Blog >> tolatóradar >> szűrők
Az autó eddigi legkomolyabbnak tűnő problémáját végre lezártuk, nevezetesen hogy a motorolajat kiokádta magából az olajbetöltő nyílás sapkáján keresztül:
A szerelőm lehetséges motorhibával ijesztgetett. Nem akartam elhinni, mert egyrészt a motor erős volt, nem tapasztaltam gyengülést, abszolút nem füstölt, jók voltak a korábban mért kompressziós értékei + nem akartam elfogadni hogy nagy anyagi buktának nézek elébe. :)
Egy Alfás kartárs javalatára megnéztem a kartergáz házban lévő gumimembránt (utólagos köszönet érte!). Elég szar állapotúnak tűnt, gondoltam majd veszek újat, de addig is megyek egy kört úgy, hogy nem teszem vissza. Nem akartam elhinni: a kocsi úgy ment mint egy még soha, eszméletlen jót csapattam vele, és egy csepp olajat sem nyomott ki magából! Így, nyitott karterszellőztető rendszerrel használtam amíg meg nem vettem a gumimembránt, és a kartergáz-ház fedelet. Amikor ezeket beszereltem, jött a csalódás: a motor újra nyomta ki felül az olajat!
Annyira viszont jó volt, hogy úgy éreztem jó nyomon vagyunk: valami a kartergáz szellőztetéssel lesz. Az is fura volt, hogy nyitott karterszellőztetéssel sem szívott a motor fals levegőt, szépen egyenletesen járt. A szerelőmmel abban maradtunk, hogy leveszi a szívótorkot, és átnézi a kartergáz csöveket. Kiderült, hogy nemcsak a szívótorok alatti kartercső volt szakadt, hanem a szívótorok 4 gumicsöve is! A jelenség megmagyarázhatatlannak tűnt, de egy biztos: ezek cseréje teljesen megoldotta a problémát, már zárt karterszellőztetés mellett sincs olajvesztés!
Sor került előtte egy újabb kompressziómérésre, az eredmények a 2 hónappal ezelőttihez képest alig mutattak eltérést: 11 - 11,8 - 11,5 - 11
- Kartergáz ház fedél és szelep (Era 00076669ER)
- Kartergáz cső
- Szívótorok gumicső (4 db)
A tervszerű karvbantartásra fentiekkel együtt, most nagyon időben sort kerítettünk: 10 hónap és kevesebb mint 9e km telt el az előző óta
- Motorolaj (Xado Atomic SM/CF 5W-40)
- Olajszűrő (MANN HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S7606A)
- Pollenszűrő (VALEO 715533 aktívszén)
A váltót kicsit darabosnak éreztem, kapott egy váltóolaj cserét és egy kis "extrát":
- Váltóolaj (Fuchs Titan Sintofluid SAE 75W-80) - 3 L
- Revitalizáló váltóhoz (Xado EX 120)
A klíma feltöltésre került, mert mostanában gyengélkedett, ráadásul hörgésszerű hangot adott ki elinduláskor.
Az egyik tolatóradar szenzort cserélni kellett:
- Tolatóradar szenzor (AL47008)
Az első lengéscsillapító porvédők szakadozottak voltak, cserére kerültek.
Most került cserélésre a még 2014-ben beszerzett bal első biztonsági öv is, mert már feslett az alsó széle.
Kilóméteróra állás: 159 550
A Miskolcon elvégzendő futóműbeállítás egyeztetése előtt (egri vagyok) elvittem az autót a szerelőmhöz, hogy előtte azért rángassák meg a futóművet, nehogy valami hiba legyen, ami miatt potyára mennék Miskolcra. Volt gyanúm, tél óta időnként koppanást lehetett hallani/érezni bal előlről.
Kiderült, hogy a kevesebb mint két éve cserélt (gyári beszállító, TRW) bal első alsó nagy szilentblokk belső gyűrűje - amibe a lengőkar nyúlványa beilleszkedik - egyszerűen kiszakadt és előrecsúszott. Ezen kívül szintén baloldalon a váltó oldali féltengely gumiharang is szakadt és a zsír folyt ki belőle.
Mivel már ideje volt a motorolaj és szűrők cseréjének - eltelt 12,5 hónap és 10.600 km -, az olaj- és légszűrőt már be is szereztem, ezért a futóműnél felfedezett problémák mellett a szerelőmre bíztam az olaj és szűrők cseréjét is. Plusz 1-2 hónapja elkezdett hülyülni a tolatóradar (neki tetsző időpontban sípolás, hibaüzenet a kijelzőn és ekkor nem működött) és a bal hátsó féklámpa is egyre gyakrabban hibaüzenetet dobálgatott, ezeket is le akartam tudni egy kalap alatt.
A szűrők esetében természetesen a 'gyári minőség' mellett maradtam, az olajnál pedig ismét a korábban bevált, szerelőm által alkalmazott szintetikus került bele.
- olaj: Fuchs Titan Supersyn 5W-40
- olajszűrő: Mann
- légszűrő: Sofima
Az első alsó nagy szilentblokk gyári minőségűnek titulált MOOG lett (TRW nem volt, illetve csalódást okozott), a féltengely gumiharang egyszerű IMPERGOM.
A féklámpa és a tolatóradar elektromos problémái is megoldásra kerültek.
Km óraállás: 99 917