Blog >> előtt
5 év után közelekedik az az időpont amikor elkezdek felkészülni az autó egy hónapon belüli eladására. Eladjuk, mert igazából piszok jó, de családalapítás előtt állva szükségünk lenne egy nagyobbra.
Tekintve, hogy az autót folyamatosan szervízeltem, beleértve azt a kemény három darab rendkívüli műszaki hibáját is, amik az évek alatt felmerültek (turbócsó lyukadás, valami szenzor elszállt, ablakemelő halál), így nagyon nem kell felkészíteni az eladásra.
Az első lépés amit csak az eladás miatt csináltatok, egy diagnosztika az autón, hogy van-e valami rejtett belső hibája. Megnéztük az EGR szeleptől kezdve a töltőnyomáson, befecskendezőrendszeren át minden apró szösszenetet, amit ki lehet olvasni. Azon túl, hogy a rendszámtábla világítás ki van égve semmi hibajelenség nem tapasztalható. Az részecskeszűrő állapotából látható, hogy nagy távokat megyünk a kocsival autópályán, de azokat csak ritkán: szülőkhöz hétvégente vidékre, kirándulások, nyaralás. Tehát abszolút második kocsiként van kezelve, hétvégi rohangálásra egy puttonyos van üzemben. Na meg lenulláztuk a szervízintervallumot, mivel a két héttel korábbi olajcserén az elfelejtődött és visított a kocsi minden indításnál.
KM állás: 113.627 km
A kipufogótartó hátsó gumibak szakadt így azt cserélnem kell. Piritu álltal lefestett balansz súly megkopott és látszik rajta rozsda pörsenés így a már elvégzett munkát újra meg kell ejteni.Csiszolás , alapozás , festés.
Németbe való kiutazás előtti renova:
223e-nél 1db hibás izzítógyertya cserére került, ekkor bekötötték az ülésfűtést is valamint felkerült egy dekoratív szolid kipufogóvég.
Ezután otthon kicserélődött a gázolajszűrő, FRAM márkára amiben a vízérzékelő gomba is benne volt
225e-nél teljes hosszbordás szett (rugós feszítő is) cserére került, szíj és rugós feszítő Dayco, valamint olajcsere 10w40 Castrol magnatec diesel
Mivel amúgy is fényezni kell lassan a lökösöket, így kap egy kis módosítást az első lökhárító. Ezek az utolsó képek az eredeti állapotról....
Sajnos nem csak a szimmering sínylette meg a dolgot. 3 bar nyomás a bal első hengerben meggyőzően a motor elhalálozásáról tanúskodott. Persze nem is ment a henger így. Úgyhogy most széjjelbombázzuk, azt meglátjuk mi lesz.
Nyitott ajtóval, és vakuval is látható az eredmény. Nem mondom hogy a világ legszebbje, de tartós lesz remélem, ha megfelelően lekezelem. Sajnos van viszont egy baloldali küszöb is. :) Az utolsó kép alapján nem tudom eldönteni ezt az oldalt is cseréljem -e, holnap megnézzük közelebbről, elég lesz -e csak egy folt vagy belevágunk. A jobboldali százszor rosszabb állapotban volt. Itt ez a rozsdás fekete lyuk, nem biztos hogy elég indok egy akkora melóra, mint a jobb oldal volt. Lássuk csak, költségek:
Perforált lemezek: 2400 HUF (eddig fele beépítve)
Pótküszöbök: 8600 HUF (eddig fele beépítve)
Zárszelvény: 1480 HUF (fele beépítve)
A megmaradt dolgokkal megvárom, amíg szükségeltetnek majd a vezetőoldalra.
Munkadíj baráti áron: 8000 HUF (még duplázódhat)
Ami megvolt már: alapozó, lemezek a sárvédőfoltozáshoz
Így összességében véve a jobb oldal 1200+4300+740+8000 = 14240 HUF-ba került.
Alapozva lesz hamarosan, fényezést halogatom majd, mert gyanítom nem lesz olcsó.
A fenti összeg kb. egyezik az átlagos havi ráköltésemmel az eddigiek folyamán, tehát nem rontja, nem is javítja az átlagot. De a küszöb remélem több évnek szól majd.
Tanulságok: Legjobb, ha magam csinálom a kényes részeket. Hegeszteni nem is nehéz, csak drága a szerkó. Ha mégsem magam csinálom, csak olyan autót szabad csináltatni amit az ember nem sajnál (az alfa nem tartozik ebbe a körbe). Egy javítás után sosem lesz olyan egy autó mint a gyári. Az elfogadható állapotot is véres verítékkel lehet megközelíteni. A kasztnisok hülyének nézik a megrendelőt, pedig ez fordítva lenne jogos. Aki korrekt munkavégzésről papol hülyeséggel támasztja alá és felesleges munkákat is kiszámlázna, függetlenül attól megcsinálná -e valójában. A részeges szakember olcsón, elfogadhatóan, de lassan dolgozik.
Dohányosok a munkaidejük felét nem munkával töltik. A karosszérialakatosok nem autószerelők, és általában nem is közelítik meg a szintjüket, ha mégis, ennek tudatában drágán dolgoznak. "Nagy" cég, mint pl. a bocskay veszprémben, nagy összegért (80e Ft) semmivel nem végez korrektebb munkát, mint bárki a feléért, csak azért magasabbak az árai, mert minőséget biztosít, környezetet véd, speciális szerszámokat használ. A szakemberek szerint az nem is szakember, akire nem kell egy hetet várni. Csak én vagyok akkora barom, hogy egy javítást azonnal elvégzek, ha lehetséges (igaz ez számítógépes terület). Magyarországon kevés a karosszérialakatos, vagy ügyesen rejtőznek.