Blog >> lengéscsillapító >> gt
Amikor megvettem az autót, elvittem a közeli (nem alfás) szerelőhöz szűrő- és olajcserére. Kértem, hogy nézze meg a hátsó gátlókat (illetve rugótányérokat) ha már megemeli. Ő azt mondta megnézte, és rendben vannak.
Amikor az alfás szerelőm a múltkor megemelte az autót a hűtőcsere miatt, megkértem őt is, hogy nézze meg a hátsó gátlót. Neki 147-ese van, tehát ránézésre meg tudta mondani cserés-e a lengéscsillapító. Persze, hogy az volt, így megrendeltük a gyári gátlókat, toronycsapágyakat (ugyanis a unixban egyedül sachs volt, jóval drágábban). Szerencsére időben le lettek cserélve, mert nagyon durván szét voltak rohadva.
Elérkezett az idő, kikerültek a hátsó gátlók és a helyükre gázos Bilstein-ek kerültek.
Alfa GT-nél a hátsó lengéscsillapító cserénél amit érdemes megjegyezni, hogy a kalaptartó és a hátsó üléssor felőli műanyag darab külön leválasztható, alatta hozzáférni a toronyhoz. Tovább, ha a nagy csavar ami a gátló aljában van berohad és nem lehet megmozdítani, gázégővel a gátló alját kell melegíteni közben két húzás előre, egy vissza egy hosszú cro-va szárral és előbb utóbb megindul, persze vastagon fel kell locsolni olajjal