Blog >> 166
Egyszercsak kattanó hang jött ki a bal hátsó ajtóból miközben engedtem volna fel az ablakot!Ezután már csak lefelé ment,felfelé pedig csak kézzel tudtam feltolni!Na jó.....kárpit le.....majd látom hogy az a kék műanyag bizbasz amihez a bovdeneket rögzítjük kettétört!Neten rendeltem egy másikat majd egy hozzáértővel berakattam....nem volt egyszerű,volt benne egy kis rögtönzés,de megoldódott!Végre újra működik....
Mától magyar rendszámmal rója az utakat.
Sikerült beszereznem egy szett szép állapotú 17-es supersport szettet. Nem ez volt az eredeti elképzelés, de most már nagyon tetszik. Kapott rá Pirelli p7 gumikat 225/45 r17 méretben.
Szerintem elég jól néz ki.


Bele bújt a kisördög. Menet közben kigyulladt MIL lámpa, és a motorvezérlő nem engedi 3000 fölé forgatni a motort.
1. solenoid tisztítása
2. MAP szenzor tisztítása
3. szervizben időpont kérés
4. solenoid és MAP szenzor csere
5. turbó felújítása, és itt volt a probléma, valami megdolgozta a kipufogó lapátjait és a változó geometriát.
286 200 km











Hipp-hopp eltelt a 10 ezer km, úgyhogy Buli barátom műhelyében megejtettük a kötelező olaj (Selenia Racing), olajszűrő (Mann), légszűrő cserét (Mann). Az első féktárcsáknak már válluk volt, úgyhogy azt is cseréltük Brembora, illetve kapott hozzá TRW fékbetéteket a Nagyvad.
Olaj nem fogyott belőle az előző csere óta.
Km állás: 82.000
Pár hete felgyulladtak az ABS+ASR+VDC hibajelző lámpái. Ez azt jelenti hogy, valamilyen oknál fogva, a menetstabilizáló elektronika teljesen kikapcsolta magát. Hibakódolvasás:
C1210 - jobb hátsó sebesség érzékelő, vezeték hiba. Ok, akkor csere, jól bele volt rohadva a régi. Új beszerelve, a hiba továbbra is fennáll, és csak meleg motornál jelentkezik. Vezetékek, jeladók kimérése következett, mondjuk ezzel kellett volna kezdeni, nincs szakadás, minden jó. Fórumozás, és megvan a beteg. Az ABS ECU-n belül lehet szakadás. Állítólag típushiba a BOSCH ABS-eknél és több cég is foglalkozik a javításával 150-200€ értékben.
Bontott "egészséges" kocka beszerezve, megszűnt a hiba.
BOSCH 5.7 ECU 46840338
kat. szám: 0265225195 vagy 0265225196
FIAT 71734810





Egy ideje már sajnos elég nehezen indult a nero! Hidegen egy kicsit jobb volt de üzemmelegen szörnyen sokára kapta el....és még eléggé be is remegett a bódé!
Én a nagynyomásúra gyanakodtam....de végülis az egyik porlasztó volt a ludas....menthetetlen volt! Csere használt,bemért másikra!Most már szépen indul és nem remeg be indításkor! Volt gázolajfolyás is....az pedig a gázolajszűrőből jött...a gumitömítés volt a ludas!
A múltkori nagy zuhé közben hazafeléfelé tartottam, mikor a lapátok megálltak 45 fokban és ezután már meg se mozdultak!
A motorhoz kapcsolódó rúdnak a csavarja eltört....valószinűleg azért mert a motor rögzítő csavarjai nem voltak lehúzva rendesen ezért kotyogott és a csavar megfeszült!
Cseréltük a kart egy hibátlan bontottra,beállítottuk újra a lapátokat és újra jól működik!
Grazie Ákos cartárnak!!!!

Ma elmentünk egy kicsit kirándulni, a cél a már régóta a bakancs listán szereplő Buzludzsa emlékmű volt.
Itt minden fontosat el lehet olvasni róla.
Az út a bolgár viszonyokhoz képest egész jó, csak a végén voltak elég nagy gödrök.
Az épület viszont lenyűgöző, kicsit hátborzongató. Sajnos már nem lehet bemenni, mert korábban beszakadt a teteje és veszélyes. A kilátás viszont eszméletlen szép.
Viszont el tudtam készíteni az év fényképét a nagy vaddal. :-)







