Blog >> foncsor
A ködlámpák foncsorai teljesen besárgultak, ami esztétikailag is nagyon zavart, és a használhatóságnak sem tett jót.
Új TYC ködlámpákat vettem.
Ha már lámpacsere, egyúttal jóelőre az Aliexpressról rendeltem H1 ledeket (iJDM Led, High Power 6000K White 30-SMD 4014 H1 LED). A fénye szép színű, de a fényerejétől nem vagyok elájulva, szerintem nem marad...
Ráadásul nem is illeszkedtek a H1 foglalatba (ez hengeres, az eredeti izzó téglalap), így szükséges volt egy kis gányolás: a régi kuka ködlámpából az izzótartó fémlapokat felhasználtam (át kellett ütni a közepét hogy a henger forma izzó átmenjen rajta), amit az új lámpatestbe becsavaroztam. Természetesen az új lámpát nem bántottam, az eredeti állapot helyreállítható.
Mostanában azt vettem észre, hogy egyre sz@rabbul világítanak a lámpáim. Sötétben, esőben szinte a korlátba kellett kapaszkodnom a nulláson, hogy ne tévedjek el rajta :)
Szétburitottam a lámpákat...
A kiszedés, szétszedés nem volt különösebben vészes, leszámítva, hogy alig lehet hozáférni a csavarokhoz... :S
A képeken láthatók a vetítőlencsék és a mögöttük levő foncsorozott parabolatükör, ugyanolyan jobb és bal oldalon is.
Az egy dolog, hogy a lencsén mindkét oldalt letelepszik idővel egy finom porréteg, de sajna a tükör is "bevakul", megég, elhomályosodik a tükröző mivolta...
Marki jóvoltából évek óta pakolgatok ide-oda egy doboznyi búra nélküli bontott lámpát, most szétkaptam azokat is.
Meg is örültem, amikor találtam bennük két olyan lencsét, amiben szép a tükör. Akkor már kevésbé, amikor kiderült, hogy az egyik angol autóból van, azaz fordított a vetítési képe :))
Muszáj volt hát jobban szétkapni és összeházasítani a régiekkel. Persze a rohadékok szegecselve voltak.
Balkormányos és jobbkormányos lámpa közt a különbség szerencsére csupán a terelő vagy takaró lemezen levő hullám.
A lencse és a tükör ugyanaz mindkettőn.
Összelegóztam, elnyaltam szépen a búrát is, kicseréltem az egyik magasságállító motort, meg egy elnyalt fejű beállítócsavart, majd kipróbáltam egy halogénnal. Mintha jobban világítana :) Xenonnal fotonágyú?
Végül a halogén maradt benne kíváncsiságból. Ma mentem vele sötétben is, azt kell mondjam, hogy fényévekkel jobb lett, újra látok megérte a reszelést :)
A mai napon, kicseréltem a helyzetjelző izzókat ellenállásos (hő disszclipációs) 3 power LED-es-ekre! Cserekor, a kivett jobb oldali régi izzó felraktam az akkumulátorra, s onnan - mikor a bal oldalit vettem ki, és észrevettem egy régi helyzetjelző izzót a foglalatban - azonnal levertem, melyet elnyelt a motortér! A búrában levő kis izzót, egy drótra felrögzített, besziloplasztozott kis mágnessel tudtam kicsalogatni a foncsor alól, hosszas, vagy 20 perces erőlködés árán. Mindenki vigyázzon a helyzetjelző kiszedésekor, mert az izzó sokszor könnyebben kicsúszik a foglalatából, mint a foglalat a foncsorból!
Update 2012.09.08.:
Az izzók tönkrementek, felváltva (de nem rendszeresen) írogatja a fedélzeti számítógép, hogy kiégtek. Valószínűleg tönkrement a rajtuk található SMD ellenállás, és így nem vesznek fel akkora áramot, amennyire az hibakereső áramkör szerint szükség volna. Így ő úgy látja, hogy kiégtek, de valójában világítanak.
Mindenkit óvva intek, az ilyen és ehhez hasonló helyzetjelzők beépítésétől. Főleg nem szabad ilyeneket venni vidéki kiskereskedőktől. Indokolatlanul drágán mérik, és silány a minőségük!
Update 2012.11.11.:
Ma volt időm és rápillantottam a helyzetjelzőre. Siralmas. Levált és tönkrement az ellenállás (9-10. kép). Mielőbb kiszerelem, míg fel nem gyújtja az egész autót!