Blog >> nagyszervíz >> műszaki
Csak úgy repül az idő, ha jól mulat az ember. Mint ha csak tegnap lett volna, hogy átvettem a gépet és már a 4. szülinapját ünnepli a következő héten. Egy kicsit tartottam ettől a szerviztől, mert egyrészt, csak 3 éves Easy Care-t kötöttem, vége az ingyen szerviz látogatásoknak, másrészt a gépkönyv szerint itt elég sok minden válik esedékessé.
Az olajcserét letudtuk még márciusban. Igaz, azóta beleszaladt 7 ezer km, szóval az önként vállalt 10 ezer km-es csereperiódus lassan újra eljön... De még nem most. Gyertyacsere, 60 ezer km-nél, viszont a gépkönyv kiköti, hogy az évek számától függetlenül, csak a futásteljesítmény számít. Az pedig még csak 43 ezernél jár. Ezt is lehúzhatjuk a listáról. Marad a levegőszűrő, pollenszűrő, fékolaj és amitől a legjobban tartottam: meghajtószíj csere. Ez utóbbi egyébként - az ennél az autónál megszokott költségekhez képest - pitiáner tétel lenne, bruttóban is a 30 ezer HUF eleje. A probléma, hogy az autót zárhídig kell bontani ahhoz, hogy ki lehessen cserélni. Egy napba bele sem fér a bontás és a visszaépítés. Ahogy egy barátom mondta: "Kaptál egy kis Ferraris meg Porsches hangulatot."
Végül egyáltalán nem volt olyan vészes költség szempontjából ez a kör, az éves gumicsere jóval húzósabb. Érden, az Autócentrum Szabónál most is profi kezelésben részesült az autó.
Így 4 évesen eljött az első műszaki vizsga ideje is, így azt is kértem, hogy intézzék el. JSZP-n ránéztem, hát olyan ergya fotók készültek, hogy a traffipax-os fotók ahhoz képest művészképek.
07.07.-én, hétfőn vittem az autót. Úgy volt, hogy kedden már mehetek érte, de végül elhúzódott a dolog és csak szerdán tudtam érte menni. Kaptam erre az időre egy Fiat 500-as csereautót. 71 lóerős hibrid. Városban elég jó, mert kicsi a fordulóköre és kis helyen is elfér. Autópályán azért nem uralja a belső sávot :D



Úgy néz ki, hogy az első tipp volt a helyes és a csomagtérajtó átvezetésénél ment tönkre több kábel szigetelése. Bár nem 100%, mert a motortérben és meg lett birizgálva sok minden. Megvan a műszaki, és a tervezett nagyszerviz.
Volt némi érdekesség is: Csöri hívott, hogy az aksi mennyire régi, mert fura dolgokat produkált. Konkrétan kattogott de nem indult, bebikázták elindult, aztán kivették az aksit és feltöltötték (12.9 volt benne, tehát nem volt lemerülve), utána minden rendben volt. Így nem kapott új aksit.