Megérkezve a Paradoxhoz egyeztettük, illetve pontosítottuk az elképzelésem. Első körben módosítani kellett a fejegység mini-iso csatlakozóinak kiosztását, mivel bekapcsoláskor egyből a "phone mute" felirat fogadott. A fejegységhez csatlakozó mikrofon rögzítésre került a visszapillantó tükör alá. Ezután kicsit "reszelni" kellett a Becker műanyag peremén, hogy beférjen a középkonzol rádiókeretébe :)
Leellenőrizték a már meglévő tápkábelt, és megállapították, hogy ezt jobb lesz lecserélni valami vastagabbra. A vastag tápkábel behúzása nem kis feladat, de mindenképp megérte. Ezután jött a kárpitok, burkolatok leszedése. A baloldalon a tápkábel és a kapcsolószál, jobboldalon pedig az rca kábel, hangszórókábel és cd tár kábelek lettek elvezetve. A cd tárat végül nem a csomagtartóban helyeztük el, hanem a jobb első ülés alatt találtunk neki jó helyet. Közben bekerült a csomagtartóba az erősítő is egy Audison SR4 személyében. Ez a hátsó ülés támlájára lett felfúrva egy kárpitozott mdf lapra. Bár a Becker fejegységen van sub kimenet, az aktív mélyládámon sajnos nem volt állítható hangváltó, ezért a szakik "passzívosították", és az erősítő 3-as és 4-es csatornájára hídba kötötték be a mélynyomót.
Menet közben úgy döntöttem, hogy ha már ennyire szét van szedve az autó, célszerű lenne az első hangszórókat is most kicserélni valami komolyabbra. A komolyabb hangszóró végül az Alpine SPG-17CS komponens szettje lett, nem kis változást hozva a hangminőségben.
Ezután már csak vissza kellett tenni a kárpitokat és burkolatokat, hogy végül jöhessen a hangolás.
Leírva nem tűnik nagy munkának, de bizony reggel 9-től este 7-ig dolgoztak a fiúk az autón!
Az igazsághoz tartozik, hogy az erősítő felfogatásakor történt egy kis "malőr", ami hazafelé, illetve másnap nem kis kellemetlenséget okozott, de végül nagyon korrekt módon rendeződött az ügy.
A hangzás még nem végleges. Az első hangszórószettnek és a kábeleknek is még járatódniuk kell pár órát, és a jövőben lehet hogy némi bitumenes csillapítás is be fog kerülni az ajtókba... :)
Azért már az eddigi hangzással is nagyon elégedett vagyok. Megérte!
(képek a kész állapotról a 3. részben...)
a már meglévő "alpine" kábel mégis cserére szorult (0430,0514), mert nem fullspeed kábel volt, hanem csak vmi hasonló. a csstuning-nál rendeltem. szó nélkül kicserélték egy eredeti alpine KCE-236B-re, rá sem kellett fizetnem, pedig Lengyelországból rendelték mindkét kábelt, és az alpine mondjuk 4x annyiba kerül, mint az a másik, de így a múltkori 2000Ft-ból megúsztam az egészet :) asszem jól jártam.
ennek a beszerelése történt meg (0526) szerdán a Paradox műhelyében. most már végre nem csak kép van a monitoron hanem a hozzá tartozó hang is körülvesz az autóban.
kts: jack-2RCA átalakító + munkadíj
Elugrottunk (0328) a Paradoxba, hogy szaxerűen beszereljék az alpine-t, meg bekössék az RCA-kat az erősítőbe is és beállítsák a hangzást. A végeredmény: remekül szól.. azt mondták a srácok, hogy százszor jobb választás mint egy pioneer, vagy egy sony - ugyanis ezeken gondolkoztam még mielőtt e mellett döntöttem.
Természetesen kiderült, hogy a fejegység okozta az aksi lemerülését. Bemértük és 0,19 (asszem)Ampert fogyaszt kikapcsolva, előlappal a megengedett 0,06 helyett. Ugyanez előlap nélkül 0,16. Nem sokkal jobb a helyzet. Éppen ezért -számomra sajnos- nem lett úgy kötve mint az előző (sony), hogy gyújtás nélkül is üzemeljen. Mondjuk itt -sztem- egy ellentmondás van, mert gyújtással még több minden fogyaszt, ha mondjuk álló helyzetben szeretnék zenét hallgatni, ezért jobban merül az aksi is, de az is igaz, hogy gyújtással együtt nem hagyja ott az ember az autóját éjszakára:)
Az új fejegység elég nehezen akart bemenni az olaszok által oly' kicsire tervezett helyére a rengeteg kábel miatt, de egy kiemelőkerettel megoldódott a helyzet és a végeredmény még szebb is, mint volt. A sony díszkerete -kiemelő keret nélkül- fél centivel beljebb volt a kelleténél. Így most kellemesetahasznossal, ez is orvosolva lett ennél az új szerzeménynél.
Csodásan mutat és rengeteg olyan funkciója van, amire eddig még csak nem is gondoltam volna. Hát megkezdem vele az ismerkedést. Egyelőre jó vételnek tűnik, mert hangjával lenyűgöz ez a kis csoda. A táv. hiányzik.. de vmit, valamiért.
Egyébként hozzá kell tennem, hogy aki lecserélte -még anno, nem nálam- a gyári csatlakozót az autón, az elég barbár módon bánt a vezetékekkel. Most ezek is orvosolva lettek. Csoda egyébként, hogy még szólt.. szigetelőszalaggal voltak összebarkácsolva a kábelek. Hihetetlen látvány volt.
[Költségeim: beszerelés, kiemelőkeret 500, apróságok 300, kábelek rendbetétele, mert ami ott volt..., munkadíj (összesen 7000), stb. - nem adták ingyen..]