Blog >> 166

Pár hete felgyulladtak az ABS+ASR+VDC hibajelző lámpái. Ez azt jelenti hogy, valamilyen oknál fogva, a menetstabilizáló elektronika teljesen kikapcsolta magát. Hibakódolvasás:
C1210 - jobb hátsó sebesség érzékelő, vezeték hiba. Ok, akkor csere, jól bele volt rohadva a régi. Új beszerelve, a hiba továbbra is fennáll, és csak meleg motornál jelentkezik. Vezetékek, jeladók kimérése következett, mondjuk ezzel kellett volna kezdeni, nincs szakadás, minden jó. Fórumozás, és megvan a beteg. Az ABS ECU-n belül lehet szakadás. Állítólag típushiba a BOSCH ABS-eknél és több cég is foglalkozik a javításával 150-200€ értékben.

Bontott "egészséges" kocka beszerezve, megszűnt a hiba.

BOSCH 5.7 ECU 46840338
kat. szám: 0265225195 vagy 0265225196
FIAT 71734810

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2019-07-11

Egy ideje már sajnos elég nehezen indult a nero! Hidegen egy kicsit jobb volt de üzemmelegen szörnyen sokára kapta el....és még eléggé be is remegett a bódé!
Én a nagynyomásúra gyanakodtam....de végülis az egyik porlasztó volt a ludas....menthetetlen volt! Csere használt,bemért másikra!Most már szépen indul és nem remeg be indításkor! Volt gázolajfolyás is....az pedig a gázolajszűrőből jött...a gumitömítés volt a ludas!

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2019-06-24

A múltkori nagy zuhé közben hazafeléfelé tartottam, mikor a lapátok megálltak 45 fokban és ezután már meg se mozdultak!
A motorhoz kapcsolódó rúdnak a csavarja eltört....valószinűleg azért mert a motor rögzítő csavarjai nem voltak lehúzva rendesen ezért kotyogott és a csavar megfeszült!
Cseréltük a kart egy hibátlan bontottra,beállítottuk újra a lapátokat és újra jól működik!
Grazie Ákos cartárnak!!!!

>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2019-06-08

Ma elmentünk egy kicsit kirándulni, a cél a már régóta a bakancs listán szereplő Buzludzsa emlékmű volt.

Itt minden fontosat el lehet olvasni róla.

Az út a bolgár viszonyokhoz képest egész jó, csak a végén voltak elég nagy gödrök.

Az épület viszont lenyűgöző, kicsit hátborzongató. Sajnos már nem lehet bemenni, mert korábban beszakadt a teteje és veszélyes. A kilátás viszont eszméletlen szép.

Viszont el tudtam készíteni az év fényképét a nagy vaddal. :-)

>> AutóápolásBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2019-06-07

Lepucoltam, majd leápoltam a bőrüléseket. Már rájuk fért. Turtle Wax bőrápolót használtam, kétszer is átkentem a biztonság kedvéért.
Utána szépen letöröltem mindent a motortérben és lefújtam a műanyag elemeket műanyagápolóval.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2019-05-29

Történt, hogy gyorsítás közben 4500-as fordulatnál erős torpanást lehetett érezni és csak nehezen akart feljebb menni a fordulatszám mérő. Majd a reggeli indításnál leejtette a fordulatszámot, rövid ideig nem is ment mind a 6 henger, durrogott, köhögött. Gyorsan be is jelentettem Rumenhez, aki rövid idő múlva hívott, hogy kipucolt mindent, de még most se jó, sajnos ki kell cserélni a MAP szenzort. Legalábbis én így értettem. Mondta, hogy a bolgár alkatrész kereskedőknél most nincs ilyen raktáron, tudok-e szerezni? Mondtam, megnézem és visszaszólok.
Elkezdtem kutatni az ismertebb magyar alkatrészes cégeket, de MAP szenzort nem is találtam a listában. Itt már kezdett gyanús lenni a dolog, meg valahogy rémlett is, hogy MAP szenzor csak a dieselekben van. A biztonság kedvéért felhívtam Erhardtékat az Alba alkatrészénél, gyorsan kiderült, hogy MAF szenzor lesz az, amit én eddig csak légtömegmennyiség mérőként ismertem.
No, száz szónak is egy a vége, rendeltek nekem, két nap múlva Pesten volt Apumnál a cucc. Szerencsére feleségem épp otthon volt, így pár nap múlva ki tudta hozni Szófiába.
Hétfő reggel Rumen beszerelte és láss csodát minden rendben. Most érzem, hogy nem csak a torpanás volt, hanem ereje is kevesebb volt, mert most nagyon megy. :) Érzésre legalább 30 lóerőt kaptam vissza. És a reggeli indítási nehézségek is eltűntek.
Rumen egyébként elmesélte, hogy ezeket az érzékelőket a Bosch bulgáriai gyárában gyártják, darabját 3 dollárért. Aztán bekerül a műanyag házba és hopp 180 dollár lesz az ára...

>> Tuning és extraPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2019-05-25

A hátsó kerekek előtti illesztésnél levő rozsda megszüntetése, a zárhídon található rozsdakezdemények kezelése! A küszöb hibátlan!
Scudetto csere vadi újra emblémával és a scudettoban található műanyag elemmel együtt!
Zender kit felrakása, apró lakkhibák és sérülések eltávolítása!
Hátra van még a zender hátsó szárny felragasztása,ragazzon végdob felrakása, első lámpák felújítása!

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2019-05-07

Bejött a jó idő (azóta már el is ment) és kiderült, hogy klíma nem hűt úgy ahogy kellene. Elvittem egy helyi klíma szervizbe, ahol már a 156-tal is voltam és bevált.

Klíma freonnal feltöltve, az ember néhány apró tömítést cserélt meg megpucolt pár csatlakozót, de azt mondta egyébként minden rendben. A pollenszűrőt, még a legutóbbi nagyszerviz alkalmával cserélték.

Most jól is hűt a rendszer.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2019-04-03

Felkerültek a Goodyear efficientgrip performance nyári gumik. A jobb első felnit sajnos görgőzni is kellett, de most már rendben.

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2019-02-15

Egyik reggel beinditottam a bellát....riasztóan kolompolt benne vmi!Motorháztető fel...hosszbordásszíj oldala cafatokban!fasza...szerelőhöz még el tudtam vele menni,tegnap hív,kész....mondom fasza! De rögtön elszomorított ugyanis a főtengelyékszíjtárcsán kívül mindent cserélni kellett...vezetőgörgők,önfeszítő egység,generátor szabadonfutó és generátor csapágy!Fasza...de most már csendben forog!