Blog >> rejtett
Tegnap megérkeztek - egy ismerős által - az Automaxtól a téliköpenyeim. (Continental ContiWinter Contact TS830 205/55-16 91H). Gyártási idő egységesen: 2011. november első hete. Gyártási hely: Csehország.
Válaszottam vetélytársai, a Goodyear UGP8 és a Michelin Alpin A4 voltak.
Az érv, a gumik kiegyensúlyozott teljesítménye, és az emlékeimben még élesen élő Premium Contact 2 példás tapadása, és nem utolsó sorban a köpenyek ára volt.
Egy apró probléma azonban fellépet, melyen túltettem magam. Két gumi külső felülete fekete fényes, a másik kettőé pedig matt szürke. A kereskedő magyarázata erre az volt, hogy két helyen raktározták és az egyik helyen gumiápolóval befújták. Ezt nem feltétlenül hiszem el, de mivel a gumik a színüket leszámítva tökéletesen egyformák, és ezt a gyártó is visszaigazolta, ezért nincs okom rosszat feltételezni és ma fel is rakattam a Szabó Pali barátommal délután. Biztos ami biztos, az egyformákat egy tengelyre.
Köszönet érte! Cseh barátaink jó munkát végeztek és a felnik sincsenek rossz állapotban, hiszen a legkiegyensúlyozatlanabb kerékre is csak 30 g súly kellett felragasztani.
Szelepnek a Vaterán rendeltem rejtett szelepeket!
A gumik tapadnak ahogy kell, a peremvédők viszont hiányoznak! :(
Költségek:
Köpenyek: 119.600,-
Szállítás: 0,-Ft
Rejtett szelep: 3.490,-Ft
Szerelés: 4.400,-Ft
UPDATE: 2012.11.22.:
Profilmélység:
8,5 mm - középen mérve









2006 szeptemberében Conti SportContact 2 gumkkal vettem a gépet, szinte teljesen újak voltak. 4 és fél szezont alatt a belső felületük kopásjelzőig kopott, közben volt futómű állítás, valszeg ez volt a fő ok. Idén nyárra újak kellenek. Sokat agyaltam mi legyen a következő, hiszen a Contival maximálisan elégedett voltam, de tetszik a Falken ZE912, a Pirelli P7, a Nokian és még sokan mások. A végére a Conti SportContact2 és a Nokian H vagy V maradt a pakliban, ezek közül a Nokian -t tudtam sokkal olcsóbban megvenni, ezért amellett döntöttem. Rejtett szeleppel szerelve 20.375 Ft. volt darabja (205/55R16). Várom a jóidőt, hogy kipróbálhassam :)







a téligumi garnitúrát eleve rejtett szeleppel szereltettem össze, az első szezonban nem volt gond, de tavaly állandóan elszökött a nyomás a 3 keréknél is, ráadásul nehezen fújható volt a szelep. Idén kicseréltettem a Pandánál már bevált másfajta szelepekre. Közben kiderült hogy az egyik kerékben volt egy jókora szög.
Át lett szerelve mind a 4 kerék, centír, defektjavítás + a szelepek

Dunailitin szereltettem össze a kerekeket, "félig rejtett" szelepekkel. Az Alfára már én magam szereltem fel.
Felszerelés után kiderült, hogy a gumis az egyik felnire kicsit rosszul ragasztotta fel a súlyokat, kicsit kilógtak a felni síkjából és beleértek kb. a lengőkarba. Kicsit megreszeltük és nem volt vele gond, de azért inkább, elvittem itt Győrben a Marosihoz és kicentírozta újra azt a kereket. Plusz adott olyan szelepsapkát, ami pont annyit hosszabbít a szelepen, hogy fel tudom fújni



