Blog >> festés >> féknyereg

>> Tuning és extrapakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-08-14

Picit megkapta a felületi rozsda a nyergeket, így egy ideje tervben volt egy tisztító fesés, de akkor már legyen valami izgalmasabb szín.
Nem szerettem volna semmi olyat ami merőben elüt a sportos gyárias megjelenéstől, így 4 szín maradt a listán.
(Racing Rosso, Performance Yellow, Midnight Black és Stratos Silver)
Fekete autón szerintem nagyot mutat a sárga, sok Yellow Racing Pack Giulietta fotót nézegettem és engem nagyon megfogott, így a Foliatec márka Performance Yellow féknyereg festéke lett a befutó.
Sok jó tapasztalatot olvastam a Foliatec festékekről, remélhetőleg tartós marad a felületen és jól bírja a hőterhelést is.

Alábakolást követően minden nyereg szépen vissza lett csiszolva majd fétisztító és sűrített levegő segítségével portalanítva és tisztítva, ezután már jöhetett is a pingálás.

>> Tuning és extraleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2021-05-03

Videót is csináltam róla belinkelem ide a Youtube videóm linkjét a féknyereg festés teljes menetéről!

Hogyan fess féknyereget otthon - Alfa Romeo Brera/159 Brembo 305 mm

Mivel Bella faceliftes így a kisebbik nagyfék van rajta a 305 mm 4 dugattyús Brembo.
Eszméletlenül jól fog de mindig is pirosra akartam festeni. Mert ez az óriási nyereg szürkén nem az igazi azt meghagyom a szürke német autóknak, ez pirosban néz ki igazán jól :))
Beszéltem előtte Shadin cartárssal, hogy mi a pontos menete majd Liquid cartárssal is a színről.
Végül RAL 3003 lett, és kellett hozzá még átlátszó lakk is illetve ugye a matrica a gyári helyére is. Ha valakinek kéne utólag nálam lehet kapni hozzá.
Minden ami a festéshez kell valamint használtunk azt videó leírásába tettem.
Nagyon szépen köszönöm Kertész Dániel barátomnak hogy segített a festésben igazából az ő érdeme én inkább csak videóztam 😅🤣🤣
Szerintem ég és a föld a különbség a szürke és a piros között 😍😍

Videót belinkeltem szokás szerint 😁🍀
Before after képeket is tettem fel azért 😁😉🍀

>> Tuning és extraSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2018-07-13

KM: 153000
Ezeket használtam:

Csiszolóvászon, P60, P100, majd 220-as sima festékbolti csiszolószivacs, aztán ezek:
INDASA™ Csiszolószivacs (P800)
3M™ 03810 Csiszolószivacs 115x140mm (V.Fine)
Ezeket itt vettem: http://www.carcolor.hu/shop/hu/48-csiszoloszivacsok

Szóval ezeket vetettem be, nagyjából 3 óra volt / oldal a csiszolgatás. Sajnos a csapszeget is úgy verték ki a féknyeregből, hogy közben odab*sztak annak is. Meg voltak egyéb kavicsnyomok, ezeket kicsiszoltam a féknyeregből, hogy ne legyen rajta lyuk. Elvoltam vele. Mivel nem szereltem le, ezért a belső oldalához nem fértem annyira oda, hogy ott is tökéletesen lecsiszoljam, de ez már így is nagyon szép lett, ez úgyis csak esztétikai dolog, belső oldal nem látszik. Hamarosan a hátsónak is nekieesek, legyen egyforma az árnyalat :) Az nincs lekopva, és kisebb is.

K2 féknyereg festék: Pl itt: https://www.karasna.hu/spd/L346CE/K2-BRAKE-CALIPER-paint-400ml-piros-feknyereg-feste

Azért ez, mert kimondottan írták hogy fényes, és tényleg az :) Jó árnyalat és fényes :)

Alapozónak: null' target='_blank'http://www.motipspray.hu/webshop/festekek/very-well-szurke-benzin-es-olajallo-akril-alapozo-400ml//a' target='_blank'>http://www.motipspray.hu/webshop/festekek/very-well-szurke-benzin-es-olajallo-akril-alapozo-400ml/

Ezt 3 rétegben, rétegek között 15 pewrc szünet, vigyázva nehogy megfolyjon. Utána 2 óra száradás, majd a festék, 1 réteg, 15 perc szünet, még egy réteg, aztán a tárcsáról lemostam nitróval ahol ráment, aztán hagytam 24 óra száradást, és utána matrica.

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2017-03-26

Gondoltam egyet és nekiestem a féknyergek festésének. Egy füst alatt kapott egy réteg cink, majd egy réteg fekete festéket a féktárcsa közepe is.

>> Tuning és extraDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2016-03-21

Természetesen pirosra :)

Ami kellett: Féktisztító + piros festék, drótkefe volt a háznál :)

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2015-06-08

Hétvégén unatkoztam, így nekiestem a féknyergeknek. Szerintem jók lettek :-)

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2015-05-10

Tavaly egy ismerősöm még meggyőzött, hogy a kevesebb néha több, és hagytam gyári alu színben a féknyergeket. De semennyire nem látszottak át a sűrű küllős gyári felnik mögül, egy sportos formájú kupéhoz meg egyébként is dukál, főként ha méretes elsőkről van szó. Így eldöntöttem, hogy ugyanúgy pirosra festem őket, mint előző Alfáimon.

1. kép ATE első féknyereg, ATE fékbetéttel, 2. kép Már piros első féknyereg, 3. kép első kerék, 4. kép hátsó kerék

Elmondhatatlan, mennyivel jobban néz ki a kocsi! Oldalról, egész autós fotó később, ha már le lett mosva! :D

>> Tuning és extraHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-04-26

Ma (04.24.) végre az összes nyári gumi felkerült a helyére (tegnap a sötétség miatt csak egyik oldal lett kész...:), féknyergek szépen lefestve. :) Képek kedden, amikor is végre újra csatlakoztatni tudom a telefonom egy számítógéphez, addig még vár ránk egy gumis is, hogy azért átnézze a gumikat minden rendben van-e velük. (Bal elsőnek olyan gumit tettünk először fel, amiben a plusz súlyok elértek valamit, átcseréltük, de remélhetőleg ez lesz uccsó nyár a gumiknak és a felninek is...)
5.5 mm-es a futófelület minden gumin (2007.decemberiek), így jövőre szeretném őket lecserélni. Jót tett neki a keddi centírozás (04.26.), mert volt kis gond a súlyok helyével, nyár végig nem lesz gond, addig jók és szépek, aztán jövőre jön az új felni! :) Addig is a nagy utazás végeztével is kapott jó nagy takarítást (mosás, porszívózás...:)

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2008-05-31

Jövő héten érkeznek az új 17-es felnik ezért belevágtam a féknyergek festésébe!

>> Tuning és extraTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2007-07-14

Ma végre rászántam magam, hogy Alfonso piros féknyergeket kapjon. Több órányi csiszolás, fújás, száradás után, a végeredményt nézve azt hiszem megérte a fáradságot :) Pedig nem volt egyszerű, mivel az összes kerék összes csavarja olyan szinten be volt szorulva, hogy az erőkar megtoldásával is (frankó vas cső) összecsináltam magam, mire lejöttek. Az ezt követő csiszolás már gyerekmunka volt, a fújás úgyszintén. Amit használtam: Motip féknyeregfesték, avagy bremsstachtellack. 2500 Ft egy flakon, de megéri szvsz.
Képek hamarosan.