Hiába futott Brigi csak 10 ekm-et az elmúlt évben, megejtettük az olajcserét és a levegő- valamint a pollenszűrő cseréjét is. A légkondi baktérium mentesítve lett és a kötelező revízió sem fedezett fel semmit.
Km: 136.000
Elérkeztünk a második olaj és szűrő cseréhez, kicsit későbbre terveztem, de úgy döntöttem megejtem. Gyári szűrők (Ufi) és gyári olaj (Selénia Racing 10W60) került bele. Az szettet Albáéktól rendeltem.
Előző olajcsere: 138.000km
Jelenlegi olajcsere: 147.346km
Megtett út: 9.346km
Ez bőven az előírt 20e km alatt van. A jövőben próbálom tartani a 12-14e km-es csereperiódust.
Költségek:
Selenia Racing 10W60 5L: 16990.-
Selenia Racing 10W60 2x1L (tartaléknak, utántöltéshez): 7780.-
Levegőszűrő: 2990.-
Pollenszűrő: 2990.-
Olajszűrő: 1990.-
Összesen: 32.740.-
Mindent magamnak cseréltem, így nem volt szervizdíj.
Az Alba autónál megvettem a Selenia olajat és a szűrőt, amit Olman Zsolték (online-auto.hu) cseréltek ki a Kén utcában.
Km: 93.432
Ma Erhard 242 (Dark Side) cartárs feladta a csomagom. Selénia20K AR + összes szűrő. Hétfőn ha igaz már itt is lesz. Költségem: 14000+1700 posta
Megvolt a rendes olajcsere, 10 ezer km után. Olajszűrő, légszűrő csere is.
Féltengelyeket megnézték, mindkettőt cserélni kell. Hamarosan...
Volt egy szabad szombat délelőttöm így megejtettem a motorolaj és az összes szűrő (olaj, levegő, gázolaj) cseréjét. Nem vagyok híve a gyári 20 ezres csereperiódusnak túl hosszúnak tartom!
10 ezrenkét kap friss olajat a gép elsősorban a turbó miatt a levegőszűrőt elnézve rá is fért! Legutóbb gyári szűrőket kapott most váltottam: Sofima került bele mindenből! Az olaj bevált: Selénia WRD 5W-40 nem eszi egy milit sem csökkent a szint az előző csere óta!
Befejezésképpen visszaraktam a alsó meg a felső motorburkolatot plusz egy kicsit kipucoltam a motorteret is!
Km óra állás: 113000.