Blog >> ar155

A végén kapott még üregvédő spray-t (sikagard 6220) is a küszöbökbe, az első kerékjárattól hozzáférhető lyukakba ill. a hátsó ülés alatti kereszttartóba.

A hibás részt kivágtuk, hajlítottunk potló lemezt, majd CO hegesztővel helyére lett hegesztve. Itt is kapott cinkromátot, majd sikaflexe 221 tömítőt, ahol kellett (ehhez javaslom a Sika Abglättmittel N simítófolyadék + ahhoz való ecset beszerzését és akkor nem ilyen béna lesz a felhordott sika felülete, mint nekem), majd sikagard 6440-et.

A problémás részek fel lettek csiszolva, kaptak rozsdaátalakítót ill. rozsdamarót, majd tisztítás után cinkromátos alapozót, majd fekete festéket, majd STP Anticor rezségcsillapító réteget arra pedid STP VBT hangszigetelő réteget.
Az Anticor-t melegíteni kell a helyrerakás közben és sok fejfájástól kíméheti meg magát az ember, ha feldarabolja a lapokat, mert egyben, de még félben isnehéz szépen eldolgozni. A VBT nem az a fajta volt, mint a képen (a szivacsos rész nem volt beirdalva) így nehéz hajlítani. Ezt is melegítettük, így lehetett hajlítani. Viszont kihűlés után reped a teteje, rálépéskor is betöredezik a fekete réteg. Mondjuk nem tervezek kiszedni mostanában így ez talán nem gond. Viszont hállható a különbség a gyárihoz képest, csöndesebb az utastér.
A VBT-nél még egy jelenség van. Qrva domináns szaga van az utastérben, így lehet érdemes kiszellőztetni berakás előtt, vagy esetleg szappanos vízzel lemosni a fekete réteget... Lassan azért talán kiszellőzik. :)

Jó tanácsként: ezeket a gyorskötözőket egy kis csavarhúzó segítségével szét lehet húzni roncsolás nélkül, így nem kell őket kidobni és újat rendelni.

A küszöb mentén belül az alján is volt felületi rozsda több helyen. Ezek is fel lettek csiszolva + ahol még gyanús volt valamint a kis fülek is.

A küszöbnél, a küszöbtakaró alatt különösebb gond nincs, kis felületi rozsda volt. Itt is inkább az összeeresztésnél van a gond. A küszöb mellett három lemez találkozik, itt több helyen rozsdás.

A hátsó kereszttartó, ami a hátsó ülés alatt van és össze van engedve a padlólemezzel...na az nincs jó állapotban. Itt kívülről a két szélén (a hátsó emelő bakoknál), a kereszttartó legalacsonyabb pontjain már eléggé oda van az összeeresztés valamint kisebb átrohadást is találtunk.
Vettem egy kis, laptoppal használható endoszkópot, azzal belenézve a kereszttartó belsejébe (két utolsó kép) nem lettem vidámabb, belülről rohad a kereszttartó és a padlólemez találkozásánál.

A bitumen réteget teljesen felszedve és egy alapos porszívózás, portalanítás után szerencsére újabb nagy meglepetés már nem ért minket. A vízkivezető fülek némelyike volt rozsdás. Bejelöltem a kezelendő részeket.

A tavalyi karosszériázás után gondoltam megnézem hogy alakul a hátsó sárvédőknél a helyzet. Végülis a karosszériás által javított rész itt egész jó, csak az élekkel volt gond, ott megint rozsdál, de kezelhetőnek tűnik. Valamint egy részen átrohadt a szellőző mellett (az tavaly nem volt javítva).
A műanyag sárvédő hátsó rész sajnos itt inkább sártartóként szolgál, ami itt is tartja a nedvességet...

A küszöbborítást is levettem. Itt leginkább az látszott, hogy bizonyos részen frankón megállt a sár a küszöbborításon, ami kiváló nedvesség tartó...