Blog >> festés

>> AutóápolásÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2008-07-31

Elfelejtettem beírni, de kb 3 hete végre elvégeztem a foltocskák (rozsda, kopás, nagypapai nekem jött, stb.) befestését.
A sárvédők szélein pár rozsdapihe volt, azt frankón lecsiszoltam, festés, lakk. Egyik oldalon leragasztottam szorosan, ott mókásan látszik a festés határa. Másik oldalon votl hely szórni, ott rendes átmenet lett a régi réteggel.
A hátsó lökhárító 2 sarka is újra makulátlan lett.
Maszatoltam még a tető közepén is, ahol valami kő leverte anno a lakkot. Az nem lett elég szép, de azért jobb mint előtte.

>> AutóápolásKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2008-06-05

A motorháztetőre és a jobbos sárvédőre már ráfért, kicsit a balosba is beleporoltak.
Lefujták még a hűtő maszkot is, meg a csomagtartó ajtón a szélvédő felett azt a fekete csíkot is...

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2008-05-31

Jövő héten érkeznek az új 17-es felnik ezért belevágtam a féknyergek festésébe!

>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2007-09-07

Nyitott ajtóval, és vakuval is látható az eredmény. Nem mondom hogy a világ legszebbje, de tartós lesz remélem, ha megfelelően lekezelem. Sajnos van viszont egy baloldali küszöb is. :) Az utolsó kép alapján nem tudom eldönteni ezt az oldalt is cseréljem -e, holnap megnézzük közelebbről, elég lesz -e csak egy folt vagy belevágunk. A jobboldali százszor rosszabb állapotban volt. Itt ez a rozsdás fekete lyuk, nem biztos hogy elég indok egy akkora melóra, mint a jobb oldal volt. Lássuk csak, költségek:
Perforált lemezek: 2400 HUF (eddig fele beépítve)
Pótküszöbök: 8600 HUF (eddig fele beépítve)
Zárszelvény: 1480 HUF (fele beépítve)
A megmaradt dolgokkal megvárom, amíg szükségeltetnek majd a vezetőoldalra.
Munkadíj baráti áron: 8000 HUF (még duplázódhat)
Ami megvolt már: alapozó, lemezek a sárvédőfoltozáshoz
Így összességében véve a jobb oldal 1200+4300+740+8000 = 14240 HUF-ba került.
Alapozva lesz hamarosan, fényezést halogatom majd, mert gyanítom nem lesz olcsó.
A fenti összeg kb. egyezik az átlagos havi ráköltésemmel az eddigiek folyamán, tehát nem rontja, nem is javítja az átlagot. De a küszöb remélem több évnek szól majd.
Tanulságok: Legjobb, ha magam csinálom a kényes részeket. Hegeszteni nem is nehéz, csak drága a szerkó. Ha mégsem magam csinálom, csak olyan autót szabad csináltatni amit az ember nem sajnál (az alfa nem tartozik ebbe a körbe). Egy javítás után sosem lesz olyan egy autó mint a gyári. Az elfogadható állapotot is véres verítékkel lehet megközelíteni. A kasztnisok hülyének nézik a megrendelőt, pedig ez fordítva lenne jogos. Aki korrekt munkavégzésről papol hülyeséggel támasztja alá és felesleges munkákat is kiszámlázna, függetlenül attól megcsinálná -e valójában. A részeges szakember olcsón, elfogadhatóan, de lassan dolgozik.
Dohányosok a munkaidejük felét nem munkával töltik. A karosszérialakatosok nem autószerelők, és általában nem is közelítik meg a szintjüket, ha mégis, ennek tudatában drágán dolgoznak. "Nagy" cég, mint pl. a bocskay veszprémben, nagy összegért (80e Ft) semmivel nem végez korrektebb munkát, mint bárki a feléért, csak azért magasabbak az árai, mert minőséget biztosít, környezetet véd, speciális szerszámokat használ. A szakemberek szerint az nem is szakember, akire nem kell egy hetet várni. Csak én vagyok akkora barom, hogy egy javítást azonnal elvégzek, ha lehetséges (igaz ez számítógépes terület). Magyarországon kevés a karosszérialakatos, vagy ügyesen rejtőznek.

>> SzervizLujo // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2007-08-15

A kissé kopott betétek helyét átvették az új Textar betétek.
Új fékbetétek
Féktárcsák szabályzása
Féknyergek festése
Fékolaj csere
A munkát egy kollegám segítségével saját kezűleg végeztem. :)
Km óra állása: 128257km

>> Tuning és extraTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2007-07-14

Ma végre rászántam magam, hogy Alfonso piros féknyergeket kapjon. Több órányi csiszolás, fújás, száradás után, a végeredményt nézve azt hiszem megérte a fáradságot :) Pedig nem volt egyszerű, mivel az összes kerék összes csavarja olyan szinten be volt szorulva, hogy az erőkar megtoldásával is (frankó vas cső) összecsináltam magam, mire lejöttek. Az ezt követő csiszolás már gyerekmunka volt, a fújás úgyszintén. Amit használtam: Motip féknyeregfesték, avagy bremsstachtellack. 2500 Ft egy flakon, de megéri szvsz.
Képek hamarosan.

>> Tuning és extraFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2007-06-19

Végre rászántam magam, és festegettem kicsit a mocitérben.

>> SzervizAndorka // Alfa 33 905A1 // 2007-06-13

Ma vettem alvázvédő sprét is (bitumeneset), ahova az ecsetes kezem nem ért el, most jól befújtam.
Lecsiszoltam a javításoknál a gittet is és most színre fényeztem. Hát nem lett tökéletes, de munkába járósnak megteszi...
Meg felraktam a hátsó lököst is, és kárpittisztítóval elkezdtem pár cucc takarítását. A garázsba betolatni meg élvezetes volt, nincs ülés a kocsiban, a padlón ülve nyomultam. A mai munka előtti képeket csatoltam.