Egy szombat reggeli kiadós eső utáni párás délelőtt nekem kellett elhozni a gyereket (saját plusz két szomszéd kölök) a focimeccsükről, Budáról. Indítás után rázkódás és egyenetlen alapjárat fogadott, mintha csak 2 vagy 3 henger indult volna el. Picit járattam, de nem tért magához, uh újraindítással próbálkoztam, de az sem használt. Na, mondom “fasza, kapom majd az ívet a szomszéd mercis és teslás haveroktól, hogy ezért nem kell Alfát venni” 😡 Nagy nehezen, rángatózva kiálltam a kertből, majd óvatosan elindultam, áttettem manuális módba, hogy megpróbáljam magasabb fordulatra bírni, de majd kiesett a motor a helyéről, jött is a check engine… Majd megint megpróbáltam újraindítani, szerencsére most vette a lapot, és minden szépen ment, mintha mi sem történt volna. Megnyugodtam, mehetek a gyerkőcökért, nem kell másik apukát riasztani és megúszom az élcelődést 😀
Útközben a hibalámpa is kialudt, teljesen elmúlt a probléma.
Két dologra gyanakszom, ami végül 3 lett:
- szaródik el a MA
- szaródik el a múltkor cserélt Nox-szenzor, akkor is ilyen tünetek voltak
- szar volt a benzin, mert mindig OMV-nél tankolok, de most úgy jött ki a lépés, hogy 2x egymás után is Mol került bele. Amikor legelőször csinálta ezt, akkor is Mol benzin volt a tankban, uh gyanús a dolog.
Bármi is okozta, maradok az OMV-nél, és most prémium E5-öst tettem bele, amit minden 2. tankolásnál meg fogok ismételni. Ha nem jön elő ismét a probléma, akkor ez a verzió nyert és nem kell aggódnom, ha meg igen, akkor még él a gari, uh inkább most jöjjön elő, mint majd a lejárta után.
Közel a nálam töltött első 7.000 km-hez megtörtént az olajcsere (Liqui Moly), valamint a szűrők cseréje (olajszűrő, MultiAir szűrő, levegő szűrő, pollen szűrő) és az ózonos tisztítás.
A hátsó ablakmosó csöve el volt repedve, ez javítva lett, valamint hátra hamarosan kapni fog új elektromos kábeleket is a mostani toldozott kábelek helyett.
Kiégett az egyik rendszámtáblát megvilágító izzó, ez cserélve lett.
Ideiglenesen jelentkező sárga check engine hiba miatt diagnosztikát végeztek, ami az egyik MultiAir szelep hibáját jelezte. Mivel nincs semmilyen teljesítménybeli probléma vagy bármi más hiba, ezért egyelőre ezzel nincs teendő, de a közeljövőben valószínűleg cserélni kell majd a MultiAir modult.
Update: kb 8000 km utan sem jott vissza problema. A nyomasszabalyzo volt a ludas. 27/09/2021
1148 km megtétele után még nem mutatkozott a hiba. Mostmár nagyon reménykedem hogy nem is lesz többet. A magasnyomású pompát azóta nem piszkáltam, sőt most már nem is piszkálom mert azt mondta a cártárs akitől kaptam hogy ne vegyem már le és nekem adta 100 lejért...hát ment a nagy pacsi ritkaság az ilyen. Én az eszem szerint visszaraknám a régi pompáról a nyomásszabájzó szelepet, hogy kiderüljön csak azzal volt a baj vagy a pompa is rossz volt, de már nem piszkálom ha már megy akkor marad igy. Még 2500 km után irok, hogy mi a helyzet de én remélem hogy miden oké lesz.
Km:137002
Ár:100 ron
Magasnyomású pompát cseréltem hátha ez megoldja a problémát. Ki lehet cserélni a vezérlés megbontása nélkül is csak rögzíteni kell a vezérmű fogazott kerekét a vezérműszíj burkolaténak két csavarjával. A pompát három csavar fogja az egyik kicsit rossz helyen van de nem vészes. Most újra teszt időszak következik az új (használt) pompával. Próbáltam diagnosztikázni az injektor korrekciók szerintem rendbe vannak (Van köztük max 1,77 is) Ha nem a magasnyomású akkor az injektorok következnek.. Majd kiderül... 2021/02/15
Km:135854
Ár: teszt erejéig ingyen megkaptam
Km:135700
Ár: 210 (UFI szűrő) + 100 bontott szenzor. RON Totál: 310 RON
Kicseréltem a közös nyomocső végén a nyomásérzékelő szenzort és a champion üzemanyag szűrőt egy UFI szűrőre cseréltem.
Kb 150km megtétele után újra bedobta a hibát. 2021/01/25
Km: 133940
A P0091-92 hiba orvoslása érdekében kiszedtem a Map szenzort. 1 csavar tartja elég egyszerű helyen van. Hát megérte kiszedni. aproblémát nem tudom hogy megoldotta-e majd kiderül. Lehet ennél azért nagyobb a baj. (Tisztítás utaán is bedobta a hibát, tovább kell keresni az okot. 2020/12/30)
Tervszerű karbantartás:
13 hónap és közel 14e km megtétele után a szokásosnál később lettek cserélve a szokásos dolgok:
- Motorolaj (FUCHS Titan GT1 5W-40)
- Olajszűrő (MANN HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (MANN C18003)
- Pollenszűrő (VALEO 715533 aktívszén)
Check engine hibaüzenet (hibakód: 1 és 4-es henger gyújtáshiba):
Az előzmények már tavalyiak, amely a hibaüzeneten és hibakódon túl a motor érezhető és hallható egyenetlen járásán, a kocsiszekrényben is egyre erősebben érezhetően állandósult. Akkor a gyújtógyertyákat lecseréltük. Aztán egy cartárs jóvoltából kaptam egy használt Bosch gyári gyújtótrafó sort. Az egyenetlen járás ezzel is megmaradt, de a hibakódkiolvasás már csak a 4-es henger gyújtáshibáját mutatta. Ezúttal kapott bele egy harmadik trafósort. A gyújtáshiba megszűnt.
Cserélni kellett:
- Gyujtótrafó sor (Bosch 0 221 503 469)
+ szükséges lett még:
- Szívókönyök tömítés (Victor Reinz 71-38832-00)
Szegény keverék:
Fenti problémát folytatva az egyenetlen járás megmaradt, és a lamda szondák értékei szegény keverékre utaltak. Az eredeti gyári injektorok kiszerelésre kerültek, és kaptak ultrahangos és vegyi fürdős tisztítást.
A motor járása egyenletessé vált, a lamda értékek helyreálltak.
Első fék:
Az első fék felől fékezéskor fémes csattanó hang volt hallható mindkét oldalról, főleg ha előremenetből hátramenetre váltva fékeztem vagy fordítva, majd már folyamatos előre menetnél is egyre gyakoribbá vált. Úgy tűnik a féknyeregben van annyi kopás, hogy a fékbetétnek van egy kis mozgása. Egyelőre kapott egy feszítőrugót, most a jelenség majdnem megszűnt, a mentirány váltást követő első fékezéskor jelentkezik még.
Meglátjuk...
Első futómű:
Rövid ideje először balról, majd néhány hétre rá már jobb előlről is borzasztó nyöszörgés hallatszik az utastérben, ami odakint is hallható. Hidegben (~5 C fok alatt) nem hallható, felett keserves. Megállapították, hogy a tavaly márciusban cserélt első felső lengőkarok (RUVILLE 35/18/AH, 41/18/AH) kínlódnak. Szilikonspray sem segít. Egyelőre még csak a hang borzasztó és teszi a dolgát, de várhatóan már azt sem soká. Ilyet többet nem teszünk bele.
Munka:
motorolaj+szűrők csere; első fékek átvizsgálása, féknyergekbe feszítőrugó felhelyezése; első futómű átvizsgálása; hibakódkiolvasások; gyujtótrafósor cseréje (gyújtáshiba); injektorok ki- és beszerelése, ultrahangos és vegyi tisztítása (szegény keverék); szívókönyök tömítés cseréje; csomagtérfedél kábelköteg gumicső cseréje
Km óraállás: 135 889
Olyan 700km-t mentem az autóval, csak városban 2000-res fordulat körül (nem szoktam nagyon hajtani az autót, mert sajnálom), néha azért odalépve neki.
DPF tisztítás megvolt mikor megvettem az autót, de gondolom ezzel lehet baj.
(Nekem semmi bajom nem lenne vele, hogy benne van, de így VÁROSBAN használva nyilván nem opció, hogy 3 hetente felugrik a "check engine" light.)
Mindenesetre elugrom Szamosiékhoz a sarokra, hogy csinálják meg, azután update következik.
UPDATE:
Csak eseti DPF nyomásmérő hiba volt, ha tönkremegy 20000Ft... Remélem gyorsan eldugul a DPF-em és akkor indokoltan cserélhetem ki jobbra.