Blog >> 166

Már gyengélkedett az akksi, 9 év után annyira nem meglepő. Csere előtt ellenőriztem a töltőáramot, ami terheletlenül 13,83V volt, tehát töltés rendben. Régi akksi paraméterei: 12V, 100Ah, 470A, 23,9kg (Alfa Romeo by EXIDE). Új akksi paraméterei: 12V, 100Ah, 900A, 23,3kg (EXIDE Premium). A két akkumulátor, mint két tojás...

>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-01-17

Kicseréltem a pollenszűrőt, mert az olajcserénél azt elfelejtettem venni, természetesen aktív szenes került bele. Csere idő 10 perc, nekem 30 perc, de csak mert minden helyet átmosok letisztítok, az is kap műanyagápolót amit nem is látni :)

>> AutóápolásMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-01-17

A szépség kapott egy komoly profi gépi waxolást.

>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-01-05

Az első komolyabb meghibásodásig 1100 együtt töltött kilométert kellett várni, persze így se hagyott ott az útszélén. Történt ugyanis, hogy 300km-re otthonról, egyszer csak felkeményedett a kormány elment a szervó. Félre állok nézem a tartályba nincs egy csepp olaj. Mondom megpróbálok öntök bele, vettem is egy MOL kúton a világ de bizonyosan az ország legdrágább ATF olaját ( M7 rulez ) , hát szinte rögtön kifújta a kocsi alá. Mondom nagy a baj, biztos a kormánymű. Tibi166 egész más okból pont felhívott, mintha csak megérezte volna, mondom neki mi van erre á ő is így járt hidegben, nincs nagy baj , a 166-ban ugyanis a szervó olajnak van egy hűtője elől a lökhárító mögött, és arról valószínűleg lenyomta a bilincset és vele a csövet a hidegben besűrűsödő olaj. Hazaértünk pályán úgy se kellett kormányozni, De a városban halál volt. Majd leszakadt a kezem, a 17-es téli gumik csak fokozták az izomlázat. Végül ma Tibi kb 30 perc alatt megcsinálta és újra tökéletes. Az egész egy 20 ft-os bilincs miatt. AZ szervó olaj került bele.

>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-01-03

Az vezetőoldali ablakemelő kapcsolók közül egy darab el volt törve és ki lehetett szedni nem fogta egy pöcök sem. Már el is kezdtem keresgetni a neten, amikor láss csodát találtam, egy tökéletes cseredarabot a kesztyűtartóban!! Meglepi. Ki is cseréltem. A képen a törött darab :)

költségem így : 0 Ft :)

 
>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2014-12-22

A hátsó kipufogó már csak nehezék volt, és nem akartam egy gagyi után gyártott de legalább jó drága kipufogó dobot venni, ezért elvittem Zalaegerszeg legjobb kipufogósához Janika kipufogó szervizben.

Janika Kipufogó

Ki lettek cserélve a flexi csövek, a hátsó dob, a gyári vég pedig vissza lett rakva.

Szép érces hangja lett

 
>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2014-12-19

A fojtószelep tisztítás után elmúlt a dadogás. Több napja tünetmentes.

 
>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2014-12-12

Ma próbáltam a dadogást megszüntetni, kapott 50 liter Shell nitro mellé Liqui Moly Injektortisztítót.
Kapott egy új légszűrőt és karburátor tisztítóval kitisztítottam a fojtószelepet, majd egy kis WD40-et kapott a tengelye.
Eredmény semmi, apróbb rángatások 2000 alatt illetve hirtelen kigyorsításkor dadogás.
Megtisztítottam az LMM-et , de semmi. Majd le is húztama csatlakozót, így a műszerfalon kivillant a hibajelző ugyan úgy bedadog, de semmi tehát valószínű az is jó.
Ami fura , hogy néha random durrog is. Gyújtásra tippelek.

 
>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2014-12-07

Történt ugyanis, hogy a legnagyobb szívfájdalmam a V6-al kapcsolatban az hogy nincs xenon... Egy pár xenon lámpát pedig annyiért akart adni egy arc az OLX-en, amennyiért egy komplett német papíros donorkocsit vehetnék ha kicsit kiegészítem. Nem maradt más hátra a jó öreg OSRAM felé fordultam. A 155-be nightbreaker unlimited került be a legutóbb de ott tapasztaltam, hogy a silverstar-hoz képest nincs látható különbség , vagyis én már nem érzékeltem. Így most a Silverstar 2.0 -ra esett a választás. Megbízható izzó 60%+ os izzó szép fehér fénnyel, de legalább nem az az egy hurka pálcás kékizzó , a szegény ember xenon-ja :) Ezzel látni is lehet, nem tudom mi volt benne nem találtam rajta márkajelzést, de ég és föld, a 155 után mikor hoztam hza azt hittem nem ég a lámpája :)

>> EseményMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2014-12-05

Km óra állás: 221034 Km

Németországból behozott autó, két gyári kulccsal, összes papírral szerviz számlákkal , 17-es Nuvola kerekekkel, 5. felnivel a csomagtartóban.