Blog >> motul
Még nem volt itt az ideje az olajcserének, de 1-2 ezer kilométeren már nem múlik.
Költségeim:
- Motul 8100 X-cess 5W40 motorolaj: 14290 HUF/ 5L
- Filtron OP537/2 olajszűrő: 2490 HUF
- M18x1,5 olajleeresztő csavar: 1758 HUF
Ma megejtettük az éves olajcserés szervizt, illetve egy hajszálrepedés miatt szivárgott a hűtőfolyadék a kiegyenlítő tartályból, így ezt is cseréltük.
- Motul 8100 X-clean gen2 5W40 + Gyári olajszűrő (73500049)
- Gyári turbó olajzócső csavar és alátétek (71769773, 71769771)
- Gyári kiegyenlítő tartály (50544422)
- Tecneco aktívszenes pollenszűrő (Éppen nem volt elérhető a gyári alkatrész)
Tervben volt még a gyári módosított hátsó ablaktörlőkar gumi tömítés (50530945) cseréje is megelőző jelleggel, de a kart rögzítő csavar elég csúnyán be van állva. Ehhez szükség lesz majd egy új ablaktörlő karra is, így ez egy következő alkalomra marad majd.
A hűtőfolyadék egy picit maximum fölé lett töltve, gondolván ahogy légtelenítődik a rendszer valamelyes úgy is fog csökkenni a szint. Ha mégsem akkor ezt 1 hét után beállítjuk.
Kilométer óra állás: 161.779 km
Olaj: Motul 8100 X-Cess 5W40
Olajszűrő: Mahle-kencht OC458
Levegőszűrő: Mann C1589/3
Csak úgy telnek a kilóméterek! El is érkezett az újabb olajcsere. Igyekeztem tartani a külföldi fórumokon javasolt QV olajcsere periódust a 8.000 km-tert. 7000 km után sikerült is lecserélni. Most a Motulra esett a választás, de ez az olaj szintén teljesíti a FIAT-955535-GH2 szabványt. Olajszűrő Mann-filter, levegőszűrő MAHLE került a kocsiba.
Km: 150700
Olaj, olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő, aktívszenes pollenszűrő cseréhez érkeztem.
Úgy volt, hogy még odébb van ,de 2nap alatt beletettem közel 2.000km-t az autóba, időszakossá vált, így megrendeltem az alkatrészeket, ma sort kerítettem a cseréjükre.
9900km-t tett meg olajcsere óta.
317.300km
Lecseréltem idő előtt az olajat (kb. 5000 km után) mert rövid távokon volt csak használva Alfi.
Kapott új: Motul X-cess 8100 olajat
Mann Filter 6007x olajszűrőt
Wix 9566 légszűrőt és természetes új olajleeresztő csavar FEBI.
Következő olajcsere: 233.985 km
Motul 8100 X-cess 5W-40 olaj került a kocsiba, illetve Mann-Filter szűrő.
5+1 litert vettem, ami 13.190 Ft + 3.250 Ft = 16.440 Ft
Mann Filter olajszűrő: 4.400 Ft
Filtron pollenszűrőt is kapott: 3.540 Ft
Másfél éves olajcsere, COVID kiadás. Annyira keveset használtam idén, hogy eltoltam egy fél évvel a cserét így is. Olajszűrő, levegőszűrő csere alap. Üzemanyagszűrőt is cseréltem, bár nem volt sürgős.
Kiütöttünk egy újabb P0237 kódot ... ezt jó lenne már tudni miért dobja be.
Bonus: A két megsárgult ködlámpa helyett kapott két TYC utángyártottat, új izzókkal. Tükörlapok szintén cserélve lettek részleges foltosodás miatt.
Ma végre megejtettük az olajcserét, plusz egy kis átnézés is volt, úgy tűnik minden rendben, leszámítva a hátsó kipufogó dobot, meg az elsőt :D
Következő olajcserekor meg lesz ejtve a hátsó fékek komplett cseréje is.
Költségeim:
Motul 10w60 olaj 7 liter (töltögetni is) 23000 Ft
Olajszűrő+levegőszűrő (Filtron) 7000 Ft
Szerelő 10000 Ft
Km állás : 99850
Augusztus elején vagyok beírva másik nagyobb szervizre, ezután már nyugodtabban fogok közlekedni :)
Cserélve lesznek a hátsó fém fékcsövek, amik a híd alatt futnak, plusz a olajteknőm is másikra (olyanra amiben jó a menet) + olajcsere is lesz, illetve lehet a hátsó gumi fékcsövek is kicserélik ha olyan az állapota, szóval nem lesz kis meló na.
Közben kiderült, hogy cserélni kell a jobb hátsó kerékcsapágyat, valamint a bal elsőt is, szóval még ez is meg lesz csinálva...
Költségeim:
-Bontott fékerő szabályozó +gyári új rugó 10000 Ft
-Olajteknő bontott 20000 Ft
-Olajszűrő (Mann Filter) 2000 Ft
-Olaj 5 liter (Motul 10w60) 20000 Ft
-Fékcsövek 18000 Ft
-Bal első kerékcsapágy (Skf) 15000 Ft
-Jobb hátsó kerékcsapágy (Moog) 15000 Ft
-Szerelés - Németh Mihály Dunakeszi 100000 Ft
http://fiat-nemet.hu/
Km: 169500