Blog >> szíjtárcsa
A kopogószellem eltűnt, vagyis csörgőkígyóvá vált. Nehéz a szellemírtók élete, manapság könnyen mutálódnak ezek a lények...
Első futóműjavítás utáni utamról hazafelé kiálltunk egy pihenőbe Debrecentől úgy 100km-re. Hallottam valami fura zörgést...csak reméltem, hogy a parkolóban röcögő Ducatoból jön. De nem. Az Alfából jött. Amennyire fülre hallottam, jobb alulról. De hallatszott igazából balról is. nyugtáztam, hogy biztos a kipufogó hővédője. Pihi után téptünk haza 150-nel. Másnap vittem el a szerelőhöz, hogy ugyan keressük már meg azt a rezgő lemezt, mert idegesítő. Hát nem lemez rezgést hallottam, hanem a főtengely szíjtárcsa van meggyengülve.
A gumi ki van repedezve, egy helyen ki is szakadt már, és a motor rezonanciájának ütemében odaverődik a vezérműszíj borítás öntvényéhez. Tehát mozdul tisztességeset. Megrendeltem minden cuccot Erhardtól hozzá, akkor már komplett vezérléscserét csinálunk.
Ahogy elnéztem a hosszbordás szíj állapotát és a görgőket, ennyit bírnak. 80e km-t futottak, és vállasra koptak a görgők, szanaszét repedezett a hosszbordás szíj. Nem vagyok boldog, vannak autók, amik 140e-t tényleg úgy elmennek egy szíjszettel, hogy felé se kell nézni. Itt 80 fölött több, mint rizikós.
Már egy jó ideje csörögöt valami a motor környékén főleg amikor beindult a légkondi.Kb egy éve lett cserélve a főtengely szíjtárcsa mert a régi már szar volt.A szerelő szerint megint azt kell cserélni.Meg is rendeltem az újat Erhard kollégától,tegnap meg is jött.Este hív a szerelő,hogy kicserélte de a csörgés megmaradt.Kicsit kiakadtam,csodálkoztam is,hogy egy kb 12000Km futott szíjtárcsát már cserélni kellet.Nagy nehezen megtalálta,hogy az előző szerelő amikor a vezérműszíjat cserélte akkor rosszul állította be a feszítő görgőt.Szóval feleslegesen cseréltem szíjtárcsát.Ha valakit érdekel egy "alig" használt szíjtárcsa az írjon.
Kiszakadt valamiért a bal külső féltengely gumiharang...kicserélve.
Egy jó ideje ment a vacakolás az alapjáratommal. Tisztán látszódott, hogy rángatja valami a hosszbordás szíjat, mely összefüggésben állt az alapjárat ingadozásával.
Miután ki lett cserélve minden, úgy mint szíj, vezetőgörgő, feszítőgörgő, feszítőmechanika, nem maradt más alternatíva, mint a generátor szabadonfutós szíjtárcsája vagy a klímakompresszor tárcsája. Ezt követően hamar leszűkült a dolog a generátor szíjtárcsájára, mert érezhetően nem funkcionált benne a szabadonfutó funkció..."MADE IN GERMANY!" - olvastam rajta, miután levettük...offkorsz az új is dzsörmeni, mert ez a gyári...(vagyok olyan hülye, hogy mindenből gyárit rakok bele...)
Mindegy, fent van, és most hibátlan a járgány...ja, de nem. Elkezdett villogni az izzítás ikonom. Tehát hamarosan izzítógyertya cseréje következik.
Jah, fontos: NEM KELL LEVENNI A GENERÁTORT a szíjtárcsa cseréhez! Maradhat fent, hozzá lehet férni a szerszámokkal...:)) Így nem másfél-2 óra, csak 20 perc a beavatkozás időigénye...
...amit megint naonnaon köszönök Zé-nek, mert nélküle igencsak nehezen jött volna össze egyáltalán bármi is...szóval kössszííí Zééé!!!:)