Blog >> szívászajcsökkentő
Csináltam egy kis tuningot. A TS szívászajcsökkentő dobozát többen lecserélik a V6-osok szimpla csövére. A doboz helyett lett berakva egy 100-as cső (a doboz szűkít is és össze-vissza kanyarog benne a levegő...). Nem mertem közvetlenül a légbeömlőre ráhúzni, csak felé fordítottam.
Jön a tesztüzem... :)
A mai napon (1017) ismét meglátogattam Gerissimo-ék szervizét, ahol sikerült -egyelőre félig meddig- beeszkábálni az új mécseseket az első lámpákba. Nehezen ment, mert amivel rögzíteni kell az izzót, a kettőből az egyik oldalanként nem akart a helyére pattanni. Hosszas próbálkozás után feladtuk, mert már későre járt és így is fogja az izzót, úgyhogy nagy gond nem lehet. Legközelebb folytatjuk. Fantasztikusan jól világítanak a 6000K-s 50W-os gyertyák. Hazafelé már egész jól láttam:):) Akinek még nincs, tiszta szívből tudom ajánlani. Hihetetlen a különbség.
Beszerelésre került a már lassan egy éve hiányzó "szívászaj csökkentő" vagy levegőbeömlő cső is. Azért csak most, mert hosszas telefonbeszélgetések után sem tudták különböző autóalkatrész boltokban és márkaszalonokban megmondani, hogy mi is hiányzik nekem onnan. Odáig eljutott majdnem mindegyik, hogy miről van szó, de hogy melyik kell a két választási lehetőség közül (I.: még egy szűrőház+cső, II.: hosszú műa.cső:) azt egyik sem tudta megmondani. Pedig mint kiderült, teljesen mindegy, csak két alternatíva létezik. Az egyik olcsóbb, a másik drágább. Volt olyan, aki mindkettőt rám akarta sózni, mert a két rendszer egy, szerinte. Nem mondom melyik volt. De szerencsére Gerissimo-ék ennél sokkal jobban értettek a dologhoz, és az előző alkalommal, mikor náluk jártam, meg is rendeltük, ami most beszerelésre került, az első képen látható ideiglenes förmedvény helyett:) Az új (gyári) cső az 5. ill. a 8. képen látható.
Ezen kívül még leszedtük azokat a nagyon csúnya sárga indexeket is és kapott helyette kristály design-t:) Egyelőre sárga izzókkal, de ezeket szándékomban áll krómra cserélni, hogy az se legyen sárga.. :)
[Költségeim: egy xenon szett (új + 1 év gari), egy pár króm oldalvillogó búra (új) + izzók, egy levegőbeömlő cső (gyári, új) és egy ablakmosó motor (gyári, nem új) + munkadíj]
Készen lett végülis az új vezetői engedélyem, tegnapi nap (0430) át is vettem a gödöllői Városházán. Gyönyörűszép.. full rózsaszín.. és a fénykép.. De legalább 2018-ig jó lesz megint. Kaptam hozzá tokot is, amiben a hibapontok vannak leírva, amik azt hiszem már nem is érvényesek ebben a formában. Úgyhogy kb semmire nem jó :)
Felhívtam a Novák Alfás srácot is. Nem tudnak szívászajcsökkentőt adni használtan. Próbáljam majd később. Viszont utánaolvastam és utánakérdeztem ennek az egésznek, hogy mi van ha nincs benne olyan?! Állítólag(!) nem gond, sőt. A hangja durvább lesz, leállításkor hörög, és hasonlóképpen működik mint egy sportlégszűrő, azaz több levegőt enged így át, szabadabban, tehát minimális fogyasztáscsökkenés és minimális teljesítménynövekvés várható. Csak víz ne kerüljön a motorba, mert akkor meg motorcsere várható :( :)
Tegnap (0429) este 9-kor hívtam Zolit - ahogy megbeszéltük, hogy majd keressük egymást, hogy mi lesz ma. Már az autónkkal jöhetünk haza, vagy még mindig nem? Mivel nem ő hívott, hanem én kerestem, ezért már tudhattam előre, hogy mi a válasz. Nem is ragozom tovább. Nem lett készen vele. Pedig már igazán nem nagy munka volt rajta, mikor utoljára ott jártunk. Inkább sok apró. Mivel ezen a héten van május 1, és péntek (0502) munkaszüneti nap, ezért már csak a jövőhéten hétfőn tudja legkorábban legurítani a futóműveshez, HA addig a többi munkával elkészül. Az újabb kitűzött időpont: május 5, hétfő. Természetesen már előre látom, hogy nem lesz készen, mert a jövőhéten délutános lesz a munkahelyén, tehát ha délelőtt le is viszi az autót, hogy beállítsák a futóművét, délután már nem tud érte menni.. Tehát marad a kedd. HA minden jól megy. De inkább célozzuk meg a jövőhét hétvégét. Az még másfél hét csúszás megint. Ez már több mint durva.
Tegnap délután még felhívtam pár alfa kereskedést, szervizt, alkatrészellátót és bontót is, hogy mégis mennyi lenne a szívászajcsökkentő + cső, ami még hiányzik az autóhoz - de ugye nem létszükséglet. A Hegyaljánál voltak legjobban képben, hogy mi is az. Viszont csak gyáriban tudnak szerezni. A ház 26e, a cső pedig 17e Ft-ra rúg. Ma még beszélek a Novák Alfával, hogy használtan esetleg tudnak-e, és majd kiderül, lesz-e olyanom a közeljövőben. Az Ipacsfa utcai bontóban is nagyon segítőkészek, de csak két hét múlva lesz, ha lesz..