Blog >> bőr >> bőrülés

>> Egyébcarver // Alfa Giulia 2.0 Super 200 // 2019-12-14

Gondoltam írok a bézs bőrről is hátha valaki gondolkodik rajta. Diófa csomaggal rendeltem a Giut megspékelve bézs bőrrel - szerintem gyönyörű. A bőrnek prémium tapintása van, matt, és szerintem a varrása szebb mint a dohánybarna üléseké, pedig a dohánybarna szín is király. A fabetétek is szépek, nincs sznob hatása, szerencsére szintén matt, nem lakkozott. Nekem az alap szálcsiszolt hatású műanyag betétek annyira nem jönnek be.

Eredetileg persze Veloce csomagban gondolkodtam de a családi kupaktanács leszavazta a fekete tetőkárpitot (micsoda probléma :( ), úgyhogy gondoltam ha lúd legyen kövér, ha világos belső tér akkor meg legyen bézs bőr is - fő a családi béke :D

Ezután az autó szépen átalakult és az eredetileg sportos autóból lett egy visszafogottan elegáns szedán amit ha apu elszabadul akkor ugyanúgy el tud vinni kanyarvadászatra , de egy tárgyalásra is meg lehet érkezni vele - stílusosan.

És ez a zseniális a Giuliában - ugyanabból az autóból két egészen más karaktert is ki lehet hozni - úgy tűnik ez a jövő évi extrákban is hangsúlyosabban jelenik meg.

Hoppá - igazából a bézs bőrről akartam beszélni, szóval....

A kereskedők (több helyen jártam mielőtt megrendeltem az autót) mind próbáltak lebeszélni mondván ha farmerben (is) járok az hamar meg fog látszani, de azt is mondták ha gondját viselem akkor rendelhető. Úgy gondoltam évi két bőrápolást megér egy ilyen belső és nem bántam meg, de az tény hogy érzékeny. Minden nap a Giuliával járok melóba (többnyire nem farmerban) és még két hónap sem telt el, de ha tüzetesen megnézi az ember akkor az első varrásnál halványan már látszik a farmer kék színe.

Hát ebből inkább 2 -3 havonta lesz bőrápolás mintsem 6 havonta, de ennyit megér...

Úgyhogy gyorsan kihasználtam az AutoGlym shopot és berendeltem egy bőr tisztító és ápoló kitet. Tapasztalatokról majd írok később.

>> Tuning és extra156er // Alfa 156 1.6 Twin Spark - Distinctive // 2011-11-06

Elkészült az első blogom is..... :)
Még augusztus végén sikerült találni vaterán egy képről nem rossz állapotú fekete MOMO komplett bőr belsőt. Végre 4 ajtóshoz való volt és nem SW-be. Amit fontos kritériumként tettem a vásárlás elé, az mind összejött.
Névszerint: -lehetőleg fekete
- kartámaszos
- oldallégzsákos
- 4 elektromos ablakos
....sőt még fűthető is lett közben. na ezzel volt is egy kis gond!

mivel az eredeti kék plüss(ami eladó!!) nem volt fűthető, így naná nem is volt kábel alatta! múltak a hetek csak nem találtam ülésfűtéses kábelköteget, vagy csak olyat amit drágállottam.
Gondoltam nem lehet ez olyan bonyolult..... eLearn letölt, kapcsolási vázlat kinyomtat, kocsi szétszedése....
mint kiderült félig van ülésfűtés kábelem. relé, biztosíték minden a helyén, elindul a kábelköteg a biztosíték táblától hátrafelé..... hopp bal lábtér felett a biztosíték tábla után van egy nagy csatlakozó amibe megérkezik a kívánt vezeték de tovább már nem megy az ülések felé....

Irány a bolt: vezeték, 2 pines csatlakozó, textil szalag beszerzése után jöhetett az autó szétszedése újból...... erős 4 óra alatt sikerült berakni a vezetéket a gyári köteg mellé végig rendesen, szépen.Ami még jobb, hogy volt itthon nagyon pici csúszósaru aminek az "anya" végét sikerült beépíteni a gyári csatlakozóba.
Minden fordított sorrendben vissza kárpitok, ülések, akksi saru! belemérve gyújtáson volt fesz. ahogy kell. próba út, fűtés bekapcsol, piros LED világít, vár 1-2 perc.............éssssss SEMMI!!!!:(

rámérve az ülésen lévő csatira semmi ellenállást nem mutat.... az nem jó pedig!!!!
pár este guglizás után rájöttem, hogy a szakadt fűtőszálat megjavítják, olvastam pár írást!:)
na akkor ma nekiálltam ülések újra ki, bőr kárpit le és kiderült,, hogy 2-3 szakadás is volt a rendszerben.
összeforrasztva leszigetelve mentek vissza a kárpit alá. plusszba még a bal első háttámlában is el volt szakadva az egyik vezeték ami ment át. Azt is összeforrasztottam. Rámérve a csatira megvan a kívánt ellenállás!!!!!

Ülések visszakerültek, plusszba még egy esetleges hátsó ülésfűtéshez is elő van készítve a gép így annak a beépítéséhez nem kell újra szétszedni az autó.A rég nem használt erősítő tápkábelt fogom használni persze egy relét közbeiktatva, hogy csak gyújtáson legyen villanya. Majd csak a hátsó üléssort kell kiszedni. De majd azt csak később.... mondjuk egy ilyennel.

Így állt össze a fekete, lufis, kartámaszos,fűthető MOMO bőrbelső!

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-04-26

Ja, ha már bőrfestés, akkor az ülések világos pókhálósra kopott részei is kaptak egy kis feketét. Javított, de azért sajna vannak csereérett részek, pláne a sofőrülésen....

Száradás után az egészet átdolgoztam terpentinben feloldott echte originál méhviasszal. Fényéveket puhított rajta...