Blog >> kijelző

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2020-02-09

Pixelhibás volt az infocenter kijelző, már a próbaúton észrevettem. Meleg hatására alig lehetett leolvasni.
Még decemberben vettem másik kijelzőt a fiatalkatreszek.hu-nál.
Gyári új, 38.000 Ft. Kicsinek hirdették, de valójában ez a nagyobbik, úgyhogy ugyanaz mint ami eredetileg is az autóban volt.
Cseréjéhez ki kell szerelni a kesztyűtartót is, ott lehet széthúzni a csatlakozót. Ha az nincs széthúzva, akkor nem lehet kihúzni a helyéről az infocenter egységet, mert rövid a kábel.

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-03-12

A héten végre nevemre került az Alfa, és több kevesebb sikerrel ugyan, de megpróbáltunk pár számomra idegesítő dolognak is a végére járni. Már az eredetvizsga alkalmával próbáltuk kideríteni az első futómű kopogásának okát, így rázópadon, terhelt futóművel, valamint csápos emelőn kilógatva is megvizsgáltuk, de igazán látványosan csak a bal felső "kis" lengőkar szilentjein érződőtt lógás. A jobb alsónál a gömbfej porvédő gumija ugyan ki van már repedve, de az még állt, mint Katiban a gyerek. Mivel az előző posztban már vázolt élethelyzetnek köszönhetően csak a legszükségesebbekre törekszünk - a régi énem már rendelt volna négy új komplett lengőkart, stabpálcákat, s talán még új stabrudat is, csak hogy megnyugodjon - első körben ezt a két szilentet cseréltük csak ki. A helyzet jelentősen javult, de még mindig van kopogás. Áprilisban műszaki, legkésőbb akkor ismét rázópadra kerül az autó, s remélem addig jobban ki is forrja magát, hogy könnyebben megtaláljuk a hibás alkatrészt. Mértünk lengéscsillapítót, és féket is, ekkor derült ki, hogy a kézifék sem csak érzésre darabos, de a jobb fele nem is igen fog, így került az autóra két új kézifékkötél a régiek helyett - ez most olyan, mint a vaj... Ezt követően elkerült az autó egy éjszakára a fóliás sráchoz, és a lehető legsötétebb fóliával le lett sötétítve az egész hóbelevanc a B oszloptól hátra. Jó lett, bár sötétben már kifelé se nagyon látni rajta - de legalább tuti nem lát be senki még nappal sem... :) Aztán legnagyobb meglepetésemre megjött a Pixelfix-től az új kijelző az infocenterhez, aminek beszereléséhez aznap még nem éreztem magamban kellő erőt, és milyen jól is tettem... Mert az, hogy szét kell bontani egy kicsit a műszerfalat, még önmagában nem riaszt el, volt már erre pár példa (sőt komplett műszerfal ki- be szerelésre is a Puntónál) eddigi pályafutásom során, de ekkor még nem volt világos, hogy miért is küldtek két ellenállást az új kijelző mellé. Mivel leírás nem volt hozzá, így gondoltam tuti más típusokba is stimmel ez a kijelző, hátha azokba kell, így gyorsan rögzítettem az új szalagkábeleit, és visszaszereltem az egész vackot a helyére. Ekkor jött a meglepetés, ugyanis olyan halványan pislákolt még a védőfólia eltávolítását követően is, hogy szinte jobb volt a régi elfolyt vacak. Miután már vagy harmadszor vettem ki, és ellenőriztem, hogy tuti helyén van-e a szalagkábel, vagy nincs-e valami egyéb kontakthiba, beugrott a két kis ellenállás amit küldtek hozzá. Gyors telefon a cégnek, probléma felvázolva, e-mailben pedig már küldték is, hogy az infocenter nyáklapján hova, és melyik ellenállást kell beforrasztanunk ha gyenge a kijelző. S láss csodát, majd kisüti szemem, olyan fasza lett a cucc... Végül megjött az autóhoz való rádió beépítő keret is, így átkerült a MINI-ből az USB-s Kenwood fejegység, mert utálom, és nem is igazán járt sikerrel az fm transzmitteres próbálkozás a megfelelő zeneszámok vállalható minőségű megszólaltatásának érdekében...

Találtam egy FL2-es infocenter kijelzőt tőlünk néhány kilométerre elfogadható áron, így rászántam magam a vásárlásra és a cserére. Az eredeti rossz amióta megvettem és nagyon zavart, hogy ha nem klímázok erőből, akkor nem látok rajta semmit. Azonban a 30-35eFt körüli ár (bontott) elriasztott tőle.
Kiszedtem, betettem az újat és azóta lőn bolgodság! :)

>> Szervizkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2012-07-10

Behalt az utángyártott légtömegmérőm, így gariba cserélték egy ugyanolyanra. Időközben egy kedves barátommal tettünk egy kört laptoppal, és kiderült h az első két lambda szondám meg se mukkan, és az e-gázpedálnál érintkezés hiba van. Ma orvosoltam, mind a két gyári ám bontott lambdaszondát kicseréltem, és a kijelzőt is , de már az ujét raktam bele ami nem melegszik és látszódni fog minden időszakban.

Eddig 8,8-9 liter volt az átlagfogyasztásom, meglátjuk h mit produkál a működő lambdaszondákkal. 700km kb és 90.000-es olajcsere.

>> SzervizGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2011-02-04

Mióta megvettem az autót nem működött megfelelően a fedélzeti computer. Nem volt eget verően fontos, de azért csak zavaró, ha kb 10-15 perc elmúltával már csak egy nagy piros foltot látsz rajta.
Sok gondolkodás és utánajárás után úgy döntöttem, hogy nem ugyan olyat teszek bele, mint ami volt ( a csak belső faceliftes 156okat egy kicsit nagyobb kijelzővel szerelték, mint az új elejűeket, de valószínű, hogy már új korukban is melegedtek).
Tehát nekiálltam a keresésnek. Érdeklődtem több helyen is, volt ahol 15ezer, volt ahol 30ezerért kínálták. Feladtam itt az amorén egy hirdetést, hogy mit keresek. Másnap este jött is az e-mail, hogy lenne egy 4000Ft-ért. Mivel a bontóban azt mondták, hogy a csatlakozók egyformák, és a szellőzőbox mérete is ugyan az be mertem vállalni a 4000Ftosat.
Postaköltséggel együtt 5700Ftba került (gondoltam, ha mégsem jó az enyémbe, eladom a bontónak, még így is keresek rajta :)
Először a szellőzőbox szélvédő felőli oldalán tart 2 torx csavar. Ezt ha kivettük, kipattinthatjuk óvatosan a boxot, de sokat nem engednek a vezetékek. A kijelző fő csatijához a következőképpen férünk hozzá:
Ki kell hozzá venni a kesztyűtartót. Először az ajtaját tartó 6db csavart vegyük ki, majd óvatosan ki kell akasztani a 2 kis tartófület, nehogy letörjenek! Majd jön az 5 kis csavar, ami a kesztyűtartó belsejét tartja. Ne feledkezzünk meg az immobiliser érzékelőjéről, a kesztyűtartó világításáról és a kis kapcsolójáról.
Ha mindezzel megvagyunk láthatjuk a nagy fehér csatlakozót ami a kijelzőtől jön. Ez kis sínnel van rögzítve (ami lehet, hogy le is törik). Ezzel a könnyebb része meg is van a dolognak.
Jöjjön a kisebb csatlakozó, ami az info + - gombokhoz tartozik a klíma alatt. Ehhez ki kell szedni a cd lejátszót. Kis keresgélés után meg fogjuk találni a kis kör alakú csatit, ezt nőgyógyász mozdulattal 2 kézzel a műszerfalban turkálva széthúzhatjuk :)
Próbáltam a szivargyújtó és a hamutálca felől közeledni, de felesleges, mert hiába vettem ki, le van zárva felülről.
Ezután ki is lehet szabadítani a régi kijelzőt.
Visszafelé sokkal könnyebb minden :) Csatik, csavarok vissza és lehet is örülni az új kijelzőnek. Mindegy, hogy jobb, vagy bal kormányos autóból vesszük a kijelzőt, a szellőző formája ugyan az, a jobbkormáynos változatnál egy nagyon picit az utas felé lesz fordulva a kijelző, de egyáltalán nem zavaró, mindenhonnan jól látható a kijelző.
Mindenkinek jó szerelést kívánok!