Blog >> bajúszkapcsoló

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2018-08-16

Rosszalkodott az ibdex kapcsolóm. Bontottra cserélve, most jó. :)

>> SzervizZolika155 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2014-01-12

Marklatról sikerült szerezni gyárit. Szerencsére világítós is :))

>> Tuning és extraKareszka1984 // Alfa 147 1.6TS, megnövelt Progression :) // 2013-02-27

Naszóval, mivel az akksicsere így megviccelt, muszály volt óracsoportot cserélnem. Ezért rendeltem is bontottan egy másik óracsoportot, valamint egy hozzá való SET gombos kapcsolóegységet.
Első körben akksi kiköt!!!!!!!
Maga a csere nem tartott tovább 1 óránál. Legjobban a légzsákot felfogató 3 imbusz szorongatott meg, nehezen is fértem hozzájuk, meg az imbuszkulcs formályából adódóan nemigazán tudtam teljesen körbetekerni, így mindig ki-be... Leszereltem a légzsákot, majd alkoholos filcel megjelöltem a kormány tengelyén és magán a kormányon egy vonallal pontosan hol áll a kormány. ezután eltávolítottam a felfogató nagy anyát, majd simán lecsúszott a kormány a helyéről. Ezután elkell távolítani a kormányborítást. Az alsó felét 3 imbus ztartja, a felsőt pedig kettő. Ezt a két csavart csak a kormány eltávolítása után lehet kitakarni.
Magát a kormánykapcsoló egységet egy imbuszcsavarral összeszorított bilincs tartja hátulról. ezt meglazítva, valamint a csatikat kihúzva pici noszogatás után lehúzható a kormányoszlopról.
A kormányspulnit át kellett raknom a másik kapcsolóegységre, majd mindent visszafelé beépíteni.
Az óracsoportot 4 csavar tartja (felül 2 + alul/elől 1-1). Legkönyebben akkor szedhető ki a helyéről, ha már lentvan akormány, bár anélkül is megy, csak lekell pattintani a maszkod az elejéről. Régi óracsoport ki, új be, majd mindent visszaszerelni.
Végezetül akksit visszakötni, elmormolni egy imát, majd kulcs be és indítás. A légzsák és asr hibát leszámítva minden tökéletesen működik.
Ha valaki tudja az asr-t hogy lehet kiiktatni az írjon! Kocsiban gyárilag nincs!
Elkell még menni egy diagnosztikára, ahol elkell végezni egy proxy alignment-et, mert jelenleg villog a km-ert mutató kis kijelző.
Tapasztalatok:
Meglepődve vettem észre, hogy gázüzemen is mutat pillanatnyi fogyasztást :) Egyedül ezen az üzemen a még megtehető km-er van megzavarodva. Továbbá reggeli hidegen döcögés bizony költséges mutatvány, percekig 20-25 litert mutat a kijelző, de ahogy melegszik a motor, ez úgy csökken. Tegnapi próbakör alatt sikerült 7 literes fogyasztást is produkálnom :) Elfogok még ezzel szórakozni...
A jelenlegi össz megtett km így 120.300-ra csökkent, ezt nem szándékozom átírni, de kikell kalkulálnom ez alapján mikor is volt benne a vezérléscsere, valamint mikor kell olajat cserélnem.