A hónap elején kétnapos villanyautó oktatáson kellett részt vennem, melyre kivételesen céges tesztautóval mentem, így remek alkalom nyílt az Alfa belterének apró csinosítgatására. Mindkét első ülésben az idő, és a több mint 300 000 megtett kilométer martalékává váltak az oldaltömések, így az indulás előtti nap parkolópályára tettem a gépet, és kiürítettem a belteret. Az egész hóbelevancot kollégám Traficjával elvittem egy kis renoválásra, a hozzá nem férhető helyekről pedig végre ki tudtam takarítani az évek folyamán felgyülemlett mocskot. Az üléseket ahol szükséges volt újratömték, a kormánykereket pedig bebőröztettem a már ismert emberrel. Nem lett olyan, mint anno az E46-é, a perforált rész is lemaradt róla (pont nem volt olyan anyaga, heteket meg nem tudtam várni), ettől függetlenül nagyon jó a fogása, és feldobja belteret. Örültem is a végre vállalható beltérben eltöltött minden percnek, egészen addig, míg az utóbbi napok egyik nagyobb esőzése után ismét vészjósló foltok jelentek a tetőkárpit hátsó részén. Világos volt, hogy most már nem a korábban vízhatlanná tett tetőablak lesz a ludas, így figyelmem a tetőantennára irányult. Lebontva a tetőkárpitot a csomagtartó felől gyanúm beigazolódni látszott: vízcseppek, folyásnyomok, és egy még mindig nedves elvízkövesedett antennát rögzítő anya jelezte, hogy jó helyen keresgélek. A tetőablaknál már bevált szilóval (persze nem ecetsavas, hanem fekete RTV szilikon) jól aládolgoztam, s telenyomtam az antenna talpat is, hogy azon keresztül se kerülhessen nedvesség az utastérbe. Azóta volt eső, és autómosás is, hogy kiderülhessen ha baj van, de - lekopogom - úgy néz ki végre teljesen inkontinens a tetőlemez. Aztán, hogy szégyen, vagy sem, de a már fentebb említett kárpitosmunkának köszönhetően esett csak le így fél évvel a vásárlás után, hogy nem véletlenül vannak ott azok a ledek az ülések oldalán, ugyanis gyárilag fűthető mindkettő. Elbeszélgetnék avval az olasz mérnökkel, aki meghatározta a fűtéskapcsolók helyét fittyet hányva az ergonómia legapróbb csírájára is - a belső sínnél teljesen láthatatlan módon előrefelé néznek. Ha nem szedem ki az üléseket, a helyükön soha nem találtam volna meg őket. Mivel a világ egyik legjobb dolgának tartom, nagyon megörültem, de sajnos csak az anyósoldali működött. Ha már van, s jön a tél, kell hogy működjön mindkettő, így pénteken ismét szét lett borítva a vezetőülés, s kicserélték benne a fűtőpárnákat. Nagyon jó lett, így már tényleg csak az alvázvédelem van hátra, mielőtt beköszönt a tél...
Elkészült az első blogom is..... :)
Még augusztus végén sikerült találni vaterán egy képről nem rossz állapotú fekete MOMO komplett bőr belsőt. Végre 4 ajtóshoz való volt és nem SW-be. Amit fontos kritériumként tettem a vásárlás elé, az mind összejött.
Névszerint: -lehetőleg fekete
- kartámaszos
- oldallégzsákos
- 4 elektromos ablakos
....sőt még fűthető is lett közben. na ezzel volt is egy kis gond!
mivel az eredeti kék plüss(ami eladó!!) nem volt fűthető, így naná nem is volt kábel alatta! múltak a hetek csak nem találtam ülésfűtéses kábelköteget, vagy csak olyat amit drágállottam.
Gondoltam nem lehet ez olyan bonyolult..... eLearn letölt, kapcsolási vázlat kinyomtat, kocsi szétszedése....
mint kiderült félig van ülésfűtés kábelem. relé, biztosíték minden a helyén, elindul a kábelköteg a biztosíték táblától hátrafelé..... hopp bal lábtér felett a biztosíték tábla után van egy nagy csatlakozó amibe megérkezik a kívánt vezeték de tovább már nem megy az ülések felé....
Irány a bolt: vezeték, 2 pines csatlakozó, textil szalag beszerzése után jöhetett az autó szétszedése újból...... erős 4 óra alatt sikerült berakni a vezetéket a gyári köteg mellé végig rendesen, szépen.Ami még jobb, hogy volt itthon nagyon pici csúszósaru aminek az "anya" végét sikerült beépíteni a gyári csatlakozóba.
Minden fordított sorrendben vissza kárpitok, ülések, akksi saru! belemérve gyújtáson volt fesz. ahogy kell. próba út, fűtés bekapcsol, piros LED világít, vár 1-2 perc.............éssssss SEMMI!!!!:(
rámérve az ülésen lévő csatira semmi ellenállást nem mutat.... az nem jó pedig!!!!
pár este guglizás után rájöttem, hogy a szakadt fűtőszálat megjavítják, olvastam pár írást!:)
na akkor ma nekiálltam ülések újra ki, bőr kárpit le és kiderült,, hogy 2-3 szakadás is volt a rendszerben.
összeforrasztva leszigetelve mentek vissza a kárpit alá. plusszba még a bal első háttámlában is el volt szakadva az egyik vezeték ami ment át. Azt is összeforrasztottam. Rámérve a csatira megvan a kívánt ellenállás!!!!!
Ülések visszakerültek, plusszba még egy esetleges hátsó ülésfűtéshez is elő van készítve a gép így annak a beépítéséhez nem kell újra szétszedni az autó.A rég nem használt erősítő tápkábelt fogom használni persze egy relét közbeiktatva, hogy csak gyújtáson legyen villanya. Majd csak a hátsó üléssort kell kiszedni. De majd azt csak később.... mondjuk egy ilyennel.
Így állt össze a fekete, lufis, kartámaszos,fűthető MOMO bőrbelső!
Mivel az eredeti bőrülésem nem volt fűthető, elhatároztam, hogy ha találok szép szürke bőrülést, ami elektromos és fűthető, akkor megveszem. Sikerült találnom, és elfogadható áron meg is tudtam venni. Mivel eredetileg nem így szerelték az autót, kellett hozzá egy kis vezetékezés. Vettem hozzá gyári tartozékokat (relé, biztosíték) és a gyári helyére bekerültek. Nem volt kis munka, ugyanis a teljes autókárpitot ki kellett szedni, azonban a hideg téli napokon megterül a sok befektetett energia :)
Az új garnitúra elég koszos volt, beépítés előtt langyos szappanos vízzel lepucoltam, majd bőrápolóval bekentem.