- Típus:159 SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2009
- Színe:Fekete
Végre sikerült szert tenni egy barna bőr belsőre. El is mentem megvenni persze előtte tisztán megkérdeztem hogy ugy-e faceliftes.Igen-igen persze jött a válasz. Elhoztam és amikor be akartam szereleni észrevettem hogy a hátsó háttámla beakasztója nincs jó helyen...persze hogy facelift előttiből volt a szett. Jöhetett a háttámla huzatának és szavacsainak átrakása a régi ülésem vázára. Jó kis feladat volt de abszolut nem lehetetlen. Aztán úgy belejöttem a kárpitozásba hogy a vezető oldali háttámla huzatát is megcseréltem az anyós oldaliéval, így belől felől került a kopott rész és annyira nem tűnik fel. szintén jó meló volt de nem lehetetlen. Itt viszont csak a huzatot raktam át, mert a szivacs ki van vágva oldalt a légzsákok miatt. A huzatot kis fém karikák feszítik a szavacshoz na azt jó buli volt kihajtogatni és aztán vissza. Inkább két emberes munka mert le kell feszíteni a szivacsot hogy könnyebben lehessen szétfeszíteni a szivacsot de meg lehet csinálni. Az eredmény önmagáért beszél.
Ár: 1000 Ron
KM: 146633
Egyszer csak nem forgott az utastér ventillátor....a legnagyobb melegbe. Találtam egy másik vezérlőt betettem és voalá. A negatív érintkező égett el. Nem akartam mókolni ment bele egy másik bontott.
Ár: 100 Ron
Km: 145XXX
Ahogy hazaértem Alfacityről rá 4 napra megadta magát a szíjtárcsa.Szerencsére a városban voltam ugy hogy nem volt nagy gond. Dayco-t vettem bele + Continental szíjat kopott
Dayco 380 Ron
Continental szíj 80 ron
Ár: 460ron
Km: 144xxx
Már amikor megvettem az Alfát tudtam hogy ott kell lennem Alfacityben. Sajnos 2020-ban elvitte a kovid de idén végre ott tudtam lenni. Szuper hétvége volt, egy jót autóztunk. 2022-ben is ha egyszer lehet ott leszek!
Nekifogtam kiműteni az örvénylapátok, mert rengetegen mondták hogy ki kell szedni mielőll eltörik a tengelye és megeszi a motor. Elég nagy műtét volt de sikerült. HA már ott jártam kitakarítottam a szivósort is. Egy dióhéjas tisztitás jo lenne....na majd az is valamikor.
Kapott egy új szívosot tömítést is.
Nagyvonalakban: 1. levegő csövek leszed
2. magasnyomású kerekét rögziteni a vezérlés burkolat két csavarjával
3. magasnyomású pumpaq ki
4. kartergáz szűrő ki
5. szovosor le
6. lapátok kitörése
7. ledugózás M6 vagy M8-as csavarok
8. minden vissza szépen
Kb 5-6 órás munka.
Km:138000
Ár: EGR tisztító spary 40 ron
Tömítés szivosor 80 ron
Már elég kopottas volt az embléma így megérett a cserére.
Ár: 5 RON
KM: 137850
Már nagy válla volt a féktárcsának ugyhogy csereérett lett.
TRW tárcsák
Premiere fékbetéteket kapott.
Ar: kb 250RON mindenestől (elfelejtettem leirni)
Km: 137826
04/08/2021
Valamikor kb egy evvel ezelott vettem szinten attol a cartarstol egy tempomat kart, mert nem votl az autoban. A kormny alatt meg volt a csatalkozo igy azt gondoltam gyerekjatek csak bekotom es annyi. Hat nem annyi volt. Osszecsataqlkoztattam de nem ment mert kellett aktivalni, viszon tnem volt dignosztikai cuccom igy csak huzodott a story. marciusban megelegeltem es kerestem valait aki tudja aktivalni. el is mentem hozza de neki sem sikerult, mert kiderult hogy a kedves olasz testverek csak a kesztyutarto alatt levo csatalkozoig huztak be a kabel, de mostmar elhataroztam megcsinalom. Bekotottem az ECU-ba 4 jel szalat es egy szal megy a pozitivra egy biztositekon keresztul. Be is kotottem. A kabelt a jobb oldali gumidugot megfurva vezettem at a tuzfalon. Sokat segitett mizoo leirasa. Az ECU-hoz a csatalkozokat ugyan attol a cartarstol kaptam akitol a pompat is vettem. En kertem 5 csatalkozot erre fel kaptam egy egesz kabelkoteget. Hat nagy pacsi neki ismet. A kabelkotegbol bontottam aztan pin-eket. Bekotes utan elsore nem ment a tempomat de elindultam az autoval es probalgattam majd egyszercsak elindult. Azota hibatlanul muklodik. Szupeer.
KM:137004
Ar: 150 kar es a kormany alatti burkolat
50 aktivalas
Eljött az ideje a második olajcserének. Neki is vágtam, már rutinosabban ment minden kb 1,5 óra alatt meg is volt minden komplikációk nélkül. A cuccokat már az üzemanyag szűrővel együtt megvettem:
Olaj Selenia 5W30 5L 242 RON
Olajszűrő MANN 41 RON
Levegőszűrő: Stocker 62 RON
Pollenszűrő 51 RON
Üzemanyagszűrő 210 RON ezt már említettem a P0091 P0092 blog posztban.
Összesen: 606 RON
KM: 136409
Közben megjött az alirol a rendszámtábla megvilágítás kb 50 Ron volt és az oldalso dinamikus index fények. 97 RON volt.
Összesen: 150 RON
Update: kb 8000 km utan sem jott vissza problema. A nyomasszabalyzo volt a ludas. 27/09/2021
1148 km megtétele után még nem mutatkozott a hiba. Mostmár nagyon reménykedem hogy nem is lesz többet. A magasnyomású pompát azóta nem piszkáltam, sőt most már nem is piszkálom mert azt mondta a cártárs akitől kaptam hogy ne vegyem már le és nekem adta 100 lejért...hát ment a nagy pacsi ritkaság az ilyen. Én az eszem szerint visszaraknám a régi pompáról a nyomásszabájzó szelepet, hogy kiderüljön csak azzal volt a baj vagy a pompa is rossz volt, de már nem piszkálom ha már megy akkor marad igy. Még 2500 km után irok, hogy mi a helyzet de én remélem hogy miden oké lesz.
Km:137002
Ár:100 ron
Magasnyomású pompát cseréltem hátha ez megoldja a problémát. Ki lehet cserélni a vezérlés megbontása nélkül is csak rögzíteni kell a vezérmű fogazott kerekét a vezérműszíj burkolaténak két csavarjával. A pompát három csavar fogja az egyik kicsit rossz helyen van de nem vészes. Most újra teszt időszak következik az új (használt) pompával. Próbáltam diagnosztikázni az injektor korrekciók szerintem rendbe vannak (Van köztük max 1,77 is) Ha nem a magasnyomású akkor az injektorok következnek.. Majd kiderül... 2021/02/15
Km:135854
Ár: teszt erejéig ingyen megkaptam
Km:135700
Ár: 210 (UFI szűrő) + 100 bontott szenzor. RON Totál: 310 RON
Kicseréltem a közös nyomocső végén a nyomásérzékelő szenzort és a champion üzemanyag szűrőt egy UFI szűrőre cseréltem.
Kb 150km megtétele után újra bedobta a hibát. 2021/01/25
Km: 133940
A P0091-92 hiba orvoslása érdekében kiszedtem a Map szenzort. 1 csavar tartja elég egyszerű helyen van. Hát megérte kiszedni. aproblémát nem tudom hogy megoldotta-e majd kiderül. Lehet ennél azért nagyobb a baj. (Tisztítás utaán is bedobta a hibát, tovább kell keresni az okot. 2020/12/30)