Blog >> festés

A mai napon sor került, egy, az utastér megjelenését rontó apróság kijavítására, a láb pihentető műanyag alsó csavarjainak korróziómentesítésére, majd festésére (1-2. kép).

A kiszerelt és előkészített alakatrészeket, a motortér felső részének alkatrészeihez hasonlóan bevonatoltam.
A szemcseszórt részeket Tiszakorr rozsdagátló alapozóval alapoztam szórással 1 rétegben, majd Alvikorr zománccal bevontam szórással 2 rétegben.
A horganyzott alkatrészeket, kötőelemeket 95%-os tiszta horganyt tartalmazó akril gyanta kötőanyagú Hanno horgany spray-vel fújtam 3 rétegben.
1-2. kép - lefestett felszerelt légszűrőház tartó
3. kép - felszerelt letisztított és szilikonnal leápot légszűrőház
4. kép - lejavított motortartó bölcső
5. kép - lejavított kereszttartó
6-8. kép - lejavított klímahűtő
9. kép - lefújt szélvédő mosó folyadék tartály tartó
10-12. kép - felszerelt szélvédő mosó folyadék tartály tartó

Mivel leszedtem a lökhárítót ezért a felső rozsdás és festékhiányos szénacél elemekhez hasonlóan kiszereltem/előkészítettem a szóban forgó alkatrészeket:
1. fekete alaktrész:
- motortartó bölcső (1-5. kép)
- kereszttartó
- légszűrőház tartó
- klíma hűtő (6-7. kép)
2. horganyzott alaktrész:
- szélvédőmosó tartály tartó (2 db) (8-10. kép)
- kötőelemek
A bölcsőt, a kereszttartót és a klímahűtőt csak helyileg készítettem elő. A hibákat passziváltam, drótkeféztem és sűrített levegővel tisztítottam.

Az alkatrészek kiszerelése és előkészítése után következett azok bevonatolása.
Ehhez három anyagot használtam.
A szemcseszórt részeket Tiszakorr rozsdagátló alapozóval (1. kép - első részlet) alapoztam szórással 1 rétegben, majd Alvikorr zománccal (1. kép - második részlet) bevontam szórással 2 rétegben.
A horganyzott alkatrészeket, kötőelemeket 95%-os tiszta horganyt tartalmazó akril gyanta kötőanyagú Hanno horgany spray-vel (1. kép - harmadik részlet) fújtam 3 rétegben (2-3. kép).
4. kép - csavarok összeválogatva várják beépítésüket
5. kép - biztosítékház tartó
6. kép - beszerelt ECU-, és akkumulátor tartó
7. kép - beszerelt szervó folyadék kiegyenlítő tartály
8. kép - beszerelt motortartó bak
9. kép - visszaszerelt zárhíd
10. kép - kötőelemek a helyükön
11. kép - motortér zár, és zárhíd tartó a helyén
12. kép - újjászületőben
A kötőelemek becsavarásakor megsérült bevonatokat kis ecsettel javítottam.

Az első lökhárító leszerelésekor eldöntöttem: újrafestem a zárhidat és néhány már rozsdás szénacél alkatrészt, kötőelemet (1. kép).
A zárhíd leszerelése:
- Ki kell venni a lámpákat: Felül két-két db M6-os TX csavar, alul 1-1 db M6-os hlf. csavar. Ki kell a lámpatestből húzni a csatlakozásokat (A fő csatlakozó ki húzása a szürke műanyag biztosító gyűrű oldalra húzásával lehetséges). Ezután óvatosan ki lehet venni a lámpatesteket.
- Le kell szerelni a vákum szabályzót és a légzsák érzékelőt. A légzsák érzékelőre nagyon kell vigyázni! Ha ütés éri eldurranhatnak a légzsákok!
- Ki kell szedni a kábeleket rögzítő műanyagpatentokat patent kiszedővel óvatosan (2. kép).
- Le kell szerelni a zárszerkezetet (3-4, kép): 3 db anya, bowden és 2 db bowden rögzítő patent.
- Ki kell szedni a zárhidat tartó csavarokat és anyákat: 2-2 db oldalt a sárvédőkhöz rögzíti. 1-1 db anya a nyúlványok végeihez szorítja. 1-1 csavar van középen ami a kereszttartóra szerelt lemezcsíkokhoz rögzíti.
- Ha ezekkel meg vagyunk, előrefele óvatosan le lehet venni a zárhidat (5. kép).
A zárhíd lecsupaszítása:
- Ki kell tekerni a motortér ajtó ütköző tuskóit.
- Le kell szedni az aljára patentolt (hűtőkről vízelvezető) műanyag lemezt. Ez az öt darab patent csak töréssel oldható!
További kiszerelt alkatrészek:
- ECU tartó
- akkumulátor tartó
- akkumulátor melletti biztosíték csoport tartó
- jobb oldali motortartó bak
- kormányszervó folyadék kiegyenlítő tartály tartó
- zárhíd tartó
- kötőelemek
Konklúzió:
A lecsupaszított híd és alkatrészek elég ramaty állapotban vannak (8-9. kép).
A további blogjaimban bemutatom a fenti alkatrészek felület előkészítését illetve azok bevonatolását.

>> AutóápolásNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-06-20

Ahogy egy korábbi blogbejegyzésben már írtam, a lökhárító fényeztetése mellett döntöttem. Ennek oka, hogy tele van kisebb kőfelverődésekkel, volt egy repedés középen alul amit időközben műanyagjavítással sikerült megjavítani, valamint az oldalával végighúztak egy fehér falat.

Ezen kívül sajnos a kocsi bal oldalát valaki végighúzta egy kulccsal, de annyira hogy a két ajtón is túllógott. Köcsög.

Egy szintén alfa tulajdonos fényező tudására bíztam a javításokat. Az első lökhárító azt hiszem mondhatom hogy közel tökéletes lett. A szín telitalálat, sikerült eltalálni a gyöngy-metál festék textúráját is. Arra kértem, hogy nehogy színre fújja a fekete csíkokat, hanem fújja le azokat is matt feketével.

Ahogy írtam az eredmény káprázatos. Helyettem beszéljenek a képek.

A kocsi oldalán lévő karcok nagy része nem volt annyira mély, azokat polírozással eltüntette, nem is látszanak. A mélyebb karcokat sajnos nem ennyire egyszerűek, azokba kent egy kis festéket, rá egy kis lakkot és azokat is lepolírozta. Nem állítom hogy nem látszanak, de sokkal jobb mint volt. Ezek miatt nem akartam az egész ajtót fényeztetni. (sajnos ezekről nincs normális képem a javítás után).

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-08-11

Most úgy néz ki egyenlőre kész. Kapott egy új helyzetjelzőt flexibilis LED szalag személyében. Most eléggé kívánja a szemem az üvegekre a fóliát is. Majd meglátjuk mi lesz a következő projekt.

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-08-09

Első lökös elkészült. Ma következik a hátulja. + kap egy kis polírt. :) Még agyalok valamin, sőt több dolgon is, de egyenlőre legyen elég ennyi. :D Ha kész minden, próbálok lőni pár jobbfajta képet. :) Már csak az a kérdés hogyan rakom fel a rendszámot... :D

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-08-02

Ma leszereltem az első lököst és leadtam a fényezőnél. Fújva lesz az egész + a koptató csíkok és a ködlámpa keret is megkapja az autó színét. Elvileg pénteken el is hozhatom.

>> AutóápolásNGC // Alfa 156 2.0TS 16V Ricco Rich/Distinctive // 2011-07-23

Ma Sanyival szétszedtük a tükröket. Az övéit is. Már nagyon régóta zavart, hogy lepattogott a festék a tükrök azon részeiről, amik ráhasalnak az A oszlopokra. Lecsiszoltuk durvább és finomabb papírral, és kapott több rétegben matt fekete festéket. Szép lett.