Blog >> lambdaszonda

>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2014-04-26

Lambdaszonda+olaj+szűrő csere lesz a hétvégén.
Gyári Bosch szondát rendeltem, remélem jobb lesz mint az előző NGK.

Túl a cseréken boldogan tapasztaltam, hogy 70C foknál nem durrog az autó.
Közben megérkezett a diag.kábel is, holnap belenézek a Kicsi "agyába". :)

>> Szervizbetmen // Alfa 145 1.6 Boxer // 2013-10-19

A kocsi megvétele előtti átnézés során felfigyeltem rá, hogy eléggé kormol már alapjáraton is. Mivel nem a gyári chip volt benne és nem kék volt a füst, hanem fekete, én arra gyanakodtam, hogy túl sok benzint kap a chip miatt és azért kormol. Aztán a vásárlás utáni hazaúton felvillant a check engine lámpa, valamint 13 literre jött ki a fogyasztása. Ha megállás után újból elindultam, akkor kialudt, és csak országúti tempónál kezdett el világítani a hibajelző. (Az előző tulaj állítása szerint 8,5-öt evett városban, amit mindenáron el akart velem hitetni, de mindenhol azt olvastam, hogy városban nagyon sokat esznek ezek a motorok, és ezzel a tudattal mentem kocsit venni.)
A motorvezérlőben lévő "tuning" chip miatt nem lehetett kiolvasni, hogy miért világít a hibajelző, ezért visszaraktam bele a gyárit, mert szerencsére az is járt a kocsihoz. Majd kiderült, hogy a lambdaszonda volt a hiba okozója, került is bele gyári, ami megoldotta a kormolási és a fogyasztási gondokat is.
Azóta vegyes, városi és országúti használat során 8-8,3 liter között fogyaszt a gyári chippel, a másikat nem raktam bele vissza.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2012-11-29

Ki lett cserélve a lambdaszonda. A motor jobb lett, most nem akar lefulladni hidegen, ha gázt adok, de valami még mindig nem az igazi.

Véget ért a nyaralás és megejtetem az olajcserét, mivel jövő hétvégén lakodalom(lom-lom-lom)ba megyünk, ne legyen ezzel sem gondom.
Ezúttal Selénia Racing került bele. Egyúttal ránéztünk a gyertyákra is, picit megpucolgattuk őket, majd kicseréltük a hátsó lambdát egy bontottra, ami lám, üzemel is...
Egyenlőre eltünt a "motor controll failure" ikonocska a műszerfalról, de szerintem a gázüzem miatt hamarosan ismét befogja dobni. De azért biztató volt, hogy hibatörlés után nem dobta ismét be, valamint szép grafikont is produkált.
Fotókat sajnos nem készitettem, mert a mesternél derült ki, hogy levan merülve a fényképező :-/
Mester szerint most 12-15ezer km-ig ne cseréljem az olajat, mert a racinget jobban fogja szeretni a motor, meghálálja. Hát nem tudom, ha nem eszi meg, akkor megfogadom a tanácsát.
km állás: 156.400

>> Szervizkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2012-07-10

Behalt az utángyártott légtömegmérőm, így gariba cserélték egy ugyanolyanra. Időközben egy kedves barátommal tettünk egy kört laptoppal, és kiderült h az első két lambda szondám meg se mukkan, és az e-gázpedálnál érintkezés hiba van. Ma orvosoltam, mind a két gyári ám bontott lambdaszondát kicseréltem, és a kijelzőt is , de már az ujét raktam bele ami nem melegszik és látszódni fog minden időszakban.

Eddig 8,8-9 liter volt az átlagfogyasztásom, meglátjuk h mit produkál a működő lambdaszondákkal. 700km kb és 90.000-es olajcsere.

>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2014-08-26

Rendeltem 8db Champion gyertyát+1 NGK lambdaszondát.
Gyertyát Vale7 pattintotta be a kocsiba, cserébe adtam neki 1 baráti kézfogást, Köszönöm +1x! :)
L.szondát pedig az autóvillamosságis "Matula" szerelte be.
Talán 1 picit jobban húz alulról is és mintha valamivel finomabban járna a motor.
Fogyasztásra kíváncsi leszek....

ismét durrogott :(

>> SzervizJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2010-12-15

Ma 130500 km-nél kicseréltettem a Bosch lambda szondát NGK-NTK lambdaszondára. Kíváncsian várom, hogy tovább köhög-e Alfredo 70 foknál, és arra is hogy alakul a fogyasztás.

Sajnos, az ismétlődő motorcontroll lámpa- bejelzések miatt computeres vizsgálatot csináltunk az autómon. Az első lambdaszondát írta ki hibának. Egy idő után kialudt a kód, de újra jelentkezett.
Sajnos, egyszer előjött már az, hogy tlejesen visszaesett az autóm teljesítménye, füstölt, ahol azelőtt 5- ösben felszáguldott minden gond nélkül, ott kettesben kellett jönnöm. Rángtatott is, alapjáraton előjött egy rángatózás időnként. A motorhang is elég ingadozó volt, a kormányon és az ajtón is lehetett látni a rángatózást.
Megérkezett az Unixból a Magnetti lambdaszonda. Beleraktuka kaposújlaki találkozó napjának délelőttjén itthon.
Jól kezdett működni az autóm, kb. 4. újraindítás után kitörlődött a motorcontroll lámpa hibakódja mindkét helyről. Elmentünk vele Kaposújlakra délután, hazafelé is minden rendben volt.
Az első képen látható a régi lambdaszondám. A közepén látszik az a kis fehéres porcelándarab,ami le volt törve belülről.

Pfffff.... Rég irtam a blogba, de a mai szerelés után nekiültem. A felnik nagyon szépek lettek.
Azóta voltam otthon(Magyaro.), de sajnos vissza is kellett jönni:((((
Elöjött pár probléma amit orvosolni kellett. Kilyukadt a kipufogó a múlt héten, a középső rész egyik tartója tört ki a csőböl, és elkezdett ingadozni az alapjárat.
A kipufogót mindjárt másnap gyorsjavítottam, de a felrakott foltot egy oldalról nem tudtam körbehegeszteni helyhiány miatt. Ma potoltam, levettük a középső részt és szépen megtisztitottam, lehegesztettem és lefestettem hőállóezüsttel:))))
DE a nap SZOPÁSa még hátravolt.
Megjött két nap alatt a lambdaszonda, gondoltam kicserélem azt is.
Probáltuk kivenni a régit.......
Probáltuk még
Megint probáltuk:(((
2,5 óra alatt jött ki...
de akkor már melegitettük a kipufogó csővet.
A kedves szerelő aki beletette az elözőt, volt szives félrekapatva belehajtani a menetbe.
Qrva anyját....
Hála az égnek maradt benne némi menet igy némi javitás után vissza tudtuk tenni az újat.
Na még megnéztük a fékeket mert valószinüleg müszakira cserélni kell a tárcsákat, ráznak fékezés közben.
Na ez volt 5 óra hossza.
Már csak az olajcsere, fékek , gumicsere van hátra:))))) ÉS jöhet a müszaki szeptemberben.

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2007-12-20

Ma voltonk doktorbácsinál Várpalotán. Két okból is. Az első, hogy megjött a lambdaszonda amit a múltkor rendeltem, a másik meg hogy a hétvégén avatatlan kezek nyúltak a járműhöz / az enyém, kivettem, és megtisztitottam a pillangó szelepet/ amin úgy megsértődött, hogy az alapjárata 2000 lett, és még ugrált is. Teljesen kétségbe voltam esve, és vert a veríték, miközben Dr Csöri próbálta újraéleszteni a járművet kezében egy elektronikus hibakódólvasós újraprogramozós izével, / Azt hiszem nem ez a pontos neve! / és olyanokat emlegetett, hogy alapjáratimotor csere. Hála égnek sikerült újraéleszteni, így megmaradt a motor ára. Köszönet érte!!! Így örömömben mivel pénzem is maradt, elviszem a fiúkat este, és megnézzük a Macskafogó 2. részét.