Blog >> szelep
Most már egyértelműen látszik, hogy minden olajcsere alkalmával szükséges!!! Ezt minden dízelesnek nagyon ajánlom!!!
Egy olajcserével ezelőtt tisztítottam ki, patyolattisztára...most, 12e km múlva egyszerűen nem funkcionált a szelep, teljesen be volt gyógyulva...:((
1. kép: EGR szelep egyben
2. kép: EGR szelep darabokban
3. kép: a szelep mechanikája, harmadszor tisztítva, de még mindig nagyon gyászos állapotban..
4. kép: Kapott brigeciolt és hideg zsírldót is. Ez utóbbi az igazi, csak ez szedi le normálisan a masszív retket.




HF tömítés cseréből indult, de ha már szét lett szedve...
Csere:
- HF tömítés
- szfedél tömítés
- szszár szimering
- szvezetők
- kipusor tömítés
- szívósor tömítés
+
- szelephézag beálllítás
- szelepköszörülés
- szelepfészek marás
- HF síkolás
- HF nyomáspróba.
A kompresszió helyreállt :))) 9 - 10,5 - 9,5 - 9,5, de ez még a szelepek "bekopásával" módosulni fog elvileg. (javítás előtt 10 - 10 - 6,5 - 3,5 volt...). Az olajfogyás is teljesen megszűnt. :)
A hűtővíz melegedés sajnos nem szűnt meg, thermosztátot kell cserélnem.

