Ma megejtettük az éves olajcserés szervizt, illetve egy hajszálrepedés miatt szivárgott a hűtőfolyadék a kiegyenlítő tartályból, így ezt is cseréltük.
- Motul 8100 X-clean gen2 5W40 + Gyári olajszűrő (73500049)
- Gyári turbó olajzócső csavar és alátétek (71769773, 71769771)
- Gyári kiegyenlítő tartály (50544422)
- Tecneco aktívszenes pollenszűrő (Éppen nem volt elérhető a gyári alkatrész)
Tervben volt még a gyári módosított hátsó ablaktörlőkar gumi tömítés (50530945) cseréje is megelőző jelleggel, de a kart rögzítő csavar elég csúnyán be van állva. Ehhez szükség lesz majd egy új ablaktörlő karra is, így ez egy következő alkalomra marad majd.
A hűtőfolyadék egy picit maximum fölé lett töltve, gondolván ahogy légtelenítődik a rendszer valamelyes úgy is fog csökkenni a szint. Ha mégsem akkor ezt 1 hét után beállítjuk.
Kilométer óra állás: 161.779 km
Csak úgy telnek a kilóméterek! El is érkezett az újabb olajcsere. Igyekeztem tartani a külföldi fórumokon javasolt QV olajcsere periódust a 8.000 km-tert. 7000 km után sikerült is lecserélni. Most a Motulra esett a választás, de ez az olaj szintén teljesíti a FIAT-955535-GH2 szabványt. Olajszűrő Mann-filter, levegőszűrő MAHLE került a kocsiba.
Km: 150700
Olaj, olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő, aktívszenes pollenszűrő cseréhez érkeztem.
Úgy volt, hogy még odébb van ,de 2nap alatt beletettem közel 2.000km-t az autóba, időszakossá vált, így megrendeltem az alkatrészeket, ma sort kerítettem a cseréjükre.
9900km-t tett meg olajcsere óta.
317.300km
Lecseréltem idő előtt az olajat (kb. 5000 km után) mert rövid távokon volt csak használva Alfi.
Kapott új: Motul X-cess 8100 olajat
Mann Filter 6007x olajszűrőt
Wix 9566 légszűrőt és természetes új olajleeresztő csavar FEBI.
Következő olajcsere: 233.985 km
Motul 8100 X-cess 5W-40 olaj került a kocsiba, illetve Mann-Filter szűrő.
5+1 litert vettem, ami 13.190 Ft + 3.250 Ft = 16.440 Ft
Mann Filter olajszűrő: 4.400 Ft
Filtron pollenszűrőt is kapott: 3.540 Ft
Augusztus elején vagyok beírva másik nagyobb szervizre, ezután már nyugodtabban fogok közlekedni :)
Cserélve lesznek a hátsó fém fékcsövek, amik a híd alatt futnak, plusz a olajteknőm is másikra (olyanra amiben jó a menet) + olajcsere is lesz, illetve lehet a hátsó gumi fékcsövek is kicserélik ha olyan az állapota, szóval nem lesz kis meló na.
Közben kiderült, hogy cserélni kell a jobb hátsó kerékcsapágyat, valamint a bal elsőt is, szóval még ez is meg lesz csinálva...
Költségeim:
-Bontott fékerő szabályozó +gyári új rugó 10000 Ft
-Olajteknő bontott 20000 Ft
-Olajszűrő (Mann Filter) 2000 Ft
-Olaj 5 liter (Motul 10w60) 20000 Ft
-Fékcsövek 18000 Ft
-Bal első kerékcsapágy (Skf) 15000 Ft
-Jobb hátsó kerékcsapágy (Moog) 15000 Ft
-Szerelés - Németh Mihály Dunakeszi 100000 Ft
http://fiat-nemet.hu/
Km: 169500
Ma végre sikerült megejteni az olajcserét is, erre az évre ez is letudva. :)
Ha már olajcsere, akkor a váltóban is esedékes volt a frissités, plusz még kapott egy üzemanyag szűrőt is újat a járgány. A nivó pálcám gumi gyűrűjét is elérte a vég, cseréltük gyárira, élt 22 évet... :)
Költségeim:
-Motul 8100 X-power 10w60 5L 15000 Ft
-Fuchs Titan 75w80 váltó olaj 2 L 6000 Ft
-Olajszűrő Gyári ricambi 2500 Ft
-Üzemanyag szűrő UFI 3000 Ft
-Nivó pálca gumi gyűrű FCA 1000 Ft
-Munkadij 8000 Ft
Összesen: 35500 Ft
Km állás: 162850, következő csere 173000-nél :)
Motorolaj csere: Castrol 10w40 5 liter és Bosch olajszűrő
Váltóolaj csere: Motul Motylgear 75W-90 2 liter
Új légszűrő
Új pollenszűrő
Új Valeo ablaktörlőlapátok
91634 km
5L Motul 6100 Synergie+ 10W-40 + Olajszűrő
t.189.187