Ma nekiláttam és szétszedtem a tartalék motort. Az összes segéd berendezést ami még rajta volt, azaz generátort, szervoszivattyút, klímakompresszort, stb.
Kiszedtem az injektorokat, gyertyákat, benzinhidat, szívósort, stb. Kiszedtem a vez.tengelyeket, tömítéseket, vezérműkerekeket. Majd leszedtem a hengerfejeket.
Igazából semmi extra nem látható az egyik szíjfeszítő görgőjéből már a csapágygolyók is kiugrottak annyira szar volt, viszont a többi görgő meg nem. A másik érdekes dolog hogy az egyik tengely 2 bütykén vastagnak tűnő rozsda van. Képek alább..
Holnap megbontom az alját is.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037919t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037920t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037921t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037922t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037923t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037924t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037925t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037926t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037927t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000037/0000037928t.jpg)
HF tömítés cseréből indult, de ha már szét lett szedve...
Csere:
- HF tömítés
- szfedél tömítés
- szszár szimering
- szvezetők
- kipusor tömítés
- szívósor tömítés
+
- szelephézag beálllítás
- szelepköszörülés
- szelepfészek marás
- HF síkolás
- HF nyomáspróba.
A kompresszió helyreállt :))) 9 - 10,5 - 9,5 - 9,5, de ez még a szelepek "bekopásával" módosulni fog elvileg. (javítás előtt 10 - 10 - 6,5 - 3,5 volt...). Az olajfogyás is teljesen megszűnt. :)
A hűtővíz melegedés sajnos nem szűnt meg, thermosztátot kell cserélnem.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000002/0000002356t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000002/0000002357t.jpg)