Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Jorjie2016-10-30 19:46:52 // 29499
Mindenki tudja, hogy a jtd egy jó motor :-)
De akkor 8 vagy 16 szelepeset akar? Az egyik egyszerűbb, a másik gyorsabb. Normális olaj kell bele, hidegen nem hajtjuk, meg a szokásos dolgok. Ha oda van rá figyelve örök élet plusz egy hét.
Piritu2016-10-30 19:13:33 // 29498
Mindenki azon töri a fejét,hogy mit írjon. Mert igazából nincs.
EGR szelepet, meg a kettős tömegűt kell pár százezrenként cserélni. Esetlen a befecskendező fúvókákat és a szivattyút. Ez utóbbiról gyors képet lehet kapni az alapjárati korrekciós tényező mérésével (FES/MES), ha 2 alatt van oké.
GTVili2016-10-30 19:07:58 // 29497
Hű de segítőkészek vagytok....😁
GTVili2016-10-28 20:51:29 // 29496
Sziasztok!
Egy ismerősöm szeretne venni egy 1.9 JTD-t.....2004 körülit,116 vagy 140 lovasat.....
Mire kell odafigyelni....? Van egyáltalán a JTD-nek típus hibája....?
berobbantam2016-10-07 21:45:14 // 29495
Szia
Nem tudsz kérni kölcsön egy ütve csavarozót?De lehet egy sima akkus fúró is tud segíteni ha leveszed a nyomatékot.
medcare2016-10-07 20:44:39 // 29494
3 meglazult, 2 hengerben nem (jobbról, szemben a motorral a 1-2.). Láttam a neten valami pneumatikus nyomatékkulcsot direkt erre a feladatra. Csak kicsit sokallom érte a 40 rugót. Nyomatékkulcson gondolkodom jelenleg. Az valamivel olcsóbb s később is hasznát vehetem. Nem merem tovább tekerni, mert még beletörik. Már így is jobb a reggeli indulás, de nem szeretném így hagyni. Valami megoldást úgyis találok rá.
Lackó156TS2016-10-04 19:04:27 // 29493
szép tiszta. a szívósór tetején lévő érzékelőre gondolsz nem? sőt tettem be egy másikat, elképzelhető, hogy az se lenne jó? sajnos bontottal tudtam kipróbálni....alapjáraton is előfordul a mutatvány :S
bondi2016-10-04 10:57:32 // 29492
Nem tudom, lehet, hogy a csavar lazító hasznosabb lett volna, én azzal nem próbáltam.
bondi2016-10-04 10:53:01 // 29491
Eltelt egy kis idő, mire rászántam magam, végül úgy döntöttem, hogy egyszer élünk:)
Föckös2016-10-04 09:39:44 // 29490
a stiloban tavaly cseréltünk Zolikánál négy izzítót, egy hétig nem csipogott miatta.

aztán kaptam tőle egy másik relét, kicseréltem, megiont egy hétig nem csipogott miatta.

azóta csipog

beindul

lexarom :-)
medcare2016-10-04 09:31:09 // 29489
Magam csavarlazítóval fújtam be, de nem indult meg. Nem eröltetem... Az elözö kocsiban (166 JTD) simán cseréltem, de ez a faceliftes szivat... WD 40 jobban lazít?
Ferke2016-10-03 21:18:57 // 29488
Maradjunk annyiban, hogy brutálnagy mázlid volt:D 16/20v-be úgy törik be, hogy szinte észre sem veszed:)
Ferke2016-10-03 21:17:01 // 29487
Úgy tölthet túl pl, hogy nem engedi el a vakuumot a solenoid. :) Takarítsátok ki pl.
PistaFR2016-10-02 19:53:19 // 29486
Leragadó geo?
Lackó156TS2016-10-01 19:29:17 // 29485
sziasztok. 1.9jtd 16v úgy néz ki túltölt...ha létezik ilyen, aztán le is tilt. nyomás szenzor hibával. szenzort cseréltem, de mégis...hogyan töltődhet mégi túl? buhert chiptuning miatt? vagy máshol keressem a hibát?
Roll19832016-10-01 19:00:53 // 29484
Srácok!

Járt már valaki úgy, hogy kicserélte az izzítógyertyákat és a relét is, mindenből Bosch került a bele, de továbbra sem az igazi?! 1 hétig nem villogott a visszajelző, majd pár napig igen és most megint nem villog.
bondi2016-09-23 08:35:05 // 29483
Szevasz! Nekem ugyanilyen motorral szerelt a 159-em, és már átestem az izzítógyertya cserén is. Szerelőt sajnos nem tudok ajánlani, mert magam végeztem el a műveletet. Valóban nehéz hozzáférni a gyertyákhoz, mert nagyon mélyen vannak, de nem kell semmit lebontani, csak a műanyag motorburkolatot. Szerelés előtti nap befújtam WD-40-el, a kilazításhoz egy 10-es fejű csavarhoz képest valóban sokkal nagyobb erő szükséges, ami elsőre elég ijesztő volt számomra, a másodiknál már sokkal bátrabb voltam. A kicsavarást is türelmesen kell végezni, negyed fordulat kitekerés, majd nyolcad fordulat vissza, egészen addig, amíg egész könnyűvé válik a forgatás. A kicsavart izzítógyertyát még így sem lehet kézzel elérni, talán egy mágneses krovafej használható lenne, én egy hajlított drót segítségével tudtam kiemelni, és berakni az újat.
Gergo_159_19_8V2016-09-18 21:05:45 // 29482
Hát az én szerelőm Kőbányán dolgozik egy kis garázsban, nagyon megbízható és korrekt srác. De ezt nem vállalta. Megértem. Nincs benne igazán tapasztalata, volt már hogy tört bele, akkor az onnantól az ő horror költsége volt. Egyszerűen az ő általa elvégzett munkákhoz képest nagyon rossz az energiabefektetés-megtérülés rátája a dolognak. Mint anno én az anatómia vizsgán, mikor lett volna pár tétel amit ötször annyi energia lett volna megtanulni, mint a többit... Az első vizsgára nem is tanultam meg. Ez kb. a tételek elenyésző 10%-a volt, mégis belehúztam... :D A második vizsgára kénytelen voltam akaraton ellenére is megtanulni... :D Ilyen ez...
WarbiRunner (Gyuri)2016-09-18 18:46:36 // 29481
Nekem Debrecenben a szerelőm a kicsiny garázsában :-) Ha érdekel, magánban megadom a kontaktját. De szerintem hozzád közelebb is lesz olyan, aki reális áron, türelmesen megcsinál egy ilyen munkát. Bp környéki szerelő ügyben nem tudok segíteni.
Gergo_159_19_8V2016-09-18 17:33:54 // 29480
A DZ-nél is elvállalták, csak mondták hogy ahhoz hogy rendesen el tudják áztatni, és hozzáférjenek, le kellene bontani a szívóoldalt, és szétszedés, áztatás, kiszedés, bétévés, visszaépítés 2-3 nap meló, ennek munkaköltségével... Na és ezt szeretném én is megúszni. Neked ki és hol és mikor csinálta? Minden kontaktnak örülök!
WarbiRunner (Gyuri)2016-09-18 14:59:53 // 29479
Szerintem egy jó szerelő kiszedi mindenféle pulzációs izé nélkül. Én sem mertem magamnak, elvittem a szerelőhöz. Rászánta az időt az biztos, nem 10p alatt akarta kicserélni. Délután beáztatta, másnap állt neki kiszedni.
k1vsol2016-09-18 11:38:57 // 29478
Nekem ugyan ilyen gondom van a 156-ommal. Mondjuk én még kiszedni nem próbálták, de lassan arra is sor kerül, remélem több sikerrel :)
Gergo_159_19_8V2016-09-18 10:14:55 // 29477
Sziasztok, ez ügyben írtam már az oldalon is, de most újra! :-) Olyan kérdésem lenne, kellett-e már valakinek 159 1.9 JTDM 8V-n izzítógyertyát cserélni? 154 000 km, 2009-es faceliftes, 2008 legvégéről, computer kiírja, és mégiscscak jön a tél... A szerelőm mondta, hogy szorul, szar helyen van, nem töri bele, magyarázott valami pulzációs elven működő kiszedőről, vigyem spéci helyre. A 4 db Bosch izzítógyertya megvan, a csomagtartóban figyelnek. Hát gondoltam akkor irány valami alfás hely, ahol lakom oda nagyon közel a DZ tuning, nagyon korrektek voltak, látszott, értenek is hozzá. Meg is próbálták, de a szemem láttára nem ment nekik, és ilyen pulzációs izéjük nekik sincs, nem hisznek benne. Mondták, hogy ez biza ha mázlim van, akkor a szívóoldal lebontását követően hozzáférhetővé válik, de az 2-3 nap munka, ésha nincs mázlim, le kell szedni a hengerfejet is... Na mármost azon kívül, hogy a nyamvadt izzítógyertyák cseréjéért ez horror munkadíjat (30 e Ft környéke) jelentene, valahogy megintcsak a nyamvadt izzítógyertyák miatt legyen a fél motor megbontva? Aminek amúgy semmi baja. Ez talán még a munkadíjnál is jobban zavar. Van-e bárkinek ötlete/tapasztalata ilyen pulzáciös izzítógyertya kiszedővel? Tudtok-e helyet ajánlani?
medcare2016-09-02 11:58:58 // 29476
Mennyiért adná?
WarbiRunner (Gyuri)2016-09-02 10:53:30 // 29475
Mindenképp próbáld ki feltöltött akksival, és érdemes volna úgy odamenni, hogy ki is olvassátok az ECU-t. Ebből nagyjából kiderülnek a hibák, ill jó eséllyel hogy mennyire tekert az óraállás.
Ha csak pl battery low voltage vagy hasonló van betárolva, az bíztató. De ha pl rail nyomás, vagy turbónyomás hiba van, akkor az már minimum alku alap.
Próba előtt töröljétek a hibákat, majd irány a próbaút. Utána újabb kiolvasás, hogy mi jött vissza. Ennyit minimum érdemes megtenni, hogy ne legyen nagy zsákbamacska.
Ha megvannak a tényleges hibakódok, akkor lehet érdemben bármit is ötletelni, hogy kicsi, vagy nagy baja van, érdemes e vele foglalkozni.
Legutóbb így vettünk jtd-t, nem bántuk meg az alaposságot.
Kka2016-09-02 09:15:30 // 29474
Persze, ebben teljesen igazad van. Csak az a legnagyobb bajom, hogy a kínálat eléggé gyér. 3 ajtósban meg főleg. Alig pár darab van eladó, azok is tőlem több száz kilométerre, ezért próbálkozom ezzel. Alapvetően ez az autó is rendben van, sehol egy kis rozsda, se kopogás se zörej, nagyon egyben van, csak hát ez a megtorpanás meg kilométer óra gond. Félő h szart veszek, de közben lehet h csak tényleg egy aksi csere kell csak neki.
Ezért kérdem h esetleg mi más okozhat ilyen tüneteket?
WarbiRunner (Gyuri)2016-09-02 09:00:40 // 29473
Gondoltam hogy kereskedés :-) A múltkor pont így jártunk egy Fiat Stilo-val. Jóbarátom keresett autót. Megnéztünk egy Stilo MW-t, nem nézett ki alapvetően rosszul. Dugig volt hibakóddal, pl "alacsony olajnyomás". Egyből jött a szakértés, hogy az alacsony akksifeszültség miatt van, ezt is bikázni kellett. Egyébként ment , működött. De úgy hagytuk ott, ahogy van. Töltse fel az akksit, törölje a kódokat, rakja rendbe az autót ha el akarja adni. Aki ennyire igénytelen a munkájára, hogy így kirak egy autót, így próbáltatja a vevőjelölttel, az szerinted mennyire igényes amikor beszerzi az autókat? Lehet előítéletes vagyok persze...
Kka2016-09-02 08:40:59 // 29472
Ja azt nem írtam, hogy kereskedésben van :)
Én is erre gondoltam, hogy egy másik aksival le kellene tesztelni, és ha akkor gond nélkül megy akkor minden okés. Ezért furcsálltam, h ha konkrétan mondjuk mágnesszelep vagy ECU baja lenne, akkor a kilométer óra mért ugrál. De igazából mi okozhat ilyen megtorpanásokat hogy az izzító visszajelző is felvillan (ha esetleg nem az aksi a baja)
WarbiRunner (Gyuri)2016-09-02 08:15:40 // 29471
Hát... az eladónak illett volna gondoskodni pl arról, hogy az akksit feltöltse, vagy legalább a próbaútra rakjon bele egy rendeset. Én hanyagolnám, ez így a minimális igényességet sem mutatja a saját portékája iránt. Sokat nem várnék a továbbiakban sem. Ha nagyon pont ez az autó a szíved csücske, akkor neki kell állni elölről. Rendes akksival induljon be. Hibakódok legyenek kitörölve. Aztán próbaút. Próbaút után ne legyen hibakód.
Az az igazság, hogy a Jtd motorok nagyon jók, többnyire nagy bajuk nincs. De ha belenyúlsz véletlenül... az nagyon fájni fog a pénztárcádnak.
A mágnesszelep nem nyit ki? Nem igazán valószínű. Inkább az ECu bolondozik.
Kka2016-09-02 00:43:31 // 29470
Sziasztok!

Egy 147-es vásárlása előtt állok. 1.9 JTDM 8v
Mentem egy próbakört és olyat csinált h menet közben többször megtorpant, felgyulladt az izzítás visszajelző, de ment tovább az autó. Közben a kilométer óra mutatója fel le ugrált. Az aksit bikázni kellett mivel sokat állt.
Létezhet hogy az aksi döglött meg, h nem tudott annyi áramot leadni h a mágnesszelepnek elég legyen és azért fulladozott? vagy valami más az oka?
medcare2016-08-30 12:18:51 // 29469
Így van. Igaz jómagam csavarlazítót használtam...
Föckös2016-08-30 09:26:41 // 29468
petróleum, rongyba áztatva, egy éjszakára, eztán a "speciális" (jujjdebunkóóóvagyok) szerszámmal (sima csőkulcs, nem dugókulcs, hanem csőkulcs) kivenni :-)
medcare2016-08-30 08:49:16 // 29467
Megoldódott az izzítócsere? Jómagam újra bele kell vágjak, a FL-s izzítása is halódik. Villog indítás után az izzítás jel...
medcare2016-08-22 14:47:07 // 29466
A 166-ban magam cseréltem. Az elsö reccsenés besz...s volt, de utána lassan be-ki forgatva ki tudtam cserélni. No kellett hozzá egy adag csavarlazító spray, jól telefújtam vele a helyét. Ha nehezen indulna, érdemes egy kicsit járatni a motort, megmelegedve könyebben megindul.
A célszerszám egy (azt hiszem) 10-es csökulcs volt, amit egy darab fúrószárból levágott rúdacéllal összehegesztettem egy régi t kulccsal. így elég hosszú volt ahhoz, hogy beérjen.
Próba szerencse. Ha beletörne, akkor a szerelönél is megteszi, ha nem, szerencsével kicseréltük.
Gergo_159_19_8V2016-08-16 19:34:46 // 29465
Sziasztok! Nem vagyok 100 %-ig tisztában a moderálási szabályokkal, majd megszokom... :) És előre is elnézést, hogy nem nézem át a több ezer hozzászólást... Feltettem egy kérdést a 159 topicban, de felteszem itt is, mert közelítenek a hidegek... :) Olyan problémám volna, hogy van 10 hónapja egy 159-es 1,9 dízel Alfám. Ami a nyár eleje óta a reggeli első indításnál általában az írja ki a műszerfalon, hogy "Preheating glow plugs not avaliable", vagyishogy nincs izzítás. Ennek legnyilvánvalóbb oka az izzítógyertya elöregedése. Azért nem foglalkoztam a kérdéssel eddig oly nagyon, mert nyár volt, meg úgyis készültem a szerelőmhöz, érett egy olajcsere. Ez most történt meg. (Meghát olasz autó, nem működött a csomagtartó zár sem, de mostmár tökéletes! :) ) Meg is vette az izzítógyertyákat 4 db-ot Bosch-t, hogy ne szar legyen. Tényleg megbízható srác, ilyenekre is figyel mindig, régi családi barát. Viszont azt mondta, nem tudja kivenni, nincs hozzá speciális szerszáma, beletörni meg értelemszerűen nem akarja, mert az ő dízel Mazdájával már eljátszotta és 40 000 Ft-ért szedték ki... A kérdésem az, tudtok-e olyan Alfa vagy bármilyen dízeleket sokat szerelő szervizt - nem túl drágát, megbízhatót, stb-stb. - ahol tudnak nekem ebben segíteni? Kinek van esetleg tapasztalata, tanácsa? Előre is köszi minden infót!
redbull902016-08-08 10:10:59 // 29464
Azt nem mondta h rossz :) De inkább át, mint vissza :P
WarbiRunner (Gyuri)2016-08-08 06:05:36 // 29463
Szerintem már megtalálta a megoldást :-)
Egy esetleg rosszul írt remapot én is visszaíratnék. Vagy át. Nem tudhatod...
redbull902016-08-08 00:05:27 // 29462
Langyi vagy? :D Ilyet se hallottam még... gondolom vki telebeszélte a fejed h jahj szétmegy a kocsi... :D
detox202016-08-07 22:40:08 // 29461
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy vmi szétment a turbomban. Vagyis pontosabban kibaszott hangos lett és párszor el is ment az egész turbom. Aztán most megy megint kicsit hangosabban érces hangon de ha pörgetem akkor vissza leold benne vmi. Turbo baj lehet vagy esetleg a hütö tetején az a geometria kapcsolo? Mert próbáltam azt h a kis két levegöcsövet lehuztam összedugtam csak direktbe, igaz nem ment ugy a gép de a turbonak sincs semmi rossz hangja olyankor de ha visszadugpm és pörgetem kicsit akkor rögtön. Mi lehet a baj? Turbot vegyek vagy az a kapcsolo szar? Igazábol sürgös lenne mert mennem kell vissza dolgozno és hát ugye 1400 km az sok szar turboval
Bálint [156SW]2016-07-04 16:44:51 // 29460
Sziasztok

Ha a turbó aktuátorja (boost valve) nem kattog FES aktuátor tesztnél, akkor rossz? Mert amúgy meg hibakódot nem dob ki. Vagyis igen, a P0235-öt, de úgy olvastam, hogy ez MAP sensor, vagy levegő szökés.
berobbantam2016-07-03 21:50:28 // 29459
Szia
A legegyszerűbb megoldás,hogy nem tolod neki.:)Ha mindenképp a gyári állapotot akarod az is megoldható.Aki tudja írni,az visszaírni is tudja.
Mezei2016-07-03 17:48:16 // 29458
Kedves alfások.olyan segítségre lenne szükségem hogy az autóm előző gazdái közül valaki felhúzta az elektronikát hogy jobban menjen az autó.gyorsabb is de én szeretném vissza állítani a gyári értékeket.esetleg tudja valaki a megoldást? (alfa Romeo gt 1,9 16v jtdm
mreni2016-06-17 19:07:42 // 29457
egy kis Mr Muscle vagy valami jóféle zsiroldó a kipuff oldalra,hagyni kell kb 1 órát, mozgatni a geo kart többször is,egy próbát megér ha nem tul durva a helyzet akkor szokott segiteni. :)))
[k i z z o]2016-06-11 15:03:44 // 29456
Én amikor ilyet csináltam, leszereltem, és gyönggyel ki lett fújva a geometria. A kart mozgatva valamennyire felszabadíthatóak a kicsike elemek, de az csak félsiker szerintem.
LacUS2016-06-11 11:54:40 // 29455
Senki, semmi? :)
Kazes☻2016-06-02 19:02:37 // 29454
Gondolom a turbó felnyomja...
LacUS2016-06-02 18:39:19 // 29453
Hali,

a leragadó geot házilag (esetleg turbo leszerelés nélkül) lehet tisztítani?
Bálint [156SW]2016-05-29 14:12:15 // 29452
Sajnos nem találom, honnan jöhe a sziszegő hang. MAP szenzor hibakód törlés után jóval halkabb lesz, amíg újra be nem nyomja a hibakódot.

Raktam fel képet a csőről, ott a környéken olajos minden, a csövet nem látom megsérülve, jól meg is van húzva a bilincs, de lehet nem eléggé..

Illetve normális, hogy ilyen sok olaj van ott a csőben, meg gondolom mindenhol?
tdave0082016-05-27 12:47:15 // 29451
Sziasztok,

Találkozott már valaki hasonlóval 2.4jtd 200 lovasnál?

A motor melegen és hidegen is folyamatos ütemben kattog, sosem hagyja abba. Ha elkezdem emelni a fordulatszámot, akkor már nem lehet hallani a kattogást, viszonylag alacsony fordulatnál teljesen elmúlik (elnyomja a motor fordulat zaja?). A vezérlés felől jön..Vezérlés és a többi szíj és újak,üzema szűrő,légszűrő újak.

A hengerek korrekciós értékei ezek:

1. 0,02
2. -0,82
3. -0,46
4. 1,91
5. -0,88

Hiba kód nincsen. Az EGR szelepet néztem még meg, az 4%-on áll alapjáraton és gázadásra sem változik meg a nyitottsága, nem tudom, hogy az előző tulaj mit piszkálhatott a kocsin esetleg.

Okozhatják a kattogást ezek a korrekciós értékek?

Köszönöm
Gyuri2016-05-22 22:04:44 // 29450
Sziasztok! Korábban már kérdezgettem a chipes témáról, de most már tényleg dilemmában vagyok! Hidegen a motor alapjáraton hullámzik 3-4et, kissé talán "rázósabb" is. Ennek ellenére a porlasztók jók, rendben van a motor állapota is, 2009-ben frissítettek rajta valamiért szoftvert, az a gyanúm, hogy valami el lett kalapálva ezzel a szoftveres témával. Találkozott már valaki ilyennel? Szerintem képes sokkal szebben járni az autó.

A kuplung szettben cirka 30ezer kilométer van, nem nagyon szándékoznám megbontani azért, hogy kevlár kerüljön bele. Így mennyire illik belenyúlni?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak