Kezdett zavarni, hogy az egyik hengernél kifúj a kipufogó, mert már elég hangos volt. Szerencsére elég könnyen ki lehetett hajtani a tőcsavarokat, ezért nem volt semmi probléma. A régi tömítés egyik fele teljesen szétégett, csak ezt kellett cserélni.
Az aknából lehetett látni, hogy a blokk hátulján a vezérműtengelyek végeinél minimálisan szivárog az olaj a fedelek alól. Gyártattam ide hőálló gumiból új tömítéseket, így már nem szivárog sehol sem az olaj. Elég drága volt, de ez legalább tartós lesz. Előttem már valaki próbálkozott valamilyen tömítő pasztával, de nem bizonyult sikeres mutatványnak.
Friss olajat kapott a motor, 10W40-es Seléniát.
Az óraállás: 226.393
Mivel bal oldalra nem sikerült gyári fényszórót találnom, ezért elhatároztam, hogy rendbeteszem a bent lévőt. De eléggé porladt már az üvege és az állítócsavar végén lévő műanyag kúpkerék is elforgott, ezért vettem egy ugyanolyan lötyögő foncsorú, viszont szebb búrájú Hellát a tatai bontóban. Pár percig melegítettem az üveget hőlégfúvóval, majd szépen le is jött a búra. Kiszedtem az elporladt távtartókat, majd az egyiknek összeragasztottam a darabjait, hogy le lehessen venni róla a méretet. Ez alapján el is készült a két távtartó fémből, amiket be is építettem. Eléggé koszos volt a vetítőlencse is, ezért azt is kiszedtem és alkohollal letisztítottam. Csak annyi költségembe került ez a mutatvány, amit a bontóba fizettem.
Most, hogy már mindkét fényszóró jó, lehet látni rendesen sötétben is.
Mindkét fényszóróban el voltak törve a műanyag távtartók, ezért másikat kellett vennem. Bontóban sem volt jó állapotú, ezért ebay-en kezdtem el keresgélni. 60 euró volt postával együtt a gyári új Hella jobb oldali fényszóró, ami tökéletesnek bizonyult. Bal oldalit is rendeltem, csak az már sajnos nem volt az eladónak, azért csak egyet küldött.
A kocsi megvétele előtti átnézés során felfigyeltem rá, hogy eléggé kormol már alapjáraton is. Mivel nem a gyári chip volt benne és nem kék volt a füst, hanem fekete, én arra gyanakodtam, hogy túl sok benzint kap a chip miatt és azért kormol. Aztán a vásárlás utáni hazaúton felvillant a check engine lámpa, valamint 13 literre jött ki a fogyasztása. Ha megállás után újból elindultam, akkor kialudt, és csak országúti tempónál kezdett el világítani a hibajelző. (Az előző tulaj állítása szerint 8,5-öt evett városban, amit mindenáron el akart velem hitetni, de mindenhol azt olvastam, hogy városban nagyon sokat esznek ezek a motorok, és ezzel a tudattal mentem kocsit venni.)
A motorvezérlőben lévő "tuning" chip miatt nem lehetett kiolvasni, hogy miért világít a hibajelző, ezért visszaraktam bele a gyárit, mert szerencsére az is járt a kocsihoz. Majd kiderült, hogy a lambdaszonda volt a hiba okozója, került is bele gyári, ami megoldotta a kormolási és a fogyasztási gondokat is.
Azóta vegyes, városi és országúti használat során 8-8,3 liter között fogyaszt a gyári chippel, a másikat nem raktam bele vissza.