Blog >> motul
Kisebb szerviznek indult, de sajnos nagy lett belőle. :-(
- 4L Motul 8100 X-cess 5w-40: 12.870 HUF
- Fast olajszűrő: 1690 HUF
- Fast olajleeresztő csavar: 1000 HUF
- olajcsövek tömítései:
- Fast levegőszűrő: 3350 HUF
- Fast üzemanyagszűrő: 3624 HUF
- Fast pollenszűrő: 3490 HUF
- hátsó diffi csapágy csere: 20.000 HUF
- 3L Paraflu up fagyálló: 3770 HUF/L
- 1L ATE 5.1 fékfolyadék: 8970 HUF
- alsó cooler cső: 32.000 HUF
- 4 kerék átnézve, 3 újra centírozva: 6550 HUF/db
- munkadíj: 110.000 HUF
Az alsó cooler cső menet közben lyukadt ki, égtelen sziszegés közepette. Cserélve szilikon csőre. Rázott már egy ideje az autó 60-80km/h között, így a kerekek is ellenőrizve lettek és hát 3-at újra kellett centírozni. Tavaly szeptemberben rakattam fel az új gumikat, köszi AKH gumi!!! :-(










Még nem volt itt az ideje az olajcserének, de 1-2 ezer kilométeren már nem múlik.
Költségeim:
- Motul 8100 X-cess 5W40 motorolaj: 14290 HUF/ 5L
- Filtron OP537/2 olajszűrő: 2490 HUF
- M18x1,5 olajleeresztő csavar: 1758 HUF





Ma megejtettük az éves olajcserés szervizt, illetve egy hajszálrepedés miatt szivárgott a hűtőfolyadék a kiegyenlítő tartályból, így ezt is cseréltük.
- Motul 8100 X-clean gen2 5W40 + Gyári olajszűrő (73500049)
- Gyári turbó olajzócső csavar és alátétek (71769773, 71769771)
- Gyári kiegyenlítő tartály (50544422)
- Tecneco aktívszenes pollenszűrő (Éppen nem volt elérhető a gyári alkatrész)
Tervben volt még a gyári módosított hátsó ablaktörlőkar gumi tömítés (50530945) cseréje is megelőző jelleggel, de a kart rögzítő csavar elég csúnyán be van állva. Ehhez szükség lesz majd egy új ablaktörlő karra is, így ez egy következő alkalomra marad majd.
A hűtőfolyadék egy picit maximum fölé lett töltve, gondolván ahogy légtelenítődik a rendszer valamelyes úgy is fog csökkenni a szint. Ha mégsem akkor ezt 1 hét után beállítjuk.
Kilométer óra állás: 161.779 km



Olaj: Motul 8100 X-Cess 5W40
Olajszűrő: Mahle-kencht OC458
Levegőszűrő: Mann C1589/3
Csak úgy telnek a kilóméterek! El is érkezett az újabb olajcsere. Igyekeztem tartani a külföldi fórumokon javasolt QV olajcsere periódust a 8.000 km-tert. 7000 km után sikerült is lecserélni. Most a Motulra esett a választás, de ez az olaj szintén teljesíti a FIAT-955535-GH2 szabványt. Olajszűrő Mann-filter, levegőszűrő MAHLE került a kocsiba.
Km: 150700


Olaj, olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő, aktívszenes pollenszűrő cseréhez érkeztem.
Úgy volt, hogy még odébb van ,de 2nap alatt beletettem közel 2.000km-t az autóba, időszakossá vált, így megrendeltem az alkatrészeket, ma sort kerítettem a cseréjükre.
9900km-t tett meg olajcsere óta.
317.300km

Lecseréltem idő előtt az olajat (kb. 5000 km után) mert rövid távokon volt csak használva Alfi.
Kapott új: Motul X-cess 8100 olajat
Mann Filter 6007x olajszűrőt
Wix 9566 légszűrőt és természetes új olajleeresztő csavar FEBI.
Következő olajcsere: 233.985 km




Motul 8100 X-cess 5W-40 olaj került a kocsiba, illetve Mann-Filter szűrő.
5+1 litert vettem, ami 13.190 Ft + 3.250 Ft = 16.440 Ft
Mann Filter olajszűrő: 4.400 Ft
Filtron pollenszűrőt is kapott: 3.540 Ft



Másfél éves olajcsere, COVID kiadás. Annyira keveset használtam idén, hogy eltoltam egy fél évvel a cserét így is. Olajszűrő, levegőszűrő csere alap. Üzemanyagszűrőt is cseréltem, bár nem volt sürgős.
Kiütöttünk egy újabb P0237 kódot ... ezt jó lenne már tudni miért dobja be.
Bonus: A két megsárgult ködlámpa helyett kapott két TYC utángyártottat, új izzókkal. Tükörlapok szintén cserélve lettek részleges foltosodás miatt.

Ma végre megejtettük az olajcserét, plusz egy kis átnézés is volt, úgy tűnik minden rendben, leszámítva a hátsó kipufogó dobot, meg az elsőt :D
Következő olajcserekor meg lesz ejtve a hátsó fékek komplett cseréje is.
Költségeim:
Motul 10w60 olaj 7 liter (töltögetni is) 23000 Ft
Olajszűrő+levegőszűrő (Filtron) 7000 Ft
Szerelő 10000 Ft
Km állás : 99850

