Aktuális volt már a vezérléscsere többek között a P0365-ös hiba miatt is, miszerint a szívó oldali vezérműtengely pozíciója helytelen. Ennek oka volt a (hideg)indításkor jelentkező kerregő hang, ami a beindulást követő 1-2 másodpercig volt hallható.
A jelenséget első sorban a szívó oldali "VVT" tárcsa hibája okozta.
1-es kép: Beragadt a lock
2-es kép: Mert a rugó felfutott a műanyagra és amikor megkapta az olajnyomást, rászorult a lock "kupak"
3-as kép: Aztán megreparálva, (még működik)
4-5-ös kép: Ennek köszönhetően ennyivel volt eltolva a szívó oldal indításkor
Slusszpoénként, miután összejelöltem a tárcsákkal leszedtem a szíjat, majd beforgattam a helyére a vezérműtengelyt és rögzítettem, a másik oldalon a tárcsa visszatért persze nyugalmi állapotba (ahol lock-olnia kellene, de nem tette), visszatettem rá a szíjat befeszítettem a megfelelő értékre és két fog elcsúszás volt a vezérlésben. Tudom, hogy ez így nem pontos mert nem oldottam a tárcsák csavarjait, de két fog akkor is sok. Márkaszerviz :-( Bocsi.
Bontott nincs, nem is javasolja senki, bár nem értem miért, hiszen nem egy elromlós dolog...
Ha legközelebb jön a P0017-es hiba, megyek és másnapra rendelek egyet 60k-ért.
Senki se gondolja, hogy a Tibinek nem lesz semmi hibája, a nagy számok törvénye itt is érvényes, minél több lesz belőle annál több hiba fog jelentkezni.
Album...
Régi kormánygomb illesztő kiszerelésre került egyrészről mert eléggé gány volt, másrészről pedig nem tudta azokat a funkciókat amit az újabb már igen.
Ilyen pl. a telefon gomb használata, felvesz-lerak, a Pioneer navi kihangosítójával és a gyárihoz hasonlóan gyújtás nélküli használhatóság is. Típusa az 1-es képen látható
Az új cucc bekötéséhez mindössze 4 vezeték kell az A1 stekkerből, a test, a kapcsolt 12 Volt, a CAN high és a CAN low. A dobozból a kimenet a navi felé a kézifék, rükverc, világítás, kézifék és a kapcsolt 12 Volt.
Ez utóbbi azért szükséges mert ez teszi lehetővé, hogy a gyújtás (gomb) kikapcsolása után is tudjon működni a zenedoboz. Egyébként meg csak a kulcs be ill. kivételével van/nincs kapcsolt villany a navi felé, ami miatt állandóan gyújtáson kellett legyen az autó pl. zenehallgatáshoz.
Két opció van a gombhasználatra, az egyik, hogy bent marad a Blue&Me modul, a másik meg, hogy kikerül az autóból. Én az utóbbit választottam, mert a rendszer nem tud elég intelligens lenni :-( Ha bent marad a B&M akkor annak kezelésekor, menüjének bogarászásakor pl. telefonkönyvben kereséskor azt egyszerre teszi a navi csatornaválasztásával, zeneszám urással stb... amikor a jobb oldali kormánygombokat nyomkodom. Erre nem találtam megoldást :-(
Így hát maradtam a második verziónál, kiszedtem a B&M modult és a mikrofonját is, meg az USB aljzatát is felhasználtam a navi bemenetére. A Pioneer mikrofonját betettem a gyári mikrofon helyére egy kis szivaccsal betámasztva és felül duct-tape-pel leragasztva lukat, kizárandó a szél okozta zaj negatív hatását. Jól hallanak a túloldalon általában, ill. nem hallanak rosszabbul, mint amikor ki volt lógatva a mikrofon a csillár mellett. Ronda volt na...
Már csak egy dolog maradt hátra, életre kellett kelteni a gyártó által beígért telefon gomb működést. Ehhez a MES-ben az eredeti állapotot (4-es kép) át kellett állítani. Tiltottam a B&M modult és az AUX bemenetet, ami a BT modulból küldte a hangot a gyári fej felé, és végül átállítottam a gomb típusát 10 funkciósra. A beállítás az 5-ös képen látható.
Ebben a konfigurációban ugyan buktam a gyári B&M kis kijelzőn kiírt információit, de ezek nagy részét már a navi elvette, így ez már nem okozott gondot.
Jelenleg minden kormánygomb funkció rendesen működik, a bejövő hívást a bal gombcsoport bal gombjával lehet felvenni és a jobb gombjával lehet a hívást megszakítani. Ez utóbbi korábban a hangvezérlés gombja volt.
Kitakarítottam, leápoltam a bőr kárpitot, meg egy klímabombát is bedobtam. Kezdi elveszteni a holland füvescigi szagát a beltér :-)
A bőr kárpitok elég elhanyagolt állapotban voltak.
A szálszakadást nagyjából sikerült orvosolni, de szükség volt egy kis felületfelújításra is.
A választásom erre a színfelújító balzsamra esett.
Tisztító és ápoló anyagot szintén ettől a cégtől rendeltem.
Tisztítást követően kezeltem a kopottas részeket a balzsammal.
Az eredmény kérdéses, nem tökéletes, de jobb lett. Lehet h nem úszom meg a festést.
1-2. képeken az előtte, míg a 3-4-5. képeken az utána állapot látható.
Felragasztottam tükörragasztóval az első rendszámot :-)
Nem adták meg a D típusút most éppen. Előző kettőre érdekes módon igen.
Nincs kedvem utánamenni.
3mm-es ruhaszárítókötelet húztam be a régi helyett. Továbbá kapott egy kis gány filctoll festést is. Vállalható. Még le kell kezelni fekete balzsammal.
1-2 előtte
3-4 utána
Sajnos úgy néz ki, hogy a feltevésem beigazolódott.
A szelepfedéltömítésnél szivárog az olaj a gyertyaüregbe.
Ez azért szar ügy, mert ragasztott :-(
Van egy kis szépséghibája a vezetőülés kárpitjának, ahogy a képen is látszik, megszakadt az él vezető szál. Kihúztam és ideiglenesen tettem bele egy vékonyabb damilt, amíg a megfelelő anyagot meg nem találom.
Tisztán látszik, hogy a hollandusok kamuztak a szervizzel kapcsolatban. A vezérlés és a hosszbordás környékén semmi sem volt cserélve. Olajat, olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt cseréltek, az olajat eltúlozták, mert sok ment a gyertyákhoz is, meg az egész blokkot meglocsolták és alul tiszta olaj az egész. Vagy a szelepfedél tömítésnél folyik az olaj a gyertyához, illetve a fötengelyszimering ereszt és az van a kocsi alján. Legrosszabb esetben mindkettő fennáll:-(
Yani volt olyan rendes és hozott egy pár Pioneer kiszedőt, így ki tudtuk venni.
Kiderült, hogy azért nem volt jó a rádió vétel mert Holland barátunk nem tette bele a fantomtápot. Ezt polcról pótoltam, így már vele van a (tér)erő.
Van benne TMC vevő ami jelenleg nem működik, erre még megoldást kell találni.
A képen látható régi kormánygomb vezérlő van benne, ezt cserélni fogom erre, mert ez elvileg tudja használni a telefon gombot is. Továbbá azt is várom tőle, hogy az autó leállítása után addig villany alatt tartsa a fejet, amíg a kulcsot ki nem húzom...