Blog >> 5w-40
Másfél éves olajcsere, COVID kiadás. Annyira keveset használtam idén, hogy eltoltam egy fél évvel a cserét így is. Olajszűrő, levegőszűrő csere alap. Üzemanyagszűrőt is cseréltem, bár nem volt sürgős.
Kiütöttünk egy újabb P0237 kódot ... ezt jó lenne már tudni miért dobja be.
Bonus: A két megsárgult ködlámpa helyett kapott két TYC utángyártottat, új izzókkal. Tükörlapok szintén cserélve lettek részleges foltosodás miatt.
Az ötödik olajcsere a GT-n. Most 17.925 km után lett cserélve. Kicsit megint elcsúsztam, nem sikerült tartani a 15 ezres csereperiódust, de így is hamarabb megvolt, mint a gyárilag ajánlott 20 ezrenkénti csere.
Ismét az Elaforgnál vettem a szerviz szettet (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő), Karcsiék adatai szerint a gyár az 1,9-es, 170 lovas dízelhez már a Selenia Sport 5W-40 olajat ajánlja, legutóbb is ez került az autóba, és most is. A tapasztalat az, hogy talán nem annyira kopogós vele télen és hidegen a motorhang, mint amilyen az elején volt. Az olajcserét az Autóház Budaörsnél csináltattam.
Ellenőriztettem a fékfolyadékot is, rendben van.
A vezetőoldali ülésemmel megint volt egy kis gond: leesett a térképzseb a hátuljáról, ezt most új műanyag patentokkal rögzítették. Mivel már kétszer volt cserélve rajta a huzat, elfáradhattak az eredeti patentok.