- Típus:156 2.0TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Azzurro Nuvola
Ma délután lezárult (autós) életünk egyik meghatározó korszaka. Elment a 156. Nagyon szerettük. Így hogy fél éve a garázsban állt kicsit könnyebb volt az elválás, mert sajnáltam hogy céltalanul rostokol a garázsban. Még mindig nagyon tetszik a hangja és az egész megjelenése, valóban kortalan a forma, amit Walter mester megalkotott.
Néhány adat:
- 6 évet birtokoltam
- ezalatt 55000km-t tettünk meg együtt
- 769.275 ft-ot költöttem a szervizelésre
- 207.065 volt az extrák ára
- 1.857.461 ft-ot tankoltam bele, ez 121 tankolást jelent, összesen 5999,6 litert
- az átlagfogyasztás 9,76
1.700.000-ért vetem 500.000-ért ment el tehát havonta szűk 17.000 ft- volt a kvázi bérleti díj, és 40.000 ft a rezsiköltség.
Ez szerintem abszolút nem rossz, még akkor sem ha volt néha egy kis stressz is a dologban, és volt pár korából adódó problémája.
A motor-váltó-kuplung triumvirátushoz, illetve a futóműhöz nem kellett hozzányúlni érdemben. Ez nagy fegyvertény szerintem egy 15 éves gépnél.
Remélem jó gazdája lesz Sopronban, és találkozunk majd valamelyik összeröffenésen.
A Marso-hoz vittem klímát tisztítani és feltölteni. Alapvetően nem volt vele gond, csupán szerettem volna kitisztíttatni, mivel már évek óta nem volt hozzányúlva.
Műszaki vizsga a Leier Auto-nál (régi A1, BMW). Köszönet Sparky-nak :)
Rendben lezajlott, kapott jobb környezetvédelmi besorolást, amiért persze kell új forgalmi :( Győrben 06.25-re, Téten 19-re tudnak csak időpontot adni, bejelentkeztem 25-re, de még lehet hogy Móváron el tudom rendezni csókosan :)
Alfacitybe menet többször is nyekkenő hangot hallottunk hátulról, olyasmit mint a haldokló stabrúd szilentjei adnak. De nem egyértelműen az úthibákon, inkább a kaszni belengésekor. miután beparkoltunk alánéztem és rémülten láttam hogy a tankot tartó hátsó fémpánt el van szakadva (átrozsdásodott). Megkonzultáltam Csörivel mit lehet tenni. Arra jutottunk, hogy mivel maga a tank a helyén van és a többi pánt látszólag ép, óvatosan haza tudok vele menni. Hozzáteszem, hogy reggel tankoltam majdnem teljesen tele, szóval volt súlya is a tanknak. Na szépen lassan, igazi nagypapásan hazamentünk. Minden rendben volt. Hétfőn megrendeltem az alkatrészt, itt Győrben a Felni Kft-nél, közben kérdeztem a szerelőt (RPM Max, Tóth Levi), hogy gyorsan meg tudja-e csinálni, mert csütörtökre be van jelentve műszakira. Kedden délután össze is rakta. A másik 2 pánt sokkal jobban nézett ki, csak a hátsó volt szétrozsdásodva. Mindegy kicseréltettem mind a 3-at.
Kitekert kormánnyal elinduláskor illetve Y-onozáskor, főleg ha szintkülönbség is van, koppanást hallok a (valszeg az első) futóműtől. Mivel nemsokára műszaki következik, elvittem egy szervízbe, ahol van "rázópad" futómű ellenőrzésre. Jól megrángatták , nézegették, de nem találták meg az okot, mindenesetre azt mondták, ez így műszaki kompatibilis. Szóval egyelőre valószínűleg marad így. Aztán majd ha legközelebb Csöri felé járok, megnézetem vele is.
A múlt nyár vége óta többet és hosszabban kell utaznom a munkám miatt, így kezdett zavaró lenni a kipufogó hangossága. Győrben a Bánfi kipufogó szervízben rendeltem meg az új doobot. Első körben egy natúr dob lett volna, amit a kipufogós szerel be és lát el véggel. A kipufogóklinika volt a szállító. Megbeszéltük, és abban maradtunk hogy megrendeli. Este hívott, hogy van a szállítónál egy kész dob 156-ra, gyakorlatilag pont olyan mint amit szeretnék, és olcsóbb. (gondolom megmaradt nekik). Küldött képeket, rábólintottam, 2 nap múlva meg is érkezett és fel is szerelte. Nagyon kellemes hangja van. Sokkal halkabb, de azért maradt néma morgás is.
Megérkezett az alkatrész, péntek 13-án délután elmentem Csörihez megejteni a cserét. A kiszerelt csövet megvizsgáltuk, hajlításra meggyűrődött és sürített levegővel csináltunk "nyomáspróbát", szépen sziszegett. Azóta hibátlan a vas. Egyelőre megúsztam a kuplungcserét. Kíváncsi vagyok meddig bírja. Óra szerint 194e, komp. szerint 210e km. van benne.
Az ePer szerint nincs munkahenger a motortérben, tehát valszeg a kinyomócsapágy van oda, Csöri berendelte az összes alkatrészt ami elképzelhető hogy kell, én pedig mentem korán hogy beleférjen a nagyobb műtét az időbe.
De egyelőre úgy néz ki nem kell komolyabban hozzányúlni. Jobban - szakértő szemmel :) - megnézve kiderült, hogy az egyik hidraulika-cső (9-es) ereszti el az olajat, a pedált nyomvatartva nedvedzik és csöpög. Ez az aksi alatt van. Sajna ilyen alkatrész csak gyáriban van és nemigen raktározza senki, tehát rendelni kell, köv szerdára lesz meg. Így tehát volt egy kvázi felesleges utam, DE úgy fest megúszom a kuplungcserét, és legalább autóztam egy jót a család nélkül :) Szóval egyelőre nem jártam rosszul.
Elkezdett szórakozni a kuplung. A tünet az, hogy indítás után közvetlenül, hidegen nem emel ki, kell pár másodperc. Ha kevés (nincs maxközelben) az olaj, akkor szintén nem akar kiemelni, hosszabb nyomvatartás (pl. csúsztatva tolatgatás) közben pedig átengedi az olajat és elmegy a nyomás, nem lehet kivenni sebességből. Csöri és Piritu segített telefonon kisakkozni mi lehet a baj. Mivel az utastérben nincs nyoma szivárgásnak ezért a motortérben lesz a baj. Ott van is nedvesség, meg valahol lent látok csillogni olajat (kb. a lengőkar csatlakozásánál), valszeg oda folyt le. A kuplung munkahengert kell cserélni így első blikkre. Január elején meglátogatom Csöri mestert...