Tagok >> EngineCoffeeTables >> Blog
Hat ez gyorsan ment, mar a megvetelnel is sejtettem hogy lehetnek problemak az autoval, de a mai teljeskoru atnezesnel meg kellett hozni a dontest hogy az autot nem fogom atlokni az esedekes muszakin(november). Az egesz padlot ki kellene cserelni, a csomagtarto alja is cseres es a hatso nyulvanyok szinten porladasnak indultak. Kicsit olyan erzesunk volt a szerelosraccal hogy vizkaros lehetett az auto, mert kivulrol sokkal jobb allapotu volt, mint barmi ami az aljan. emellett meg cseres lenne a ket elso-felso lengokar, elso betetek tarcsak(hullamosak pedig szinte ujjak) ket uj gumi elore, es meg sorolhatnank.... Motorja se olyan meggyozo hogy arra epitsunk :) Ugyhogy vagy alkatresznek adom el vagy elbontom :) varhatoan szeptember vegeig nyuzom, es utana feladja a harcot.
A piros GTV eladasa utan ket kis benzines autot hasznaltunk, de nekem egyre jobban bejon az automotorok dohanyzoasztal-a alakitasa es uton van az utod is igy mar csak egy autora lesz szukseg viszont nagyobbra mint amik jelenleg vannak igy elkezdtem nezelodni kombi utan. Meg csak epp megneztem egyet-egyet amikor ezt a 156-ot meglattam es mivel ismertem az elozo tulajokat igy megvettem. allapotat tukrozi az ara, olcso volt :) jo sok merfolddel, es hasznalat nyomaival. Nem fogom ujkori allapotaba hozni, megkap mindent ami ahhoz kell hogy kapcsolatunk tartos legyen de nem fogom erte megvaltani a vilagot. Jovo nyarig bizonyithat, ha addig szepen teszi a dolgat akkor elgondolkozunk a hosszabb kozos jovon :)
Mivel egyre jobban beszippant a dohanyzoasztal keszites (lasd : automotorokbol keszitett dohanyzosztalaim feszbukos oldala ) gondoltam nem feledkezek meg az elso es otletado asztalrol es kicsit felujitom. Elsokent az uveglapra graviroztam ra ystuc-tol elkert(utolag ;-) ) alfa logot, majd a motor aljaba szereltem be egy zarolapot hogy a hengerekben borosuvegeket lehessen tartani. Vegul kapott egy uj reteg festest es lakozzast. Meg tobb kepet errol es mas asztalokrol a fenti linken talaltok.
Soha nem tudom megtagadni magam és egy idő után muszálynak érzem hogy minden autóm kinézetén változtassak. Hála istennek a GTV külseje magában is nagyon egyedi és figyelemfelkeltő. Remélem nem sikerül rontani rajta, pedig a fóliás mester megprobálta, négyszer szedte vissza a tetejét, az oldalcsíkot meg én szedetettem vissza vele mert nem sikerült neki ugyan olyan magasra mint a másik oldalát:( Már csak egy szett fekete felni és a már meglévő csere motorháztető és első lökhárító színrefújása lenne hátra ha addigra nem találnék majd megint ki valamit:D
Köszönet ystuc-nak a logo-ért!
Januárban vettem az autót és mindjárt motorcserével kezdödött közös életünk és csak április elején kaptam vissza. Nem szép történet de ez a blog most nem erről szól.
Anno KGBMAN ötlete volt hogy csináljak a régi motorból dohányzó asztalt. Akkor még csak elgondolkoztam rajta. Később megvették a motort, de nem is fizették ki teljesen és el se vitték, így 2-3 hónapja állt az udvaron. Mostanában volt elég szabadidőm is, úgyhogy nekiláttam a szétszedésnek, majd az építésnek. Feláldoztam az üveglapos asztalunkat, így nem kellett legyártatni méretre. Viszont ennek az üveglapnak elég messze voltak a lábai, ami keret készítését tette szükségessé. Ezt munkaidőben csináltam, tehát még fizettek is érte:))) A festés volt a leghosszabb folyamat mert a zárt helységben nem nagyon akart száradni, a szabadban meg legtöbbször esett.
De végül elkészült és most a nappalit díszíti.
Sajnos nem bírtam tovább, a heti munkábajárás és egyéb utazások rengeteg költséggel(föleg benzin) járnak, igy kénytelen voltam eladni és venni helyette egy dízel offos-t. Kerestem kis benzines vagy dizel alfát, de ritka mint a fehér holló és drágák.
Igy muszály most elalfátlanodnom egy ideig, remélem nem túl sokáig.
Egyébként öröm az ürömben hogy 3xos áron adtam túl rajta, ha még a ráfordításokat is belevesszük akkor is duplájáért.
Lehet hogy fenn tudtam volna tartani még egy ideig de akkor a karbantartás hátrányt szenvedett volna, és azt nem éltem volna túl ha nálam adja meg magát.
Aki megvette az egykori alfa tulaj, és egy focus st170-böl ül át az alfába.
Annyira sok volt a mondanivalóm, hogy az egyik legfontosabbat majdnem kihagytam.
Még hazaindulás elött két héttel meghalottam nyitott motorháztetőnél hogy falsot szív a motor:((((
A szivótoroknál lévő gumigyürük hagyták magukat az évek vasfogának és elszakadtak.
Megigazitottam öket, amivel orvosoltam ideiglenesen a problémát, de nem akartam hazaindulni igy. Többeket megkérdeztem hogy tudna-e küldeni nekem otthonról, mert a szigeten nem kapni:(((
CSöri volt az egyetlen aki érdemben foglalkozott a dologgal és annak ellenére beszerezte és kiküldte nekem a csomagot hogy közben lemondtam az alfa nála való szervizelését!!! Emberségből jeles!
Az már nem rajta múlott hogy másfél hét alatt nem ért ki a csomag elsőbbséggel és ajánlva! Pffff postáról inkább ne is beszéljünk többet.
De hála istennek a főbérlőm átvette a csomagot amig nem voltam itt, Skóciában.
Tegnap elött kicseréltem, hogy biztos ami biztos, rendben legyen a müszakira. Nálunk egyben van a müszaki a zöldkártyával, azaz mérnek károsanyag kibocsátást.
Ha esetleg falsot szívott volna a motor...
Elég rossz arány volt mert a 6 gyürüből megtarthattam 1-et tartaléknak. A többi el volt szakadva.
Ez most egy mindent bele blog lesz:)))
Voltunk otthon, Bonnie hazavitt és visszahozott minket, nem is akárhogy.
Utazás:
Hazafelé siettem, és néhol 200km/h feletti sebességel(230 volt a max) repültünk.
Ez meg is látszott a fogyasztásban(10-12l), de sajnos a sok dugó miatt az utazási időben nem.
Visszafelé finoman jöttem, figyeltem az haladás egyenletességre és 10liter alatti fogyasztást sikerült elérnem végig a 2400km alatt!!!!
Otthon:
Megnézettem a klímát, de el van törve egy cső. Nem volt idő kijavítattni, és itt Skóciában nincs rá szükség:(((
A dunaújvárosi Puskás szervízben Puskás Gergő ,Alfacorse cartárs kezei által kapott új hosszbordás szíjjat, fékbetéteket elöre, és felszabályozták az első tárcsákat, és rá pár napra kicseréltük az első Eibach kanyarstabilizátort. Na ez nem volt egyszerü játék, pláne az utána következő futómübeállítás. Minden összejött de Gergő hősiesen állta a sorozatos próblémákat, és nem engedett a minőségből! Szóval otthon, ezentúl én hozzájuk fogok járni.
Race: aug.20.ára jutott a gyorsulási nap, két versenyen is megjelentem, kevés sikerrel.
Kalocsán egy remek társaságban versenyezhettünk, és azt hiszem nagyon erős kategóriában szerepeltem. Az összes alfa közül a 6. legjobb idővel a kategória 5.ként kerültem döntőben ahol Satan cartárs ellen kezdtem és fejeztem be a döntőt.
Délután-este még felugrottunk a Hungaroringre, egy kis elégtételt szerettem volna az elrontott Kalocsai döntő miatt. Itt már a nevezésnél elszurtam, nem volt nálam a forgalmi. Igy mehettem teszt kategóriában. Futottam 3-at a becsület kedvéért, de az első futam után elment a kedvem. 9.9-es 200méterrel teszt kategóriában 13. helyen álltam, az eredeti S2-es kategóriában a 4. helyen kvalifikáltam volna magam a döntőre ha elviszem a forgalmit:((((
Skóciában:
Mivel az autóról aug31.én lejárna a müszaki, igy hazautazás elött kértem időpontot müszakira, és a mai napon el is gurultam a müszakiztató garázsba. Megkapta a müszakit, de hogy????? Az első futómüben középről-balról hallotam már hogy kotyog valami. Ez be is volt kalkulálva, hogy emiatt megbukik(itt Skóciában a bukás után 10napig ingyen újravizsgáztatják az autót). A hiba meglett de a vizsgán átment:))))
A bal első alsó lengőkar a bünős, de a kanyarstabilizátor-ültető rúgó-kemény gátló annyira bekeményíti a futómüvet hogy a gép nem dobta ki hibaként:))))
Már meg is rendeltem az újat és a héten kicseréljük.
Na most ennyi röviden:))))
GT kartárs küldött nekem matricákat, amiket ma felragasztottam. Nagyon szép és szolid is lett, és ha bárki megnézi rákereshet az amorén a nevemre vagy az user Id-re.
THX GT-nek!
Múltkori gyorsuláson az egyik hátsó fékbetétem disszidált és a ferodol leugrott a betét fémrészéről. 2 nap alatt motorfékkel fékeztem és V6tól telhető lassúsággal közlekedtem. Rendeltem még 2 kormány összekötőt is mert a jobbos kezdet játszani.
A szerelő kicserélte múlthét szerdán, minden rendben.
Pénteken kész lett a hiányzó selespeed felnim(hegesztés és görgőzés), levettem a jobbos első felnit is hogy szépen párba legyenek centirozva, és ekkor vettem észre hogy 2 nap alatt kiszakadt a jobboldali belső féltengely gumiharang. Öröm bodocság:((((
Rendeltem javító készletet és tegnap kicseréltük. Nem volt egyszerű, elég erős anyagból készült az új harang is. Remélem már nem jön túl sok próbléma a hazaútig.