Blog >> parajelenség

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2016-07-24

Ma értünk haza a nyaralásból, szépen muzsikált a vas, viszont a hazaérés után pár órával nem akart indulni. Ugyanazt produkálta mint Csörinél, csak nem jött rendbe sehogy se. Viszont láttuk, hogy ismét elszulfátosodott mindkét pólus, így Apósom letisztogatta, közben rátettük töltőre. 2 órával később megnéztük 4A-rel töltött, viszont meleg volt a negatív pólus. ráadásul megmozgatva ugrált a töltő 4 és 8 között. Tehát nagy valószínűséggel az aki belsejében esett szét valami ami részleges kontakthibát eredményez. Így nem is szórakoztunk tovább vele, holnap kap egy új aksit.
A kattogás valószínűleg azért volt, mert az önindító reléjét nem bírta behúzni.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2016-07-08

Sajna újra előjött a parajelenség :( Nyaralásra indulva Varsány előtt egy kamion előzése után bedobta ismét a check-engine-t, ugyanazt mint 2 hete. Félreálltam a benzinkúthoz, megnéztem a biztosítékot. Hát persze hogy ugyanaz. Felkészültem, hoztam magammal kábelt. Kicseréltem a biztit, kiütöttem a hibát, de visszajött. Mégpedig azért, mert már gyújtásra kivágja a biztit. Felhívtam Csörit (hálás köszönet, hogy felvette, így este fél 10-kor). Azt mondja valami zárlat van, mondott pár tippet, de látatlanban, nehéz segíteni. Megbirizgáltam mindent amit tudtam, persze hogy nem segített. (Első gondolta a csomagtér ajtó átvezető kábel volt, de azt jónak láttam, szétszedni pedig nem volt ingerenciám ott és akkor.) Na úgy gondoltam, inkább előre mint hátra, valahogy leevickélek, vészprogrammal.Varsány után az emelkedő végén már csak 2-esben ment fel, viszont 2-esben 2100-on, kb. 35-tel stabilan ment mindenhol, annál nem volt lejjebb. Nem sokkal később beért egy fehér 159 (Kozi) látta hogy igencsak lassú vagyok, mellém érve megkérdezte, van-e baj. Félreálltam váltottunk pár szót, aztán megkértem kísérjen fel a szerpentinen, mert ha oda feljutok, akkor nem gond az út, de lehet hogy elkél a vontatókötél. Visszakapcsolgatva lassan de felmentünk, aztán ismét félreálltam, megköszöntem a segítségét, és mondtam neki menjen csak így már célba érek. volt ahol 90-100-at is bírta, sík úton. Igazából a fordulat max. 2100, és egy nagyon szűk gázpedál tartományban van ereje. Ha azt eltalálom, akkor egész jó, de persze emelkedőn lassul. Hamarosan megy Csörihez, az amúgy is betervezett szervizre.