Tagok >> ChrisVaughn >> Blog
Elkelt, egy korszak lezárult. Nem volt betervezve az eladása, de eljött az ideje. 1,5 hétig hirdettem, nagyon hamar gazdára lelt, és szerencsére nem is ment messzire. Miskolcon fogja róni az utakat, és remélem az új gazdájának is legalább annyi boldogságot fog okozni, mint nekem okozott.
Az általam elképzelt áron váltam meg tőle, így én is elégedett vagyok és remélem az új tulajdonosa is az lesz.
A legutolsó képem róla.
♥
Ma lekerültek a nyári papucsok, vettem egy új garnitúra gumit, Nankang SV2 185/60 R15-re (DOT 2014. 33. hét) esett a választásom. A tavaly télre vásárolt acélfelnikre nem volt szívem felrakni az új gumikat, úgyhogy keresgéltem, és találtam 4db 15-ös tojástartós felnit. A fényezése kicsit rottyon volt, úgyhogy felújítottam, fehér lett.
Szándékosan nem akartam nagy felnit, szerintem télre felesleges, ezt legalább nem sajnálom annyira ha odaverem, viszont az acélfelnit sem kell bámulnom. Mindezek ellenére ennek az autónak tényleg nem áll jól a 15". Túlságosan kicsi. :)
Költségek:
Gumik: 52.000.-
Felni: 23.000.-
Alapozó, festék, lakk, csiszolóvászon: ~6.000.-
Szerelés, centír, új szelepek: 9.400.-
Km: 160.770
Túl vagyunk a harmadik olaj és szűrő cserén, a tárcsákat, betéteket és fékcsöveket is illő volt már cserélni, illetve ezzel együtt váltó és fékolajat is kapott, és 1-2 apróságot is, itt a lista. :)
-Xado 10w60 Rally Sport 5x1L motorolaj
-Tutela ZC75 2x1L váltóolaj
-Liqui Moly DOT4 - 0.5L fékolaj
-Elől Juratek tárcsa + Juratek betétek
-Hátul Brembo Max tárcsa + Mintex betétek
-Alco olajszűrő
-Alco levegőszűrő
-Bárdi saját márkás fékcsövek
Előző olajcsere: 147.346km
Jelenlegi olajcsere: 157.771km
Megtett út: 10.425km
Hátsó-első rendszámkeretet is cseréltem, fémre, a krómhatású műanyag hamar elpattant. Ali-Expresszről pedig rendeltem 4db alfás szelepsapkát, imbusz csavaros, lopásbiztos. :)
Költségek:
85-90k között, 46-50%-os kedvezményekkel.
A hátsó tárcsákkal először sikerült befürödni, nem az autóhoz valót kaptam, valahogy nem egyezett az osztókör. De jó fejek voltak és rossz szó nélkül cserélték a bárdiban.
Már csak langyos levegőt fújt a klíma és ez fekete autónál, bőr ülésekkel, felér egy kínzással. Kezdetnek kicseréltem a pollenszűrőt, februárban volt utoljára, de azóta már beletettem több mint 7e km-t, és ha már rendbe rakom a klímát, nem spóroljuk le. Meglepően tiszta volt, gondolom ez betudható annak, hogy idén szinte nem is használtam. Ezután jött a töltés és tisztítás. 30gr volt a rendszerben, 500 helyett, csoda hogy nem hűtött...
Ózonos tisztítást kértem, az a tuti, de előtte befújták sprayvel is, úgyhogy alaposan ki lett fertőtlenítve.
Költségek:
Alco pollenszűrő: 2200.-
Klímatöltés: 8500.-
Ózonos tisztítás: 4500.-
Össz.: 15200.-
A munkát Sajószentpéteren csinálták.
Az egész dolog úgy indult, hogy megelégeltem a tömérdek mennyiségű audió cd-t a kocsiban. A gyári navis fejem nem tudta az mp3-at, usb-ről meg ne is beszéljünk. Olvastam több helyen, hogy egy Aux in jack kábel megoldhatja a gondot, gyári cd tár helyére kell bekötni és mp3 lejátszóról vagy telefonról lehet hallgatni a zenét. Vettem ilyen kábelt, 3000-ért, viszont már ott elbukott a dolog, hogy a srác 6pineset küldött 8 helyett. Nem volt kedvem sz*rakodni vele, cserélni nem akarta, másikat pedig nem akartam venni, mert akkor már 6k-ban van a projekt és nem is biztos, hogy működik ezzel a fejjel, plusz még egy mp3 lejátszót is kell vennem.
Mérlegeltem és összegyűjtöttem ami a gyári fejegységem mellett szól, de azon kívül, hogy gyári és ez mutat benne a legjobban, nem találtam más pozitívmuot. Navi részét abszolút nem használtam, régi és nem is jó lesni a középkonzolt vezetés közben. Társkártyám nincs, és nem is hiányzik, így telefonálni sem fogok róla. Viszont kéne rá usb és nem ártana ha vinné az mp3-at. Vehettem volna virtuális cd váltót, de egy normális 20-25k körül kezdődik és nálam nem nyerő, hogy a kesztyűtartóba van bevezetve egy doboz, úgyhogy úgy döntöttem fej csere lesz.
Túl drágát, csupa kijelzőt nem akartam, mert félő, hogy feltörik érte az autót, így egy szolídabbat, de olyat kerestem ami megfelel az elvárásaimnak, és túlteljesíti a gyári fejet. Olvasgatás és ajánlgatások után döntöttem az Alpine CDE-W233R mellett, abszolút nem bántam meg.
Gyári fejért rengetegen jelentkeztek, 25-ért hirdettem, viszont telefonban egy úr ajánlott érte 40-et, ha azonnal eladom neki. Pénz beszél, kutya ugat, úgyhogy sikerült túladnom rajta. Ezután rendeltem meg az újat, 41.400-at fizettem érte szállítással, plusz 2e volt a beszerelése, így csak 3400 ft ráfizetésem volt, abszolút vállalható. Plusz Petinek tartozok egy GT beépítő kerettel. :)
A cd-ket pedig végre kidobhattam a p*csába. :)
Még a télen meghalt az egyik szenzorom. Ha nem volt mögöttem semmi is így sípolt. Most jutottam el a cseréhez, új, gyári SWF került bele. Ebayről rendeltem a motyót, 4 munkanap alatt itt volt.
Cseréje viszonylag egyszerű, alá kell feküdni, és egy kis kézügyességgel könnyen kicsavarható a szenzor. Hely nem sok van, egy kisebb kéz pont befér.
BMW dobozba küldték, azt gyorsan ki is dobtam. :)
Hibátlanul működik azóta.
Költségem: 6900.-
Nincs előzménye, egyszerűen csak nem volt még amióta nálam az autó. Gondoltam elviszem és beállíttatom. Olcsóbb mint egy új garnitúra gumi. :)
Átnézték a futóművet, rendben van, a szilentek kicsi öregek, de nincsenek kiszakadva. A 18-as kerekeimre nem tudták rárakni a gépet, így kölcsön kellett kérnem Peti téli garnitúráját, úgyhogy az került fel arra a kis időre. Éljen a narancs. :)
Futómű állítás: 5.000.-
Kerék le-fel: 1.000.-
A melót Kurityánba végezte a Gésa autószerviz. A tulaj megmutatta a limitált Porschéjét, amiből 12db készült összesen, és 2db van belőle Európában. Egyik az övé. Eszméletlen, bánom, hogy nem fotóztam le...
1év alatt a harmadik vagy negyedik ablaktörlő lapátom fogyasztottam el. A 2000ft-os Tescosok pár hónapig bírták, legutóbb egy Auchan saját márkás ablaktörlőt próbáltam ki, felrakás után, az első törlésnél már csíkozott. Akkor megfogadtam, hogy soha többet nem veszek olcsó selejteket. Pár napja ismét cseréltem, Bosch és Goodyear között vaciláltam, Goodyear árán két pár Bosch-t tudtam volna venni, mégis a GY-t választottam. Mondhatnám, hogy megetetett a marketinggal, ami félig igaz is (mert kíváncsi voltam rá), de kézben tartva is sokkal masszívabb és nehezebb volt mint a Bosch, így lehet nem feltétlen kamu ami a dobozon áll. :)
"Fejlett aerodinamikai kialakításu gumi él.
-A hajlított élek új profilja kiegyensúlyozott nyomást biztosít az egyenletes törés és az optimális kialakítás érdekében, bármilyen időjárási és klimatikus viszonyok között.
-Maximális érintkezés a szélvédővel.
-Ultracsendes ablaktörlő.
-Nagy kopásállóság, élettartam"
Törölni tényleg szépen töröl, az élettartamot pedig majd meglátjuk.
Költség: 7.000.-
Alfa Romeo Magyarország néhány napja indított egy játékot facebookon (bővebben itt) melyre beneveztünk a menyasszonyommal, és végül, 46 induló közül, sikerült a 2. helyen végeznünk, így nyertünk 2db jegyet a vasárnapi WTCC futamra! Ezúton is köszönjük a jegyeket! :)
Jó volt élőben is látni a 4C-t, a hangja és a gyorsulása is, fogalmazzunk úgy, hogy méltó a kinézetéhez.
Beszéljenek a képek... :)
Felújítottam az ajtónyitó fogantyúm, már a vásárláskor elég ramaty állapotban volt. Kezdésnek Cs. Attilától rendeltem két darab ovális gumidarabot ami a kárpitcsavart fedi el. Kellett még 1 flakon akril festék egy kis polírpapír. A kárpitot nem bontottam le, csak kimaszkoltam, mivel sok időm nem volt rá. Valószínűleg szebb lett volna ha leszedem, de így is sokkal jobb mint amilyen volt.
Költség:
Ovális gumidarab: 4.000.-
1 flakon akril: 1.100.-
Polírpapír: 150.-