér és a levegőt sem a szokott hanggal engedi el továbbra sem.
Nemsokára megy Ferkéhez az autó egy elég komoly szerelésre, de ha addig ezzel a problémával dűlőre tudnék jutni otthon, akkor nem terhelném vele.
medcare2016-10-31 13:25:45 // 29502
Amúgy ment a tövébe VD40, petróleum, de eddig makacsul tartja magát. Kár, hogy általában úgy vannak vele a szerelök, amíg nem villog a visszajelzö, nem kell gyertyát cserélni. Addigra persze eltelik 10 év, aztán szedd ki, ha tudod. Érdemes lenne nagyszervizenként meglazítani, majd visszatekerni? Nem tudom. Így 12 év után meg szív vele az ember...
medcare2016-10-31 13:21:35 // 29501
Van ütve csavarozónk. Ez segített a 4.-nél. Az alsó pár menet megszorult, de lassan engedett. Szép lassan ki tudtam aztán egy racsnis kulccsal tekerni. Attól féltem, nehogy valami reszelék belepotyogjon, de hál´ Istennek nem esett meg a dolog. Ezzel az utolsó gyertyával nem tudok mit kezdeni. Beletörni meg nem akarom. Már így is jól indul hidegben, de emiatt az 5. rossz gyertya miatt villog a visszajelzö.
GTVili2016-10-30 19:58:53 // 29500
Köszönöm....👍
Jorjie2016-10-30 19:46:52 // 29499
Mindenki tudja, hogy a jtd egy jó motor :-)
De akkor 8 vagy 16 szelepeset akar? Az egyik egyszerűbb, a másik gyorsabb. Normális olaj kell bele, hidegen nem hajtjuk, meg a szokásos dolgok. Ha oda van rá figyelve örök élet plusz egy hét.
Piritu2016-10-30 19:13:33 // 29498
Mindenki azon töri a fejét,hogy mit írjon. Mert igazából nincs.
EGR szelepet, meg a kettős tömegűt kell pár százezrenként cserélni. Esetlen a befecskendező fúvókákat és a szivattyút. Ez utóbbiról gyors képet lehet kapni az alapjárati korrekciós tényező mérésével (FES/MES), ha 2 alatt van oké.
GTVili2016-10-30 19:07:58 // 29497
Hű de segítőkészek vagytok....😁
GTVili2016-10-28 20:51:29 // 29496
Sziasztok!
Egy ismerősöm szeretne venni egy 1.9 JTD-t.....2004 körülit,116 vagy 140 lovasat.....
Mire kell odafigyelni....? Van egyáltalán a JTD-nek típus hibája....?
berobbantam2016-10-07 21:45:14 // 29495
Szia
Nem tudsz kérni kölcsön egy ütve csavarozót?De lehet egy sima akkus fúró is tud segíteni ha leveszed a nyomatékot.
medcare2016-10-07 20:44:39 // 29494
3 meglazult, 2 hengerben nem (jobbról, szemben a motorral a 1-2.). Láttam a neten valami pneumatikus nyomatékkulcsot direkt erre a feladatra. Csak kicsit sokallom érte a 40 rugót. Nyomatékkulcson gondolkodom jelenleg. Az valamivel olcsóbb s később is hasznát vehetem. Nem merem tovább tekerni, mert még beletörik. Már így is jobb a reggeli indulás, de nem szeretném így hagyni. Valami megoldást úgyis találok rá.
Lackó156TS2016-10-04 19:04:27 // 29493
szép tiszta. a szívósór tetején lévő érzékelőre gondolsz nem? sőt tettem be egy másikat, elképzelhető, hogy az se lenne jó? sajnos bontottal tudtam kipróbálni....alapjáraton is előfordul a mutatvány :S
bondi2016-10-04 10:57:32 // 29492
Nem tudom, lehet, hogy a csavar lazító hasznosabb lett volna, én azzal nem próbáltam.
bondi2016-10-04 10:53:01 // 29491
Eltelt egy kis idő, mire rászántam magam, végül úgy döntöttem, hogy egyszer élünk:)
Föckös2016-10-04 09:39:44 // 29490
a stiloban tavaly cseréltünk Zolikánál négy izzítót, egy hétig nem csipogott miatta.

aztán kaptam tőle egy másik relét, kicseréltem, megiont egy hétig nem csipogott miatta.

azóta csipog

beindul

lexarom :-)
medcare2016-10-04 09:31:09 // 29489
Magam csavarlazítóval fújtam be, de nem indult meg. Nem eröltetem... Az elözö kocsiban (166 JTD) simán cseréltem, de ez a faceliftes szivat... WD 40 jobban lazít?
Ferke2016-10-03 21:18:57 // 29488
Maradjunk annyiban, hogy brutálnagy mázlid volt:D 16/20v-be úgy törik be, hogy szinte észre sem veszed:)
Ferke2016-10-03 21:17:01 // 29487
Úgy tölthet túl pl, hogy nem engedi el a vakuumot a solenoid. :) Takarítsátok ki pl.
PistaFR2016-10-02 19:53:19 // 29486
Leragadó geo?
Lackó156TS2016-10-01 19:29:17 // 29485
sziasztok. 1.9jtd 16v úgy néz ki túltölt...ha létezik ilyen, aztán le is tilt. nyomás szenzor hibával. szenzort cseréltem, de mégis...hogyan töltődhet mégi túl? buhert chiptuning miatt? vagy máshol keressem a hibát?
Roll19832016-10-01 19:00:53 // 29484
Srácok!

Járt már valaki úgy, hogy kicserélte az izzítógyertyákat és a relét is, mindenből Bosch került a bele, de továbbra sem az igazi?! 1 hétig nem villogott a visszajelző, majd pár napig igen és most megint nem villog.
bondi2016-09-23 08:35:05 // 29483
Szevasz! Nekem ugyanilyen motorral szerelt a 159-em, és már átestem az izzítógyertya cserén is. Szerelőt sajnos nem tudok ajánlani, mert magam végeztem el a műveletet. Valóban nehéz hozzáférni a gyertyákhoz, mert nagyon mélyen vannak, de nem kell semmit lebontani, csak a műanyag motorburkolatot. Szerelés előtti nap befújtam WD-40-el, a kilazításhoz egy 10-es fejű csavarhoz képest valóban sokkal nagyobb erő szükséges, ami elsőre elég ijesztő volt számomra, a másodiknál már sokkal bátrabb voltam. A kicsavarást is türelmesen kell végezni, negyed fordulat kitekerés, majd nyolcad fordulat vissza, egészen addig, amíg egész könnyűvé válik a forgatás. A kicsavart izzítógyertyát még így sem lehet kézzel elérni, talán egy mágneses krovafej használható lenne, én egy hajlított drót segítségével tudtam kiemelni, és berakni az újat.
Gergo_159_19_8V2016-09-18 21:05:45 // 29482
Hát az én szerelőm Kőbányán dolgozik egy kis garázsban, nagyon megbízható és korrekt srác. De ezt nem vállalta. Megértem. Nincs benne igazán tapasztalata, volt már hogy tört bele, akkor az onnantól az ő horror költsége volt. Egyszerűen az ő általa elvégzett munkákhoz képest nagyon rossz az energiabefektetés-megtérülés rátája a dolognak. Mint anno én az anatómia vizsgán, mikor lett volna pár tétel amit ötször annyi energia lett volna megtanulni, mint a többit... Az első vizsgára nem is tanultam meg. Ez kb. a tételek elenyésző 10%-a volt, mégis belehúztam... :D A második vizsgára kénytelen voltam akaraton ellenére is megtanulni... :D Ilyen ez...
WarbiRunner (Gyuri)2016-09-18 18:46:36 // 29481
Nekem Debrecenben a szerelőm a kicsiny garázsában :-) Ha érdekel, magánban megadom a kontaktját. De szerintem hozzád közelebb is lesz olyan, aki reális áron, türelmesen megcsinál egy ilyen munkát. Bp környéki szerelő ügyben nem tudok segíteni.
Gergo_159_19_8V2016-09-18 17:33:54 // 29480
A DZ-nél is elvállalták, csak mondták hogy ahhoz hogy rendesen el tudják áztatni, és hozzáférjenek, le kellene bontani a szívóoldalt, és szétszedés, áztatás, kiszedés, bétévés, visszaépítés 2-3 nap meló, ennek munkaköltségével... Na és ezt szeretném én is megúszni. Neked ki és hol és mikor csinálta? Minden kontaktnak örülök!
WarbiRunner (Gyuri)2016-09-18 14:59:53 // 29479
Szerintem egy jó szerelő kiszedi mindenféle pulzációs izé nélkül. Én sem mertem magamnak, elvittem a szerelőhöz. Rászánta az időt az biztos, nem 10p alatt akarta kicserélni. Délután beáztatta, másnap állt neki kiszedni.
k1vsol2016-09-18 11:38:57 // 29478
Nekem ugyan ilyen gondom van a 156-ommal. Mondjuk én még kiszedni nem próbálták, de lassan arra is sor kerül, remélem több sikerrel :)
Gergo_159_19_8V2016-09-18 10:14:55 // 29477
Sziasztok, ez ügyben írtam már az oldalon is, de most újra! :-) Olyan kérdésem lenne, kellett-e már valakinek 159 1.9 JTDM 8V-n izzítógyertyát cserélni? 154 000 km, 2009-es faceliftes, 2008 legvégéről, computer kiírja, és mégiscscak jön a tél... A szerelőm mondta, hogy szorul, szar helyen van, nem töri bele, magyarázott valami pulzációs elven működő kiszedőről, vigyem spéci helyre. A 4 db Bosch izzítógyertya megvan, a csomagtartóban figyelnek. Hát gondoltam akkor irány valami alfás hely, ahol lakom oda nagyon közel a DZ tuning, nagyon korrektek voltak, látszott, értenek is hozzá. Meg is próbálták, de a szemem láttára nem ment nekik, és ilyen pulzációs izéjük nekik sincs, nem hisznek benne. Mondták, hogy ez biza ha mázlim van, akkor a szívóoldal lebontását követően hozzáférhetővé válik, de az 2-3 nap munka, ésha nincs mázlim, le kell szedni a hengerfejet is... Na mármost azon kívül, hogy a nyamvadt izzítógyertyák cseréjéért ez horror munkadíjat (30 e Ft környéke) jelentene, valahogy megintcsak a nyamvadt izzítógyertyák miatt legyen a fél motor megbontva? Aminek amúgy semmi baja. Ez talán még a munkadíjnál is jobban zavar. Van-e bárkinek ötlete/tapasztalata ilyen pulzáciös izzítógyertya kiszedővel? Tudtok-e helyet ajánlani?
medcare2016-09-02 11:58:58 // 29476
Mennyiért adná?
WarbiRunner (Gyuri)2016-09-02 10:53:30 // 29475
Mindenképp próbáld ki feltöltött akksival, és érdemes volna úgy odamenni, hogy ki is olvassátok az ECU-t. Ebből nagyjából kiderülnek a hibák, ill jó eséllyel hogy mennyire tekert az óraállás.
Ha csak pl battery low voltage vagy hasonló van betárolva, az bíztató. De ha pl rail nyomás, vagy turbónyomás hiba van, akkor az már minimum alku alap.
Próba előtt töröljétek a hibákat, majd irány a próbaút. Utána újabb kiolvasás, hogy mi jött vissza. Ennyit minimum érdemes megtenni, hogy ne legyen nagy zsákbamacska.
Ha megvannak a tényleges hibakódok, akkor lehet érdemben bármit is ötletelni, hogy kicsi, vagy nagy baja van, érdemes e vele foglalkozni.
Legutóbb így vettünk jtd-t, nem bántuk meg az alaposságot.
Kka2016-09-02 09:15:30 // 29474
Persze, ebben teljesen igazad van. Csak az a legnagyobb bajom, hogy a kínálat eléggé gyér. 3 ajtósban meg főleg. Alig pár darab van eladó, azok is tőlem több száz kilométerre, ezért próbálkozom ezzel. Alapvetően ez az autó is rendben van, sehol egy kis rozsda, se kopogás se zörej, nagyon egyben van, csak hát ez a megtorpanás meg kilométer óra gond. Félő h szart veszek, de közben lehet h csak tényleg egy aksi csere kell csak neki.
Ezért kérdem h esetleg mi más okozhat ilyen tüneteket?
WarbiRunner (Gyuri)2016-09-02 09:00:40 // 29473
Gondoltam hogy kereskedés :-) A múltkor pont így jártunk egy Fiat Stilo-val. Jóbarátom keresett autót. Megnéztünk egy Stilo MW-t, nem nézett ki alapvetően rosszul. Dugig volt hibakóddal, pl "alacsony olajnyomás". Egyből jött a szakértés, hogy az alacsony akksifeszültség miatt van, ezt is bikázni kellett. Egyébként ment , működött. De úgy hagytuk ott, ahogy van. Töltse fel az akksit, törölje a kódokat, rakja rendbe az autót ha el akarja adni. Aki ennyire igénytelen a munkájára, hogy így kirak egy autót, így próbáltatja a vevőjelölttel, az szerinted mennyire igényes amikor beszerzi az autókat? Lehet előítéletes vagyok persze...
Kka2016-09-02 08:40:59 // 29472
Ja azt nem írtam, hogy kereskedésben van :)
Én is erre gondoltam, hogy egy másik aksival le kellene tesztelni, és ha akkor gond nélkül megy akkor minden okés. Ezért furcsálltam, h ha konkrétan mondjuk mágnesszelep vagy ECU baja lenne, akkor a kilométer óra mért ugrál. De igazából mi okozhat ilyen megtorpanásokat hogy az izzító visszajelző is felvillan (ha esetleg nem az aksi a baja)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak