A hibás részt kivágtuk, hajlítottunk potló lemezt, majd CO hegesztővel helyére lett hegesztve. Itt is kapott cinkromátot, majd sikaflexe 221 tömítőt, ahol kellett (ehhez javaslom a Sika Abglättmittel N simítófolyadék + ahhoz való ecset beszerzését és akkor nem ilyen béna lesz a felhordott sika felülete, mint nekem), majd sikagard 6440-et.
A problémás részek fel lettek csiszolva, kaptak rozsdaátalakítót ill. rozsdamarót, majd tisztítás után cinkromátos alapozót, majd fekete festéket, majd STP Anticor rezségcsillapító réteget arra pedid STP VBT hangszigetelő réteget.
Az Anticor-t melegíteni kell a helyrerakás közben és sok fejfájástól kíméheti meg magát az ember, ha feldarabolja a lapokat, mert egyben, de még félben isnehéz szépen eldolgozni. A VBT nem az a fajta volt, mint a képen (a szivacsos rész nem volt beirdalva) így nehéz hajlítani. Ezt is melegítettük, így lehetett hajlítani. Viszont kihűlés után reped a teteje, rálépéskor is betöredezik a fekete réteg. Mondjuk nem tervezek kiszedni mostanában így ez talán nem gond. Viszont hállható a különbség a gyárihoz képest, csöndesebb az utastér.
A VBT-nél még egy jelenség van. Qrva domináns szaga van az utastérben, így lehet érdemes kiszellőztetni berakás előtt, vagy esetleg szappanos vízzel lemosni a fekete réteget... Lassan azért talán kiszellőzik. :)
A küszöb mentén belül az alján is volt felületi rozsda több helyen. Ezek is fel lettek csiszolva + ahol még gyanús volt valamint a kis fülek is.
A küszöbnél, a küszöbtakaró alatt különösebb gond nincs, kis felületi rozsda volt. Itt is inkább az összeeresztésnél van a gond. A küszöb mellett három lemez találkozik, itt több helyen rozsdás.
A hátsó kereszttartó, ami a hátsó ülés alatt van és össze van engedve a padlólemezzel...na az nincs jó állapotban. Itt kívülről a két szélén (a hátsó emelő bakoknál), a kereszttartó legalacsonyabb pontjain már eléggé oda van az összeeresztés valamint kisebb átrohadást is találtunk.
Vettem egy kis, laptoppal használható endoszkópot, azzal belenézve a kereszttartó belsejébe (két utolsó kép) nem lettem vidámabb, belülről rohad a kereszttartó és a padlólemez találkozásánál.
A bitumen réteget teljesen felszedve és egy alapos porszívózás, portalanítás után szerencsére újabb nagy meglepetés már nem ért minket. A vízkivezető fülek némelyike volt rozsdás. Bejelöltem a kezelendő részeket.
A tavalyi karosszériázás után gondoltam megnézem hogy alakul a hátsó sárvédőknél a helyzet. Végülis a karosszériás által javított rész itt egész jó, csak az élekkel volt gond, ott megint rozsdál, de kezelhetőnek tűnik. Valamint egy részen átrohadt a szellőző mellett (az tavaly nem volt javítva).
A műanyag sárvédő hátsó rész sajnos itt inkább sártartóként szolgál, ami itt is tartja a nedvességet...
A küszöbborítást is levettem. Itt leginkább az látszott, hogy bizonyos részen frankón megállt a sár a küszöbborításon, ami kiváló nedvesség tartó...
Mivel végre úgy tűnt, hogy lesz elég időm végre nekiszántam magam, hogy az utasteret kipakoljam és megnézzem milyen állapotban van az alja, és, ha nincs nagy gond, akkor javítsuk.
A belsejét kipakolva az látszott, hogy a hátsó ülés alatt lévő kereszttartó és a padlólemez találkozása az, ami nincs jó állapotban.
A többi részen felületi rozsda van, ami kezelhető. A padlókárpit alatt lévő textil lap ill. a padló között rengeted por volt a küszöbök mellett ill. a hatsó részen a sarkokban. Hogy-hogy nem, pontosan itt volt a legtöbb felületi rozsda. Amikor ez a por valami miatt benedvesedik nyilván elég nehezen szárad ki...