Blog >> ebc
Úgy mértem, a Brembo GT Sport első tárcsákba még egy-két túra, de közelebbről szemlélve észrevettem egy repedést, ami a peremig futott. Szívás lenne ha szétrobbanna terhelésen.
Ezt már nem forgalmazzák és túl drága is volt, többet vártam. 30 ekm-t futott.
Találtam egy hasonló terméket: Brembo Xrta HC fúrt tárcsa.
Rendeltem hozzá EBC yellow betéteket. Bejáratás indul.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107984t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107985t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107986t.jpg)
Kicseréltem az első és hátsó féktárcsákat és fékbetéteket is. A fő ok, amiért cseréltem, hogy fékezéskor, már egy pici pedál mozdulatnál is eszméletlenül elkezdett visítani a fék. Első körben megpróbáltam tisztítással és zsírozással orvosolni a problémát, de nem jártam sikerrel. Szóval jöhetett a csere. Közben még lefestettem a nyergeket és a hátsó tárcsák mögött lévő védőlemezeket is. :-)
Alfa Romeo matricákért köszönet GT kollégának! :-)
Költségeim:
- első féktárcsák: 14397,-/db
- hátsó féktárcsák: 5782,-/db
- EBC fékbetétek: 19930,-
Km óra állása: 242024km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102135t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102136t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102137t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102138t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102139t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102140t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102141t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102142t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102143t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102144t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102145t.jpg)
Volt némi probléma az első fékekkel. A Brembo féknyeregkonzol távtartója nem sikerült túl jól az évekkel ezelőtti felszerelésnél. Konkrétan nem gyártva lett a távtartó pontos méretvétel után, hanem alátétekkel volt megoldva a távolság. Ez az akkori "kókány" megoldás az évek alatt megtette hatását. Fékezéskor fura volt, hogy ugyanazzal az erővel nyomott pedál esetén is szakaszos a fékezés. Szétbontás után kiderült, hogy a két felfogatás között 1mm az eltérés, tehát a fék ferde. Ez azt eredményezte, hogy a betét egyik fele jobban kopott, valamint a tárcsába beleért a nyereg. Természetesen ezt rendbe kellett rakni, rendes, méretpontos távtartó lett esztergáltatva. Bár a jelenség csak a jobb oldalon jelentkezett, a bal is ugyanígy meg lett oldva és fel kellett szabályoztatni a tárcsákat is emiatt. A korábbi nyikorgó Brembo betétek helyére csökkentett fékporos EBC-k kerültek. Picit ez is nyikorog, remélem abbahagyja majd. Na meg kíváncsi leszek, hogy tényleg nem lesznek annyira fékporosak a felnik? Majd kiderül... Az esztergályos készített nekem másik tehermentesítőket is a Toora felnikhez, mert amit korábban kaptam, az nem lett jó. És bekerültek az egyedi kupakok is a felnikbe.
Valamint kikerült az airride, aminek egy részét a szerelő átvette, csak a gátlókat nem, így ezért az egész munkáért még én kaptam pénzt. Persze kiszámoltuk, az airride kiszerelés, a korábbi gátlók visszarakása, a fékek javítása felszabályzással és esztergálással, valamint a tehermentesítők legyártása munkadíjakkal mindennel együtt levonásra került a szett árából.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073128t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073129t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073130t.jpg)