Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

atis_166jtd2016-05-16 08:05:33 // 29421
Nézd meg a rail nyomást terhelés közben. A mértet is és a kért nyomást. Elég nehéz igy. Csak találgatni lehet.
19932016-05-15 23:18:10 // 29420
Arra gondolsz ami van a turbo tetjèn ? Mert ezen nem a motor vezèrlő variàlja a nyomàs szabàjzót hanem aközvetlen a nyomó oldaltór egy cső segitsègèvel össue van kötve ès full mechanikus .
19932016-05-15 21:40:58 // 29419
Inkàbb 1-2-3 ès nem is gyullad ki a piros ikon . Ès ha minnèl jobban terhelem . Tegnap trèlert húztam vele dombon felfelè lepadlóztam elèrte a 3500 fordulatot meg is àlt . Gyujtàs le vissza ès ment tovàbb . Ha nincs rajta trèler akkor csak beràngat nem àll le csak ojan mintha 2 màsodperc aladt padlógàzon levennèm ès ràadnàm a gyujtàs ès csórikàmból ki akar szakadni a motor . Van hibakód kiolvasóm ès nem is tàról be hibàt .
Kimis1112016-05-15 21:37:56 // 29418
Be fog halni a nyomásszabályzó szelep. Én túl vagyok rajta.
forrasr2016-05-15 19:39:59 // 29417
Szia, egy-kettőben is, vagy 3. fokozattól felfele jellemzően, és ha elengeded a gázt elalszik a checklámpa és húz megint a motor?
19932016-05-15 19:19:11 // 29416
Helló! Lenne egy olyan kérdésem hogy mi lehet annak az oka ha hirtelen lelépem az autómnak és eléri a 3 ezres fordulatot akkor ránt az autó egyet de csak hirtelen terhelés alatt ha fokozatosan nyomom le neki akkor nem . 2.4 jtd 136 lovas 2000 év . Van hibakód kiolvasóm nem is gagyi de nincs a motorban semmi hiba . A légtömeg mérőm rossz volt meg is vettem bele a gyári bosch-t 45000 pénzembe fájt jó is mert már nem ír rá hibát . De a probléma még mindig fen áll .. ????????
tomchip702016-05-11 23:50:34 // 29415
Hello!
Én vállalok egr kiírást és tuningot is.
atis_166jtd2016-04-20 19:02:52 // 29414
Akkor csak óvatosan nehogy turbina csere is legyen belőle.
Putyesz2016-04-20 16:13:36 // 29413
Igazad lehet mert 1500-as fordulattól úgy sziszeg hogy kb az egész városban lehet hallani!
atis_166jtd2016-04-20 15:06:00 // 29412
Lehet lukas a töltőcső valahol.
Putyesz2016-04-20 14:28:17 // 29411
Ciao!
tegnap fater 147-vel mentem és észrevettem hogy hogy eléggé kormol alacsony fordulaton is,meg ha mondjuk tartok egy 110-es tempót akkor is gyengén...1.9-es 140 lovas...ez mitől lehet????
Esetleg gázpedál potméter...es túl sok üzemanyagot ad neki?
ALFA1592016-04-19 18:09:22 // 29410
Tuningőrült kartársaimat kérdezem:érdekel valakit egy cooler?Vas árában odaadom. :-)


[k i z z o]2016-04-17 20:02:49 // 29409
Szia, a mágnesek nem tudnak csattogni, amúgy elektromágnesek vannak benne, azért solenoid rendszerű injektor.

Jó lenne egy áram idő karakterisztikát mérni, ahol kiderülhetne, miért más a peak az egyik esetén. Szerintem ott a kör ohmikus ellenállása nőtt meg: csatlakozó kontakt, megégett vezeték stb., ezért alacsonyabb az áram.

Látatlanban nem lehet megmondani, minek lehet hangja, de az biztos, hogy nem a solenoid, azt ne cseréltess:)

E helyett egy normális szervizben méresd ki az injektorokat.
berobbantam2016-04-17 19:35:05 // 29408
Szia
Meg kérdezhetem,hogy hol méretted és mi volt az ára?Akár privát is jöhet a válasz ha nem publikus.
blackbird002016-04-16 18:28:05 // 29407
Üdv Mindenkinek!

Tudnátok ajánlani valakit, vagycéget, aki jó minőségben javítja a CR befecskendezőket (BOSCH)?? Érden, vagy Budaörsön kéne, de Budafok is jó. Olyan kéne, aki újra is tudja kódolni javítás után.
Előre is köszi!
maotun2016-04-15 15:11:03 // 29406
sziasztok!
1,9 jtd 8v kipufogó alacsony fordulaton hirtelen gázadásra fekete füst a visszpillantóban, szépen húz de míg fel nem veszi a fordulatot kormol, mi az oka.
Nem csak 3-4-5 ben hanem ha lámpánál gyorsulni akarok a sportos gázpedál kezeléskor fekete füstpamacsok jönnek elő, normál vezetésnél nem füstöl???
dev1662016-04-14 23:15:48 // 29405
Az injektorok korrekciós értékeit alapjáraton érdemes megfigyelni, amikor már beállt az állandósult állapot, különben nem kapsz összehasonítható eredményeket. Jó, ha mindegyik 1 alatt van abszolút értékben.

A tüneteket szinte biztos, hogy a rosszul működő EGR szelep okozza. Ha kiiktatjátok vagy újra cserélitek csökkenni fog fogyasztás, jobb lesz a dinamika és lejjebb mennek a korrekciók. Én a kiiktatást ajánlom, mert az új szelep sem fogja 5000-10ekm-nél tovább bírni és utána alattomosan szennyezi az egész szívórendszert és a rosszabb égés miatt a kipufogórendszert is (beleértve a turbinát és a geo-t, ami súlyosabb gondokhoz fog vezetni) A JTD-kben lévő EGR szelepek végletekig elhibázott konstrukciók.
Manky9562016-04-14 17:21:53 // 29403
Meg lett végre mérve valóban mennyit tud a JJU.
Első mérésnél volt egy overboost valószínűleg ahogy feltatáztam Pestre kicsit geo ragadt , 249le 525nm , nem tetszett a görbe ,kép mellékelve, mértünk még egyet 238le 504nm ,és okés a görbe , gyári kuplung , gyári turbó 1,65 baron , csak egy cooler és program.
mérésről egy videó :

https://www.youtube.com/watch?v=UAVMAa94xEA&feature=youtu.be
norbi04092016-04-14 15:30:03 // 29402
Sziasztok! Van közöttünk Dízel szaki?
Az a nagy helyzet, hogy elbizonytalanodtam. Egyik cég simán adott ajánlatot a porlasztókon lévő mágnesek cseréjére...míg egy másik azt írta, hogy nem szokták a mágneseket cserélgetni, javítani. Mi az igazság? Valakinek van tapasztalata ilyen téren? Nem tudom mitévő legyek. :(

Az előzmény: A motor hangosabban/kattogósabban jár mint társai. Ezért egy kedves szakival átnézettem a motort, aki megállapította, hogy a porlasztókban lévő mágnesek csattognak (Háromnál erőteljesebben, egynél halkabban hallani). Ezt alátámasztotta az a mérési jegyzőkönyv is ami 2015 nyarán készült. Azon látszik hogy háromnál a maximális 18.2 A, míg egynél 16.9 A nyitja normálisan. Akkor még azt mondták, hogy nem kell vele foglalkozni...lehet most eljött az ideje?
Kimis1112016-04-10 19:49:04 // 29401
Na ez egy profi megfogalmazás
Csabo222016-04-09 15:57:24 // 29400
Ja igen, 1 lényeges kimaradt: osztrák gázolajjal használja a kocsit :)
Csabo222016-04-09 15:56:39 // 29399
Sziasztok

Cimbim kicsit panaszkodott, h kormol a GT-je mikor ad 1 kövérebb gázt, és a fogyasztásával sincs teljes mértékben kibékülve. Győr - BP közt használja 80%-ban autópályán a gépet. Ma mondtam neki, h MES-sel meg lehet nézni az injektorok korrekcióját. Mentünk is 1 kört M0-M2 utakon. Üzemmeleg motorral indultunk, klima nem ment. Az eredményt kép formájában alább mutatom. 2 grafikont készitettem, az elsőt sajna nem mentettem el, de abban a 4es injektornál volt 4.0 fölötti érték is.

A motor megitélésem szerint szépen jár alapjáraton és fordulaton is (igaz 3k rpm fölé nem mentünk nagyon)
EGR még benne van. kb 2 ezer km-rel ezelőtt kapott egy protec CR tisztitó löttyöt. Akkor volt nagyszervizen is (összes szűrő + Selénia WRD)
A 4es injektor esélyes, h már nem a legjobb?
Ki vállal EGR "kiirást", illetve hol lehet blindelő lapot kapni? (bár ekkora arányú autópályás használat esetén nem biztos, h van értelme)
Köszi
WarbiRunner (Gyuri)2016-04-09 13:56:55 // 29398
De ez bizony profi/nem profi kérdés. A legegyszerűbb nyomaték csúcson "kimaxolni" egy dízelt, csak semmi értelme, így a legkönnyebb agyon vágni mechanikailag az autót. A profi Max töltőnyomás alatt is ügyeskedik, hogy ne lökés szerűen érkezzen a nyomaték. A profi nem engedi rá feleslegesen a max nyomatékot 2000-nél, ha nem bírja a kuplung, mert semmi értelme. Másképp fogalmazok. Annyit enged rá, aminek értelme van. Cserében 4000 fölött ki fogja "maxolni", mert a teljesítményt fordulaton lehet kivenni. Amit a motor és kuplung védelmében "visszavett", azt máshol odateszi. Az útra soha le nem jutó nyomatéknak egyszerűen semmi értelme.
DeezL2016-04-05 18:52:35 // 29397
dettó! a BMW-ről volt is Totalcaron cikk ! De JTD motor esetében nem hallottam ilyent,egy Chip-es oldalon írtak egy 47ről ilyent, de FIatnál a szerelők,alfások stb nem mondták soha ezt ,meg az egyéb szerelő kollégák sem
ZoliNix2016-04-05 14:33:06 // 29396
Ott egye fene azt a hiányzó nyomatékot. (most egyenletesebben húz)
Ha időben kiszedem, nem kell a motort felújítani.
Buddha2016-04-05 13:39:15 // 29395
Azzal azért számolj, hogy ha kiiktatod a fojtószelepeket akkor kis fordulaton érezhető nyomatékvesztésed lesz! :-)
mreni2016-04-05 09:23:40 // 29394
nekem jelenleg a 4. kipuff tömitést fújta szét :D
ALFA1592016-04-03 19:43:18 // 29393
159,2.4jtdm-nél a tőcsavar ami a kifuffot a blokknak fogja,az szokott eltörni-beletörni.Ilyenkor kicsit eláll a leömlő,főleg hidegen,és a tömítés adja a rezgő hangot.Nálam olyan volt mint egy rossz csapágy.Tehát lehet,nálad is egy csavar engedett csak el.A kipuff leömlő nem szokott kilukadni.
mreni2016-04-03 17:33:21 // 29392
érdekes,sem Ákosnak,sem nekem nem csúszik meg... pedig szoktam ütni a lovakat.
inkább az a kérdés,hogy alul megkapja-e eszetlenül a nyomatékot vagy sem...
dumbass2016-04-03 17:10:34 // 29391
Nem értek egyet. Ha ki van maxolva teljesen egy gyári konfig, el fog csúszni a kuplung. Igen, meg lehet úgy írni hogy visszavesznek és akkor nem csúszik, de akkor nincs kimaxolva.... Ez nem profi meg nem profi kérdés, hanem hogy mennyire erős az a remap.
Gyuri2016-04-03 16:03:36 // 29390
Köszi az ötletet, valami ilyen lesz a témában, mert minél hidegebb annál jobban csinálja ezt, melegen elhagyja, másrészt egy kis füstpamacsot látok felszállni a hővédő mögül.. Ha esetleg ez lesz a témában, mennyire javítható a csonk?
ALFA1592016-04-03 15:22:54 // 29389
Tuti a turbó?Ha kifúj a kipuff leömlőnél,hasonló a hang.
Gyuri2016-04-03 15:16:28 // 29388
Sziasztok! Mennyire jellemző az 1.9 JTD-re /DPF nélkül/, hogy 200e km alatt ledobja a turbót? Mostanság olyan jelensége van, hogy hidegen gázadásra "csikorgó" zaj érkezik a turbó környékéről, egyre gyakrabban fordul ez elő, és eléggé zavaró. Teljesítménycsökkenés, kimagasló olajfogyasztása sincs az autónak.
Kócosw2016-04-01 20:21:58 // 29387
Urak a novitec powerrail 5 ös boxból ha tudom dízelhez csak egy féle van és az passzol az összes dízel modellhez nemde?
KisP2016-03-31 20:33:25 // 29386
Jó lenne logolni, de én nem tudok olyat :/
A füstölés csak talpalásnál jön elő, normál üzemben alig kormol. Látni kéne, így nem tudom pontosan körbeírni.
Kimis1112016-03-31 00:02:44 // 29385
Nekem csak box van benne. De tudom,hogy cserélni kell. Szedem is össze hozzá a cuccot.
alfa242016-03-30 21:42:20 // 29384
Tehát még padlót sem nyomtál és füstöl mint egy mozdony akkor valami nem kerek.
lehet egy problémás turbó, lyukas turbócső, túlírt béna chip. Kéne egyet logolni, rögtön kiderül mennyi levegőd mellé mennyit lő és mikor.
alfa242016-03-30 21:32:55 // 29383
Csere előtt állok, szeretném hogy így legyen ahogy mondod!
mreni2016-03-30 11:33:37 // 29382
Maradjunk annyiban ha eros a remap es profi akkor a gyari sem csuszik meg,kozel sem termeszetes dolog hogy egy remaptol csuszik a kuplungod.
atis_166jtd2016-03-30 08:58:36 // 29381
Akkor járj vele finoman nehigy nagyon megégesse a lendkereket hátha esetleg az menthető. Viszont nekem is van remap az autón nekem is megcsúszott főleg 5-6-ban pályán. Csere óta semmi bajom, pedig már volt sajna megégetve elég rendesen.
Liquid2016-03-30 08:16:02 // 29380
Mennyire kell felhúzni, hogy ezt csinálja?
KisP2016-03-30 08:09:15 // 29379
liquid: Még nem. Nyuszi vagyok:)

alfa24: A kipufogó füstöl, helyesebben kormol mint a gőzmozdony. :)

atis: Cserére előbb utóbb sort fogok keríteni, csak még szeretném még így használni. igazából nyugodt tempóban vezetek, legtöbbet az autópályán, így még remélem kiszolgál egy ideig.

Kimis: de nem lehet, hogy csak a tuning miatt csúszik, gyári értékeknél lehet meg se nyikkan? Aztán az is lehet,hogy a végén visszaíratom a gyári értékekre a motorvezérlőt...
atis_166jtd2016-03-29 23:18:24 // 29378
Nekem is így kezdte. Sajna rossz hír hogy kuplungot kell cserélned. A jó hír hogy utánna nem fog csúszni akárhogy is erőlteted.
alfa242016-03-29 23:04:30 // 29377
Ha erős chip van majdhogynem természetes. Ha ésszel használod el lesz még egy darabig. Vagy kevlár tárcsát szoktak bele rakni (arra nem vennék mérget hogy nem csúszik meg előbb utóbb, de legalább nem ég meg :)
Mit jelent az hogy füstöl? a gumi vagy a kipufogó?
Liquid2016-03-29 22:12:35 // 29376
Szerintem igencsak nem normális, hogy megcsúszik.
Nem nyomtál még padlógázt? :D
Kimis1112016-03-29 22:09:35 // 29375
Nekem is ugyan így megcsúszik. olyan 140 e van a kuplungban. De már régen csinálja. Másnak is van így.
KisP2016-03-29 08:53:13 // 29374
Sziasztok, kezdő kérdés: autópályán 6-dikban úgy 100 km/h óráról kicsit erősebben gyorsítva megcsúszik a kuplung, nagy ritkán. De egyébként nulláról indulva erősebben gyorsítva nem csúszik csak füstöl mint állat., akár kettesben akár hármasban.Padlógázt még nem mertem nyomni, pedig lassan egy éve nálam van a 166:)
2.4 JTD 10V (150LE) + chip. A tuningról sajnos nem tudok semmit, így vettem az autót.
András bácsi (előző tulaj) mondta is, hogy vigyázzak mert megcsúszik, akkor ez normális vagy készüljek kuplung cserére szerintetek? (90 ezer km előtt volt cserélve)
Gyuri2016-03-28 22:20:35 // 29373
Euro 4-től van! Nekem az eredetiek csavarosak voltak, a mostani szegecselt, ha annyit kibír mint az előző, már nincs egy rossz szavam sem :)
Liquid2016-03-28 13:17:20 // 29372
a BMW-nél én is hallottam már erről, de Alfánál még ezidáig nem
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak