Blog >> helyzetjelző

>> Szervizszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2018-12-02

A vízhőfokom nem állt be, 90-re és a fogyasztásom is nőtt egy kicsit. Rendeltem gyári Behr termosztátot (88 fokosat) és a hozzávaló bilincseket is beszereztem, valamint a fagyállót is.

A csere könnyen ment, 2 óra alatt megvolt légtelenítéssel és utántöltéssel együtt. Azóta újra jó helyen áll az óra.

Másnap reggel kiégett az egyik helyzetjelzőm, szerencsére pont volt nálam 2db, így párban cseréltem őket. A sofőr oldal felől picit szűk a hely, de megoldható. 5 perc volt az egész művelet.

KM: 184235
Költségek:
- Behr termosztát: 15000
- Bilincsek (4db): 100
- Fagyálló (tömény): 3025
- Deszt. víz: 400
- Helyzetjelzők párban: 200
- Munkadíj: 8000

>> Tuning és extraAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2018-11-19

Az Aliexpressról rendeltem T10 W5W led izzókat helyzetjelzőnek: APMATAUTO T10 LED W5W 194 198, Canbus Error free, white SAMSUNG 5630 LED.

A fénye szép hidegfehér színű, a fényereje a lecserélt, hagyományos helyzetjelzőéhez képest sokkal jobb (a 10.09-én feltöltött hasonló képekkel összehasonlítható).

Jó hír, hogy az izzók tényleg canbusosak, a fedélzeti computer nem dob hibajelzést.

>> Tuning és extraGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2018-03-23

Kiégett a helyzetjelző izzó, gondoltam, ha már cserélem, legyen led-es.
Rendeltem Kínából egy marékkal. Figyeltem, hogy ellenállásokkal terhelt legyen.
Tökéletes; Nincs kiégett izzó jelzés, fényes, fehér. Jól mutat a xenonnal, szinte azonos színűek.
(Képen bal a cserélt ledes, jobb a régi hagyományos izzó)

az egyik 1 hónap után megadta magát. Sebaj, 10es csomagot rendeltem.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-09-21

Mármint a bal helyzetjelző izzó. Lassan ideje újra beruházni, mert már csak egy darab maradt a dobozban.

>> Tuning és extraSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2017-06-17

129130 km
Már régóta LED volt a helyzetjelzőben, de sajnos a hibajelző állandóan nyekergett, hogy rossz az izzó. Ezt most megoldottam, a LED izzóval párhuzamosan bekötöttem egy 220 ohm / 2W ellenállást, ami nem melegszik számottevően, és átveri a hibajelzőt.

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2016-03-11

Nem kis kuzdelmek aran kicsereltem a helyzetjelzot. Masodik nekifutas volt egyszer mar feladtam. Valszeg legkozelebb 5 perc lesz mert mar tudom es foleg erzem mit kell csinalni ugyanis teljesen hozzaferhetetlen a hely. Kis segitseg masoknak, a kepen van az a kis fekete pocok-kar. Na azt nem kell se csurni, se csavarni, se osszenyomni, siman ki kell huzni.

A telefonrol feltoltott kep sajnos el van forgatva, egyet kell rajta balra forditani es akkor olyan lesz mintha a motorterbol nezned. Ha lesz idom es eszembejut, kavitom majd geprol. Csak a thnail van elforgatva, ha megnyitod akkor jo a kep.

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2015-10-30

Füstölt mint a kályha és nem is ment rendesen, mint kiderült a turbócső volt a hibás. Már el is felejtettem, hogy milyen jól megy, ismét erőre kaptunk!
Szokásos körök: kipufugó rögzítő és helyzetjelző is megvoltak.
És először nem esett se hó se eső!

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-11-12

Mai nap megérkeztek a led helyzetjelzők. Alig vártam, hogy berakhassam. Nagyon tetszik CAN buszos, így nem világít a műszerfalon a visszajelző, és nagyon szép ténylegesen fehér fénye van...

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-05-14

Hetek óta jártam kiégett balos helyzetjelzővel jártam. Ma sikerült összeszednem a bátorságomat, hogy betegyem a lábam a Homasitába, mert sehol máshol nem kaptam H6W-t. Anyám, hogy ott mi szemét van... :D

Három darab, gusztustalanul drága izzót vettem, és ha már a szemem elé került, egy pár T5-öt is a fordulatszámmérőbe. Nyolcadik hónapja hajtom a V6-ot, azóta nem láttam a műszerfalát teljes díszkivilágításban.

A cserék most is kalandosak voltak. A helyzetjelzőből sikerült kicsavarni az izzó üveg felét. Egy fogóval cibáltam ki a többit öt vagy hat darabban. Ehhez képest a fordulatszámmérő meg se izzasztott. Az óra pikk-pakk kijött, a stekkerek se voltak rágyógyulva, csak az izzót tartó műanyag vacakkal nem bírt a csipesz, amit levittem az autóhoz. Felhoztam az órát, és két vékony csavarhúzóval meg tudtam fogni és elfordítani a pöcköt. Némi evőpálcikás rutin segített volna. :) Visszafelé már csont nélkül ment minden.

Kilométeróra állása: 134 742

Reggel közölte velem a Párduc, hogy a bal első helyzetjelző felülvizsgálatra szorul. Megnéztem, igaza volt.
Hazaérve kicseréltem, izzó volt itthon.
Majdnem pontosan kettő éve cseréltem őket: 2011.11.03.