Blog >> traffipax
Ebbe beleszaladtam rendesen. Szerbiából a belgrádi Rammstein koncetről tartottunk haza. Egy jó órát álltunk a határon. Mikor végre megindulhattunk, túlságosan is megörültem.
A Tompát elkerülő útnak van egy szakasza, amire "rálóg" a település és egy rövid szakaszon ott, természetesen, 50 a megengedett. Előttem egy zöld rendszámos Dacia-s (halmozottan hátrányos helyzetű) körülbelül 30-ig fékezett, többször is ráállva a fékre, ráadásul ide-oda tette az autót nem csak a sávon belül, hanem még azt átlépve is.
Nem nagyon értettem mi baja van, de kellően felidegesített így egy közepes gázfröccsel átugrottam. Utána nem léptem a fékbe csak hagytam kigurulni. Sajnos a kanyar után ott állt a jelöletlen fehér furgon, amiben láttam is a traffi-t. Na, basszus vajon meddig lassultam vissza?
Mikor már a 3. héten sem kaptam csekket, kezdtem megörülni. Azért a végére csak ideért... Legalább megtudtam, hogy 104 km/h-ig lassultam: 117 ezer. Nézzük a jó oldalát, ha 2 km/h-val gyorsabban megyek, akkor 169 ezer lett volna. Meg hogy ez még csak a 2. és már 13 hónappal ezelőtt kaptam az elsőt.
Egész sokat kellett várnom az első bírságomra a Zölddel. Egyébként egy elég piti, 76 km/h-s sebességű kanyarvétellel buktam meg egy 60-as táblánál a 66. számú főúton Pécs felé. Nem kellett volna felraknom az első rendszámot, most nem lett volna bírság :)
2 éve a FEZEN-re igyekeztem, amikor sztárfotót csináltak rólam, most pedig siettem, hogy időben odaérjek a VOLT-ra. A fesztiválozás lesz a vesztem :DDD
És ez a hatóságnak is feltűnt. Másfél éve megvan a vas, de ez az első. Már kezdtem azt hinni, hogy feleslegesen hoztam létre a gyorshajtási alapot :DDD
Mélyen tisztelt doktor ... rendőr dandártábornok rendőrségi főtanácsos főkapitány meg még miafaszom uraság!
36 éves vagyok. Eddigi életem során nem hallottam még, hogy Dunaújváros és Budapest között bárhol gyorshajtáson kaptak volna valakit Ercsi két vége kivételével. Ez nem jelenti azt, hogy nem is volt ilyen, de gyakorlatilag elmondható, hogy ezen a két helyen kell csak lassítani, és 99,99999999%-os valószínűséggel megúszhaja az ember büntetés nélkül, menjen akár 300 km/h-val egyébként. Irányjelzőt nem kell használni, biztonsági öv kikapcsolható, nyugodtan lehet záróvonalon menni akár végig, előzni is úgy, ahogy csak jólesik. A tompított vajon mi? Még Ercsi belterületén is mehet az ember, mint a vadállat, néha botlik csak járőrkocsiba, de az csak a kötelező kört teszi meg éppen, és igyekeznek nem szembenézni az amúgy permanens gettófílinggel. Jó, figyelni kell, de az 50, az simán lehet 70 is. És ez akkor is így volt, mikor nem volt még M6, az egész 6-os út egy összefüggő kocsisor volt, ami 70-el csordogált mindkét irányban. Sem akkor, sem napjainkban a lőtéri kutyát nem érdekli, mi történik a 6-os úton. Lehet kanyarban előzni, nem baj, ha nem sikerül jól és néha 3 autó megy egymás mellett a kétsávos úton, netán az egyik lepottyan a töltésről. Mostmár kisebb a forgalom, de azért még mindig előfordulnak ilyenek. De Ercsi két vége kivétel.
Mindkét helyen kurva messze van a lakott terület tábla a civilizáció (?) utolsó nyomaitól, mindkét helyen van lassítósziget, ami például a súlyosan elmaradott Ausztriában egyet jelent a település végével is. Nálunk ez egy remek lehetőség, hogy felbasszuk az állampolgárok agyát, hogy jól kibasszunk velük, hogy fizessenek, mint a katonatiszt. Egy időben ki volt rakva egy fix kamera, ami automatikusan megbaszta a gyorshajtókat, de érdekes módon már nincs ott. Megcsappant a bevétel, egy idő után mindenki tudta, hogy nincs kibúvó, lassítani kell és mindenki lassított is. Na ez így nem mehet ám sokáig! Kell a lóvé! Kamera ugrott.
Számtalanszor mentem arra, kivétel nélkül 50-el tötymörögtem végig a falun (vagy város?). Vigyázni kell az ilyen helyeken, mert valaki kiugrik eléd, aztán meglincselnek. Viszont nagyon zavart mindig, hogy érthetetlenül messze van a "mehetsz" tábla a falu végétől. Nem írom le, hogy mikor mennyivel hagytam el a települést, mert nem akarom, hogy a gépkocsivezető-maffiavezér minisztériuma rámszálljon, de a végtelenül értelmetlen szabályok kiakasztanak. Márcus 22-én éppen a szabályszegést váltotta ki belőlem ez a gusztustalan, értelemtlen baromság. Létezik olyan ember a Földön, akit Ercsi valamelyik belső részén fényképeztek le ezek a rohadékok? Vagy Ercsitől mondjuk 3 kilométerre? Mi indokolja, hogy a falu két végét vigyázzák a rend őrei, és miért nem számít, hogy mennyivel mennek az autósok a falu közepén? Hány baleset történt a faluból kivezető utakon az utolsó ház és a lakott terület vége tábla közötti szakaszokon? Hm? Volt nullánál több egyáltalán? Volt egyáltalán egy olyan eset, hogy valakinek pont ott bibis lett az ujjacskája, vagy ráharapott a nyelvecskéjére? Vagy esetleg pont ott szart egy muki a bozótban és megijedt, hogy nem 50-el, hanem 85-el mennek ott az autók? És akkor azért kell kivezényelni a teljes ercsi rendőrdandárt állig felfegyverkezve meg feltraffipaxozva? Miért nem lőttök éles lőszerrel azokra a büdös tetvekre, akik veszélyeztetik a csak ott fellelhető mikroorganizmusok átkelését az aszfalt repedései között, akiket pont a 85-ös sebesség sokkol annyira, hogy kipusztulnak? Vagy ne szarozzatok, állítsatok meg mindenkit, aztán adjatok egy félmilliós csekket!
Különben is, nemrég építették át a 6-ost, miért nem lehetett elkerülőt építeni Ercsi mellé? Melyik fasz döntött úgy, hogy nem kell, miközben már minden tanya mellett van egy-egy elkerülő szakasz?
Szóval jött egy levél, amiben nem tudom, mi áll, mert ugyan kétszer nekifutottam, de még nem bírtam dekódolni a benne foglaltakat. Egy dolog kiderült, kibaszott nagy geci voltam, dögöljek meg, mert veszélybe sodortam egy csomó ártatlan nem tudom mit, meg sunyi aljas módon áthágtam a szent törvényeket. Egyébként, papíron, formailag, elvileg rendben van, 85-el mentem ott, ahol csak 50-el szabad. DE BAZDMEG! NINCS OTT SEMMI, NEM LAKIK OTT MÁR SENKI, TÜCSKÖK VANNAK, MEG BOZÓT, MEG DÉR, UGYANOLYAN AZ ÚT KÖRNYÉKE, MINT 10 MÉTERREL TÁVOLABB, AHOL MÁR MEGENGEDETT A 90!
SEHOL SENKI BASZOD!
És nem lehet fellebbezni, nincs könnyítés, fizessem be, aztán kész. Ennyi. Nincs apelláta. Az nem számít, hogy eddig hogy vezettem, hogy minden egyes kibaszott helyen, ahol kellett, indexeltem, hogy kibaszott körültekintően mentem mindenhol, rengeteg balesetet kerültem el azzal, hogy nem vagyok antitalentum az autóvezetéshez, odafigyelek másokra, defenzíven, állandó készültségben megyek, mert tele vannak az utak potenciális gyilkosokkal, tiszteletben tartom a szabályokat, még ha néha meg is szegem őket, de rohadtul messze voltam mindig is attól, hogy bárkit veszélyeztessek. A gyalogosokat átengedem, a buszt kiengedem, a parkolóból kiengedem az autókat ott, ahol soha senki nem enged ki senkit (Dunaújváros Dózsa György út), a motorosok imádnak, simán lehúzódok, ha jönnek, nagy részük meg is köszöni. De mindez nem számít, itt nincs mérlegelés, vétkeztél, tehát dögölj meg.
És az eredmény? Negyvenötezer forint! 45 EZER!
Én nem tudom, mi alapján döntik el ezeket a büntetési tételeket, de nekem 45 ezer forint bazmeg kurva sok pénz. Tudja valaki a mélyen (értsd: kurvára nem) tisztelt rendőr urak közül, hogy mennyit keres az, akinek rendes bejelentett munkahelye van és nem tartozik a néhány ezer szerencsés közé, akik idéntől megütötték a főnyereményt? És hogy hogy viszonyul ahhoz a 45 ezer forint? Tudod, te ... rendőr dandártábornok rendőrségi főtanácsos főkapitány köcsög geci? 45 ezer forint büntetéssel ki lehet végezni egy átlagos magyar családot pubikám! Egyedül azért van még meg az autó, mert a kutya nem venné meg, csak valami nevetséges áron, de bazmeg a végén még így is eladjuk a picsába, aztán majd gondolkozhattok, hogy hogyan sajtoljatok ki belőlünk még valami lóvét.
Vagy majd disszidálok Líbiába, mert igaz, hogy ott is diktatúra van, meg állami terror, de legalább van remény. Meg Kalasnyikov.