Blog >> revízió
Csak úgy repül az idő, ha jól mulat az ember. Mint ha csak tegnap lett volna, hogy átvettem a gépet és már a 4. szülinapját ünnepli a következő héten. Egy kicsit tartottam ettől a szerviztől, mert egyrészt, csak 3 éves Easy Care-t kötöttem, vége az ingyen szerviz látogatásoknak, másrészt a gépkönyv szerint itt elég sok minden válik esedékessé.
Az olajcserét letudtuk még márciusban. Igaz, azóta beleszaladt 7 ezer km, szóval az önként vállalt 10 ezer km-es csereperiódus lassan újra eljön... De még nem most. Gyertyacsere, 60 ezer km-nél, viszont a gépkönyv kiköti, hogy az évek számától függetlenül, csak a futásteljesítmény számít. Az pedig még csak 43 ezernél jár. Ezt is lehúzhatjuk a listáról. Marad a levegőszűrő, pollenszűrő, fékolaj és amitől a legjobban tartottam: meghajtószíj csere. Ez utóbbi egyébként - az ennél az autónál megszokott költségekhez képest - pitiáner tétel lenne, bruttóban is a 30 ezer HUF eleje. A probléma, hogy az autót zárhídig kell bontani ahhoz, hogy ki lehessen cserélni. Egy napba bele sem fér a bontás és a visszaépítés. Ahogy egy barátom mondta: "Kaptál egy kis Ferraris meg Porsches hangulatot."
Végül egyáltalán nem volt olyan vészes költség szempontjából ez a kör, az éves gumicsere jóval húzósabb. Érden, az Autócentrum Szabónál most is profi kezelésben részesült az autó.
Így 4 évesen eljött az első műszaki vizsga ideje is, így azt is kértem, hogy intézzék el. JSZP-n ránéztem, hát olyan ergya fotók készültek, hogy a traffipax-os fotók ahhoz képest művészképek.
07.07.-én, hétfőn vittem az autót. Úgy volt, hogy kedden már mehetek érte, de végül elhúzódott a dolog és csak szerdán tudtam érte menni. Kaptam erre az időre egy Fiat 500-as csereautót. 71 lóerős hibrid. Városban elég jó, mert kicsi a fordulóköre és kis helyen is elfér. Autópályán azért nem uralja a belső sávot :D



Már 3 éve, hogy nálam az autó, de nekem még mindig olyan, mint ha új lenne. A kötelezőkön kívül egy apróság volt még, amire ránézettem velük. Az utóbbi hetekben jobbra kitekert kormánynál a bal első kerékből furcsa fémes ciripelés, kattogás hallatszott.
Úgy igazán először a 3 héttel ezelőtti szlovák túránál tűnt fel a dolog, mert hegyről lefele, a 180 fokos jobbos visszafordítókban nagyon durva hangja volt. Már az utolsó szakaszon tűnt fel, mikor a nagyján már túl voltunk, de megijesztett kicsit. 2x hallottam ehhez hasonlót. Egyszer a Kakucson, de akkor kiderült, hogy egy kavics ment az abroncs barázdájába. Meg még régebben, mikor a 159-en a kerékcsere után az 5-ből az egyik csavart elfelejtették meghúzni. Kavicsot nem találtam az abroncsban, a kerékcsavarokra meg ráhúztam, de egyik sem volt laza.
Hát jó, majd a szerviznél megemlítjük. A kocsi simán futott, kormányt nem rázta, akkor csak nem lehet olyan vészes a dolog.
Csabiék előtúrtak valami gyártói körlevelet, amiben az az információ volt, hogy a féktárcsák rögzítésénél, a szegecselésnél kell kitisztítani, mert amiatt ciripelhet. Kissé szkeptikus voltam ezzel kapcsolatban, de végül elmúlt, úgyhogy a szerelőzseni megint alkotott :)
Ezen kívül kiderült, hogy nem ég a jobbos xenonom. Nem tudom mióta, valószínűleg mostanában aludhatott ki. Nekem fel sem tűnt. Ezt is cserélték.
Mivel ez volt a 3 éves Easy Care szerződésem utolsó teljesítése, így még ezt a ház állta, de a következő évben - attól tartok - már nem fog fülig érni a szám, mikor a szerviz végén megkapom a számlát...

Ma elvégzésre került az éves szerviz, karbantartás és átvizsgálás.
Visszatértünk a gyárilag ajánlott motorolajhoz: Selénia StAR Pure Energy 5W40, természetesen gyári olajszűrővel (73500049) és leeresztő alátéttel.
Cseréltünk még egy légszűrőt is, melyből szintén gyárit kapott az autó (51854025).
Ezeken felül a még gyári DOT4-es fékfolyadék és Maxgear aktívszenes, gombaölős pollenszűrő is a tételek között szerepelt.
Egy teljes átvizsgáláson is átesett az autó a szerviz mellett és végre remélhetőleg megmutatta magát két hiba is.
Szép lassan, fokozatosan gyengült már a klíma hatékonysága és a tavalyi töltés során meg lett festve UV-vel így most kibukott, hogy a klímahűtőn van egy kis lyuk ahol elszökik a gáz.
Ritkán hidegindítás során dadog az autó és még ritkábban le is fullad. Itt az első tipp a folytószelep volt, hogy nem zár tökéletesen esetleges lerakódások miatt. Tavaly bebizonyosodott már, hogy lerakódásnak semmi nyoma és minden patyolat tiszta. Ma végre tudta úgy produkálni az autó a jelenséget, hogy közben rajta volt a diagnosztikai gép és az élő adatokon látszott, hogy jelentősen alacsonyabb az üzemanyagnyomás a gyárilag előírt értéknél.
Intézem a klímahűtő és az üzemanyagpumpa beszerzését és még ebben a hónapban meglesz a hibás alkatrészek cseréje is.
Aktuális kilométer óra állás: 171.714 km.
Az előző olajcsere óta megtett távolság: 9.935 km.

Csak úgy repül az idő, ha jól mulat az ember. Szóval nem is nagyon értem, hogy telhetett már el 2 év, mióta átvettem az autót, de eljött az ideje a 2. éves szerviznek is.
Mivel a 07.11-ei Rammstein koncertre már kivettem egy szabit, így kézenfekvő volt, hogy aznap délelőtt elszaladok az autóval megejteni az éves revíziót.
A szokásos olaj és szűrők cseréjén túl így a 2. évben a fékolaj is cserélve lett. Kellett még egy fényszóró beállítás is, mivel észrevettem, hogy nem jól áll be a xenon és nagyon magasra világít. Ezt sűrűn jelezték nekem éjszaka a szembejövők is. Most már viszont minden rendben.
A legjobb része a dolognak, hogy anno befizettem a 45k km / 3 éves Easy Care csomagra, így ez a szerviz sem került nekem semmibe :D

1
542
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Zenebutik
- 155
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV