Mai nappal megkezdődött a hátsó fékek rendbetétele. Dobok rendben és a pofák sem voltak szanaszét kopva, de nem fogtak egyformán... a jobb hátsó munkahenger "izzadta" az olajat... mindkét utánállító beállva...
folyt. köv.
Sajna a hátsó hídról is elkezdett csöpögni az olaj, így azt is ki kellett szerelnem... nem túl szép látvány... porladó csövek, beállt fékerő szabályzó... rozsda...
folyt. köv.
egyik lengőkar beállva, másik lóg... a híd négy szilentjéből kettő kukás, lengéscsillapítók is...
Gyakorlatilag a komplett hátsó híd felújítandó. :(
A hátsó féktárcsa már régen megérett a cserére, ugyanis 7mm-re kopott a gyárilag engedélyezett 9mm helyett. Mivel elől már 330-as tárcsák lassítanak, kicsit ehhez alkalmazkodva, kicseréltem a hátsó nyergeket is a 2002 utáni évjáratokba épített darabokra, amikhez már 276mm-es tárcsák tartoznak. Brembo tárcsák kerültek fel Mintex betétekkel. A jobb hátsó hosszkitámasztó kar szilentjét is kicseréltem, ha már lebontottam a hátsó futóművet, mert elég rossz állapotban volt.
Végül felkerültek a 215/45R17 nyári gumik is a GTV felniken.
Ránézésre elég csúnyák és kopottaknak tűntek a hátsó fékek, ráadásul elég hangos is volt. Leszerelés után bár kopott nem volt se a tárcsa, se a betét, mégis csúnyán árkos és csíkosak voltak, így nem bánom, hogy tárcsa betét cserélve lett. Nem extráztam, tárcsa sima Brembo, betét pedig a gyári.
Olmantól nem lehet úgy eljönni, hogy ne néznék lelkiismeretesen körbe a kocsit, így egy kis olajrátöltés és ablakmosó töltést is kapott.
A műszaki előtti átvizsgálás derítette ki, hogy a hátsó fékeim eléggé gatya állapotban vannak. Az egyik oldalon a betét valahogy elmozdult és ferdén kopott, amitől az egyik felén már a vas karmolta a tárcsát. Elég szarul nézett ki. Végül mindkét oldali tárcsa és betét le lett cserélve, elég jó minőségű cuccokra. Kicsit drága is lett, de sürgetett az idő.