Blog >> lambdaszonda

>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2024-05-16

160 ezernél már bejelzett az egyik lambdaszonda, ezért cserélve lett mind a négy. A Bárdinak sikerült rosszat adnia az elsőkből (159-eshez való Bosch-t), aztán becserélték valami olaszra, amiből mindkettő rossz volt. Aztán végül egy másik szerelő megcsinálta és gyári Bosch ment bele.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-21

Fűtéshibát dobált időközönként az egyes hengersor kettes szondára néha a gépezet. Már rég megrendeltem a gyári cseredarabot, csak idő nem volt beszerelni. A szondának valószínű semmi baja nincs, csak aki utoljára szerelte kissé hanyag volt és elfelejtette visszafűzni a kábelét a vezetőkbe, így a kardán szépen és biztosan elreszelte a kábelt. Sebaj, ez is új, egy darabig nem lesz rá gond.

Km: 165134

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-08

Kicseréltem a lambdaszondát, mely kisebb anomáliákat okozott már. 1. hengersor 1. szonda, ami az összes közül a legjobb helyre került. Egy élmény visszafűzni a vezetékét a vezetőibe. Önbeállító paramétereket nulláztam a biztonság kedvéért. Most helyreállt a rend. Egy kipufogó rögzítő volt törött, az csörgött. Még szerezni kell egyet.

>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-01-17

Megvettem az új Bosch lambdaszondát( cikkszám:0 258 006 190) mivel még több mint valószínű,hogy gyári volt benne és a diagnosztika alapján kicsit már fáradt volt. Nos a gyári szonda 15 év és 220 ezer km után úgy gondolta ,hogy ő jó helyen van ott és nem igazán akart kijönni a helyéről. Hossza melegítés, csavarlazítózás és erőlködés után kijött de a menet nélkül :) szerencsére a szondáról jött le a menet nem a csőben lévő furatból. Szóval kellett egy 18x 1,5 -es menetfúró amivel helyreigazítottuk a kipufogó csőben a menetet. Ezután az új szonda már gond nélkül beszerelhető volt. Eredmény biztosabb, egyenletesebb alapjárat szinte rezzenéstelenül jár a V6 motor:) Megnéztem utána Multiecuscannel és valóban gyorsabb az új szonda, magasabb frekvencián (~0,5-1 Hz) dolgozik mint a régi és kb. 300 és 950 mV között változik a lambdafeszültség.
Másik művelet a szintén még gyári kuplung munkahenger csere , mivel már kicsit engedte az olajat kapott egy új Brembo munkahengert. Itt is hasonló események voltak mint a szondánál tehát, hogy 15 év után nem igazán akart megmozdulni...szokásos melegítés,csavarlazító, kocogtatás,türelem:) és nagy nehezen kijött az aluházból a munkahenger...az újat már könnyű beszerelni, légtelenítés és kész.
Röviden így telt a szombat délelőtt:) de megérte...imádom továbbra is a V6-ost:)

>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-12-22

Alapjáraton érezni lehetett egy kis rángatást néha ezért úgy döntöttem kitisztítom a légmennyiség mérőt, vettem speciális tisztító spray-t hozzá illetve kapott új légszűrőt is (UFI). Szétszereléskor örömmel láttam,hogy a légmennyiségmérő szinte új állapotban van, talán Svájcban már cserélték. Egyenletesebb lett az alapjárat szóval nem ártott a tisztítás viszont a lambdaszonda jelem még gyanús (nem állandó frekvencián dolgozik) és úgy láttam azt még nem cseréltek benne (220 ezernél jár) úgyhogy a következő egy új szonda lesz.

Hibakód olvasáskor kiderült hogy nem működik a lambdaszonda, sikerült szereznem egy bontottat és kicseréltem... Újbóli hibakód olvasáskor már minden klappolt...

>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2014-12-04

A kormánymű és futómű felújítás részeként, a bölcső levétele után kicseréltem a stabilizátor rúd szilentjeit is, igaz ezek még jó állapotban voltak, de ha már ennyire bontottam, akkor gondoltam megcsinálom ezt is.
A felújított futóművel összerakva a stabilizátor karok 150km! múlva elkezdtek kopogni, ezeket is cseréltem.
Cseréltem a lamabdaszondát is egy gyári Bosch-ra, mivel már a régivel a legutóbbi műszakin is horror magas volt a CO és gyakorlatilag már éreztem is mikor 200km autópálya menet után is benzinszag köszöntött a kipufogóból, ha kiszálltam az autóból. Csere után még nem mérettem a CO-t, de a kipufogóból jövő benzinszag megszűnt és még fogyasztásban is javult a helyzet.
179500km

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-06-12

Még júni 7-én, a Krisztánál tartott nyárköszöntő tali előtt kicseréltem a hátsó tárcsákat és betéteket. Nem voltak vészesen lekopva, de kicsit megégtek, és menet közben (nem csak fékezésnél) nyikorogtak, ami engem kurvára zavart, pedig a fékerő nem is gyengült. A bal hátsó tiszta szopás volt, kalapáccsal vertük le a tárcsát az agyról, a féknyereg dugattyúja sem akart visszamenni a helyére. A jobb hátsó tárcsa meg simán leesett magától, és a dugattyút is kézzel visszanyomtuk. Légtelenítés után még a kézifék kötelet is kicseréltem. Ennyi meló elég is volt póló nélkül a tűző napon, szénné is égett a hátunk, így be is fejeztük a szerelést.
A lambda szondát és a váltó olajat ma cseréltettem szervízben. A szondával nem akartam otthon szívni, úgy voltam vele, hogy szopjon a szervíz, ne én, de aztán könnyen adta magát. A váltó szebben, puhábban jár, könnyebben váltható a hátramenet, a kipufogó pedig nem okádja a benzinszagot. További tapasztalataimat majd megírom, ma megjött az OBD2->USB kábelem, a napokban jön a 3 tűs kábel ami OBD2-re alakít át és akkor a műszerfal sem fog úgy kinézni mint egy karácsonyfa... :D

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-06-06

Hátsó féktárcsák, -betétek kuka, szarrákoptak, kézifék kötelek kuka, nem lehet beállítani rendesen hogy fogjon faszán, de kiengedve ne fogja a kereket, fékolaj kuka, levegős a rendszer és ráadásként sikerült állatkodós kedvemben felforralni párszor, aztán volt hoppá...
Ezenkívül lambdaszonda kuka, vettem új gyári Bosch-t, okádja a kipuff a benzinszagot, és az 1.4-em fogyasztását egy 2.0 se biztos, hogy megirigyelné, meg még másik nyolc ok ami a halálára utal... Vettem váltóolajat (szarnak pofon), mikor megtudtam, hogy a szinkrongyűrűk, hüvelyek stb milyen árban vannak úgy voltam vele most erre futja. Ajánlottak egy Xado adalékot, ami állítólag jó a kopott váltóhoz, meg is vettem (szarnak mégegy pofon). Lehet, hogy olajcsere előtt a házat ki is pucolom. Igazából egy korának megfelelő váltóm van, csak a kurva maximalizmus... Nehezen veszi a hátramenetet, néha kuplung fel, majd újra ki, és zavar hogy 40-50nél visszaváltásnál lassan szinkronizál a kettes (vagy néha 40-50 felváltás kettőbe :D ) és a kulissza is kopott kicsit + elfáradt az egyik tartóbak.

Ezek holnap kerülnek itthol cserére, ezeken kívül vettem Champion gyertyaszettet, mert olcsó volt, az enyémekben meg már úgyis nagy a hézag, és vettem egy szelepfedél tömítést. Ezeket majd vezérléssel, vízpumpával és vez.móddal együtt cserélem valamikor a hónap vége fele és akkor jó ideig nem kell a kocsihoz nyúlni... csak apróságok :)

A cuccokat Fehérvárról hoztam az Albaalkatrésztől. Felmentem érte, mert a keddi futár késő lett volna nekem, most lesz időm szerelni. Odafele sikerült egy 10ezres csekket begyűjtenem "kézben tartott telefon" miatt. Őszintén? Kurvára megérdemeltem, mert én is köpködök ha mást látok telefonálni ha vezet...

A cuccok árára tételesen nem emlékszem, összesen 82.500 ft.

Tudtam, hogy sokáig nem lesz nálam - magáért beszélt az állapota és az opciói. A foglaló kifizetésének napján offkorsz okvetlen muszáj volt a check engine lámpácskának tudatnia velem, hogy a hátsó lambdának éppen most fújt a bíró. Előbbiek megállapítására Zé.-nél került sor, az alkatrészt meg is rendeltem, ki is fizettem - az új gazdinak ezzel se legyen gondja. Sok örömöt az autóhoz Alex!