Blog >> fékolaj
Az autó kicsit több, mint 1 éve van nálam, ezért úgy gondoltam, hogy elviszem egy futómű és fék átnézésre. A futóművet bemérték, rendben van. A fútómű és a fékek meg lettek tisztítva, valamint a fékolaj lecserélésre került.
Átvettem a hátsó csomagtartóhoz az új kábelköteget, augusztusban viszem cserére.
Megtörtént az autó teljes átnézetése és diagnosztikája az Alfa Szatmári szervizben. Egy nagyobb hibát találtak, a hűtő el van repedve, így ez cserélve lesz.
- Fékolaj cserélve
- Váltóolaj cserélve
- Baloldali tompított fényszóró izzó cserélve (így már mindkét oldalon azonos van).
- Futómű rendben
- Fékbetétek 70%-osak
A jobb első fék csikorog egy adott fékezési tartományban. A szerelő javaslatára emiatt nem cseréltettem, valószínűleg a fékbetét kopásával meg fog szűnni. Problémát nem okoz, maximum zavaró a hangja.
Hátralévő feladatok még az autón:
- A hátsó ablaktörlő önálló életet él, típushiba a 2013 előtti Giuliettáknál, hogy nem a kezdő pozícióba tér vissza törlés után.
- A küszöbön kezdődő rozsdásodás látható, így következő feladatokhoz az alvázvédelem is felkerült.
- A hűtő cseréjével meg fog történni a klíma tisztítása, szűrők cseréje is legközelebb.
- Hogy egyforma állapotú gumi legyen mind a két tengelyen, a másik két gumit is le fogom cseréltetni egy új Michelin CrossClimate 2-re.
- Akkumulátor cseréje. A jelenlegi 5 éves és bár tökéletes értékeket lehet mérni rajta, a télnek már egy új akksival szeretnék nekimenni.
Előműszakin 2 dolgot jegyeztek fel. 2 hátsó gumi fékcső repedezett és kéziféknél 50% eltérést mérnek a két oldal között.
Elaforgtól rendeltem 2 db gyári új fékcsövet és 2 db gyári új kézifékkötelet. Ha már meg van bontva, cseréljük ki a fékfolyadékot is (Tutela).
A klíma nem igazán hűtött, így az is fel lett töltve. 220g gáz jött le belőle és 650g lett visszatöltve Kozinál.
Megtörtént a következő elemek cseréje 153 000 km után:
- Komplett vezérlés szett (szíj, görgők)
- Vízpumpa
- Fagyálló
- Fékolaj
- Ékszíj
- 4 db gyújtógyertya
- Multiair szűrő
Műszeres diagnosztika is történt.
Az idei olajcsere ideje is eljött. Most kicsit több km-t sikerült a kocsiba beletekerni egy év alatt, kb. 17000-et. Még januárban elmentem Csörihez, hogy ránézzen az autóra és megbeszéljük, hogy miket kell majd cserélni. A mai időpont is már jó egy hónappal ezelőtt le volt foglalva. Végül a következő beavatkozások lettek elvégezve:
-Olaj-, olajszűrő-, üzemanyagszűrő-, levegőszűrő- és pollenszűrő-csere;
-Preventív módon EGR szelep hűtő fedél csere;
-Főtengely ékszíjtárcsa csere (kicsi könnyezés volt, motortér takarítás után is mindig megjelent egy kis olaj a motorburkolaton. De kb. ez is preventív volt. A gumigyűrű benne már nagyon ergya volt);
-Első lengőkar hátsó szilentek cseréje (nem volt nagyon vészes, de azért már nem nézett ki jól, így nem autóztam ki belőle az utolsó csepp km-t is, inkább csere);
-Klímagáz lefejtés és feltöltés + klíma fertőtlenítés (Bő 3 éve van nálam, azóta nem volt a klímához nyúlva, de előtte sem. Baja nem volt, hűtött rendesen, szóval ez is preventív jelleggel történt. Amúgy 50 g gáz hiányzott belőle, most 460 g-al feltöltve rendesen);
-Fékolaj csere (ez is 2 éve volt utoljára).
Remélhetőleg egy évre újra le van tudva a szerviz látogatás
Délelött át mententem Tomi kollégámhoz hogy lecseréljük a fékolajat na meg hogy megcsodáljam a frissen elkészült garázsát. (Nekem is jolesne egy ilyen) 😀 Tegnap már jártam/jártunk nála Buksival mert meg szakértette az off-os mutyukiját 😀
Amíg Buksika szabizik rendbe rakatom neki a kis kocsiját 😉
No de ha már felemeltük a kocsit akkor cseréljük ki a kipuf tarto gumikat is, ha már meg vettem őket. Közben kiderült mi okozta azt a fura hangot amiről már írtam a 46 topicban is. A hátsó kipufogo dob tetején le volt válva a felső réteg. Terveztem hogy egyszer meghámozom, de így könnyebb volt a menet mert csak le kellett emelni. Egy centis darab fogta csak a heggesztésnél 😀 Sajna azt is észre vettük, hogy a tarto konzolnál a heggesztészné el van repedve a cső, ezt hétfőn orvosolni fogjuk a melóhelyen.
A fékolaj pedig már eléggé csere érett volt, Csúnya sötét barna szinnel 😔
Kapot egy flakon Block Plus DOT4 fékolajat.
Az elmúlt 1-2 hétben kezdett a futómű hangoskodni, illetve az első kipufogódob már vásárláskor is elég gáz állapotban volt, így ezeket szerettem volna megcsináltatni.
Mivel alig találni olyan helyet, ahol véletlenül ráérnek, egy autószerelő barátomra bíztam a dolgot, és segítettem neki.
Egészen jó buli volt, de a végére nagyon elfáradtunk, és kifejlesztettünk pár új káromkodást is. :D
Végül szombaton sikerült minden, amit terveztünk (szerencsére egészen kedvezményes alkatrészárakkal):
2 első alsó lengőkar csere (Lemförder)
2 hátsó stabilizátor, alias "kutyacsont" (Meyle) (műanyag volt benne, te jó ég...)
2 hátsó stabilizátor szilent
első kipufogódob (Asso)
fékfolyadék csere
1l Selénia 10w60 motorolaj - ezt azért vettem, mert még nem vagyok tisztában a motor olajfogyasztásával. Egyelőre minimálisnak is alig mondható.
Összességében egészen jó lett a kocsi, de még tervezek további szervizeket, hogy kifogástalan állapotban legyen. :)
Km állás: ~174.000
Eltelt 15 ezer km az előző olajcsere óta, így bejelentkeztem Csörihez a következőre (kb. 226600 km). Beszéltük az előző alkalommal, hogy a hátsó féktárcsák is csere érettek (gyári betétek és Jurid tárcsák kerültek be), valamint télen néha lefagyott a kézifék, meg elég gyengén is fogott, így azt is felvettük a listára. Továbbá a bal hátsó dobbetét is szét volt szakadva, a hátsó lökhárító/műanyag elemet nem is igazán fogta/merevítette. Gondoltam, cseréljük párban, így abból is lett két új.
Ja, 2x felvillant a "víz az üzemanyag szűrőben" felirat az utóbbi fél évben. Nem tudtam mire vélni a dolgot, de úgy döntöttem, hogy akkor cseréljük azt is, hiába volt az előző olajcserénél is cserélve.
Aztán, amikor kész lett minden, eszembe jutott, hogy én fékolajat is cseréltetni akartam. Ezt már úgy említettem Csörinek, hogy majd akkor legközelebb, de azt mondta, hogy csináljuk meg még gyorsan, belefér. Úgyhogy az is új most.
Aztán jött a számla. Amikor meghallottam, hogy mennyibe kerültek a gyári dobbetétek, akkor már tudtam, hogy nem annyi lesz a végösszeg, mint amire kalkuláltam :D
De, ahogy egy tanult barátom mondta, akinek majomra van pénze, annak banánra is legyen. :D
Lecseréltük a fékolajat. A kuplungnál is kipumpáltuk a régit, elég érdekes trutyi jött ki. Tutela került bele, Elaforgtól vettem.
Marektól vettem tavaly 2 gyári xenon csatit egy xenonos GT-ből. Végre bekötöttük ezekkel a lámpákat. A régi sufni megoldásos már kezdte megadni magát. Ráadásul most bólint is gyújtás ráadásra. Legalábbis a balos. A jobbossal van egy kis probléma, ez még orvoslásra vár. Ki lettek dobva a kondenzátorok is, így most villanik a xenon reflektor kapcsoláskor. Úgyhogy van még meló.
Xenon csati: 6.000 Ft
Fékolaj: 3.000 Ft
Munkadíj: 10.000 Ft
Féknyeregfestés közben feltűnt, hogy a bal első fékcsövem kezdi a végét járni. Sajnos nem volt beakasztva a helyére (a képen már visszapattintottam), ezért hozzáérhetett a felni belső pereméhez.
Úgyhogy ma SOS-ben lecseréltük midnkét első fékcsövet.
TRW márkájúak kerültek bele (természetesen párban lett cserélve) + lelégtelenítettük utána mind a 4 féket Brembo DOT 5.1-es fékolajjal.
Lehet újra tiporni a féket :)