Blog >> kormány

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 GTA // 2020-02-19

Mivel a gyári GTA kormány elég szép állapotban van, úgy döntöttem, hogy veszek egy másik gyári új bőr kormányt, ne az eredeti kopjon. Majd talán egyszer visszakerül, majd talán ha oldtimer lesz belőle.
Az újat a fiatalkatreszek.hu oldalról rendeltem, multikormány gombokkal együtt volt 31.600 Ft.
Az eredeti kormányban pedig kicseréltem a multikormány gombokat, szintén a fiatalkatreszek.hu-tól, 15.000 Ft-ért.

>> AutóápolásATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2019-12-26

...és akkor elkészült. Visszarakni egyszerűbb volt, mint két Lego-t egymásba biggyeszteni. Imádom!

>> AutóápolásATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2019-12-25

Hétfőn lett volna a napja, hogy új bőrt kap a kormány. Sajnos nem sikerült leszednie a kollégának. Itthon nagy harcok voltak vele. De megnyertem a háborút! Kemény volt. YouTube videókon egyszerűnek tűnik. Mondjuk tegyük hozzá ott is mondja a pali, hogy elég köcsög meló. Holnap már csak a kormányt viszem el. AR marad a ház előtt. Kész van már!?

>> Tuning és extraB3WiN // Alfa 156 1.6 TS Progression Fl // 2019-12-12

Végre elszántam megam és beszereztem az átalakításhoz szükséges dolgokat. Na de mik is voltak ezek:

- kell egy új kormány - 30k Ft
- a hozzá való légzsákátvezető - 5500 Ft
- rádió illesztó adapter (Connects2 CTSAR001.2) - 12k Ft
- zöld iso csati - 500 Ft
- kábelköteg (ezt saját magam csináltam, így ez nem került semmibe) - 0 Ft

A művelet pedig így zajlot:

1. Mindenek előtt levettem az akksisarut kb. 15 percre nehogy a légzsáknak ne tetszen valami.

2. A kormány hátulján kicsavartam a 3 légzsákot tartó csavart (5-ös imbusz).

3. Ezután levettem a 2 csatit (duda+légzsák)

4. Ekkor jöhetett végre a kormány, amihez egy 24-es dugókulcsra volt szükségem.

5. A légzsákátvezető levétele nagyon egyszerű volt, 3 csavar fogta és kész.

6. Mehetett a helyére az új átvezető, majd a kormány és a légzsák, a föntebb leírtaknak megfelelően, csak visszafelé.

7. A gyári csatiból hiányzott a 3 db vezeték (1. kép), ami a gombokhoz kellett (2-4 pin), így ez okozta számomra a legnagyobb fejtörést. A legegyszerűbb az lett volna ha szerzek egy olyan csatit, amibe már benne van ez a 3 ér és csak forrasztgatok, de sajna jelen pillanatba egyik bontóból se sikerült szereznem. Végül úgy tudtam megoldani, hogy szereztem ismerősömtül olyan vezetékeket, amin olyan saru volt, hogy méretéből adódóan belement a gyári csati 3 szabad helyére és ehhez már hozzá tudtam forrasztani a zöld iso csatit. A bekötési rajzát a 2. képen láthatjátok.

8. A kábelköteg elvezetése egyszerű volt, a kormány alatt és a klíma panel mögött rengeteg hely van ahol simán elfért a köteg. (3. kép)

9. A rádió felöli oldalon, pedig már minden plug and play volt, csatikat összedug, összeszerel és már mehet is. (4. kép)

10. Az eredmény a képen látható. (5-6. kép)

>> Egyébcarver // Alfa Giulia 2.0 Super 200 // 2019-12-06

Mégegy gyöngyszem. Már az első próbaúton megjegyeztem a kereskedőnek, hogy nekem egyáltalán nem tűnik túl érzékenynek, mondta is hogy látta rajtam hogy fekszik nekem az kormány, de nincs ezzel mindenki így (mondjuk nyilván nem azt fogja mondani hogy maga elég szarul vezet nem kéne erőltetni ezt az Alfát :). Azt meg amit az egyik (egyébként jó) német Veloce teszt mond, hogy autópályán nem lehet vele egyenesen menni, folyamatosan igazgatni kell, nettó hülyeségnek tartom, vagy egyszerűen csak a faszi karizmai máshogy működnek... (Egyébként német létére csupa jókat mond a Veloceről - bár azt nem értem miért dízeles Velocét tesztelt https://www.youtube.com/watch?v=Mvzqdgu4SKY&t=182s )

Nekem nagyon bejön az, hogy könnyű és közvetlen a kormány és ez is csak akkor tűnik fel ha a Giu után beülök egy másik autóba. Engem az egész autó (kivéve a váltó de erről majd később) egy Segwayre emlékeztet, ami a legkisebb mozdulatból, gondolatból kitalálja mit is akarsz csinálni és nagy kedvvel bele is veti magát.

A fogása, mérete fantasztikus, más autóba átülve az ember hirtelen egy furgonban érzi magát. A váltófülek engem speciel nem zavarnak, hamar meg lehet szokni, hogy pár miliméterrel hátrébb van az index és az ablaktörlő (tény hogy nekem relatíve hosszúak az ujjaim).

>> Tuning és extraDaveee10 Ɨ|ѯ // Alfa 156 1.6 TwinSpark Progression // 2019-11-29

Nem is inkább második rész, inkább csak az előző rész befejezése, kormány működésre bírása. Valamint egy kis szerelési útmutató, hátha van olyan aki kedvet kapna hozzá.
Amorén egy kedves kartárs (Fangio)tudott segíteni egy faceliftes 156-ból való légzsák átvezető gyűrűvel. Ez is plug-and-play, viszont csak mechanikusan, elektronikusan nem. Vagyis inkább sehogy, de erről később... A régi gyűrű levételéhez kormányburkolat lentről és fentről leszed, kormány leszed (ismét, már vagy 3x. Most már csukott szemmel versenyre is nevezhetnék vele..)
3 db kis csavar a gyűrűből kiszed, és simán kipattintható. Itt jegyzem meg, hogy még a kormány levétele előtt érdemes középállásba tekerni azt, könnyebb lesz a dolog, mert így a gyűrűre menő csatlakozóval megegyező pozícióban lesz a pöcök és a két kábel ami a kormányba megy.
Másik gyűrű felrakása ugyanez, csak fordított sorrendben. Itt a kábelek a csatlakozóhoz nézzenek ismét. És akkor jöhet egy kis ellenőrzés. Nem kötelező, de ajánlott...Gyűrű közepe benyom, és balra elkezdjük tekerni. Amikor már nem megy könnyen, akkor a "végálláson" vagyunk. Innen jobbra 5 fordulatot tudunk tekerni. Ha ez is megvolt, akkor tudjuk, hogy 2,5 fordulatnál van a közepe. Szóval most tekerünk balra 2,5-t, vagyis lehet picit többet, vagy picit kevesebbet, de a lényeg, hogy a kábelek a belső gyűrűn a bemenő csatlakozónál legyenek. Ezzel meg is vagyunk. És akkor jöjjenek itt azok az okok ami miatt nem lehet ez sem egy az egyben cserélős. A két gyűrű tetején lévő csatlakozó nem azonos. (1.kép FL előtti, 2.kép FL utáni) A kis pöckök amik az irányjelzőt kapcsolnák alaphelyzetbe, azok sem azonosak. (3.kép FL előtti, 4.kép FL utáni) Szóval még lesz egy köröm a kormánykapcsolók cseréjével, de az ráér, mivel gondolom ott is hasonló dolgokba fogok belefutni, ezért azt most nem erőltetem, de idővel meg lesz az is...
Na akkor vissza a szereléshez. Be kell szerezni egy ilyen csatlakozót, és be kell kötni rajta a légzsákot (régi csatlakozója levág, és ehhez a csatlakozóhoz forraszt), és a rádió vezérlő gombjait. (5.kép) A dudát egyelőre nem, mert szerencsére van a csatlakozó oldalán két pöcök, ami a FL előtti kormánykapcsoló duda réz lapjaihoz csatlakozik. Gondolom ha kicserélem, akkor a két vezetéket pluszba be kell húzzam... Én eddig ezt a csatlakozót nem szereztem be, így anélkül oldottam meg. Erről nem csatolok képet, mert nem szép megoldás, de működik.. A lényeg, hogy a rádióhoz vezető kábelek szépen elvezethetők a légzsák csatlakozójának az ellentétes oldalán levő bilincsben, a kormányoszlop felett, egészen a középkonzolig. Itt már a szabvány Mini-ISO csatlakozót kell bekötni. Ez is rajta van az 5. képen. Innentől már csak össze kell rakni az egészet, és élvezni.
Sajnos én ezt nem teljesen tudom, mert a bal oldala a kormánynak nem működik (2 mikro-kapcsoló hiányzik, és sajnos a világítása sem jó) Amúgy a csatornaváltás, forrás kiválasztás megy szépen. Ez lesz a következő amit orvosolni szeretnék, de ez még egy kormány szétszedést kíván és alkatrész beszerzést.
Így a teendők csak sokasodnak, a további tervek mellé :)
-Kormány gombok beszerzése, cseréje
-Kormánykapcsoló beszerzése, cseréje, erről blog írása
-Átvezetőgyűrű csatlakozó beszerzése, bekötése

A lényeg, hogy most már az autó azon kevés példány közé tartozik amelyikben működő multikormány van annak ellenére, hogy facelift előtti...

Végezetül álljon itt néhány kép, a FL előtti és utáni átvezető gyűrűről, és légzsák csatlakozóról (ami miatt az előző postomban említett légzsák hiba eddig fenn állt). Mindig ilyen sorrendben.
Az utolsó képen az a csatlakozó van, amit be kell szerezni ahhoz, hogy szépen meg lehessen oldani a bekötést.

>> Tuning és extraDaveee10 Ɨ|ѯ // Alfa 156 1.6 TwinSpark Progression // 2019-11-16

Sikerült FB-n lőni egy világos ezüst színű középkonzolt, és egy facelistesből való multikormányt. Ugyebár ez egy nem faceliftes autó, így kicsi mókolással kezdődött ez is, semmi nem működött rajta, de a következő bejegyzésben elmagyarázom a dolgokat, mit kell alakítani. Alap esetben a kormány egy az egyben felcuppan a helyére, miután az átvezető gyűrű közepét benyomtuk, és elforgattuk balra 90 fokot. DE! Légzsák nem lesz, cserébe hiba igen. Duda lesz, de a kábel elég rövid, feszes az átvezető gyűrűtől, így a duda gombjának a nyomása sem az igazi, viszont működik.
Szóval lépésről lépésre haladva:
Akkusaru le. Ez fontos a légzsák miatt!!!
Famintás középkonzol ki.
Ezüst színű konzol be. Pipa.
Anyázás, mert a váltókulissza mozog, ez okozza a bizonytalan váltást, viszont a csavarjait lehetetlen meghúzni... Ez Későbbi feladat...
Légzsák kiszerel, csatlakozó lehúz.
24-es anya takaró műanyagjának leszedése, közben ujj elbökés többször.
Duda csatlakozó lehúzása
Kormányt hátulról ütögetve, majd jobb-bal oldalon húzkodva magamat képen verve a kormány lejön...
Új kormány fel, duda összedug, csavar meghúz.
Légzsák csatlakozóba a régi hibátlanul belemegy, így örül...
Kormány összerak, akkusaru vissza.
Gyújtás on, anyázás a légzsákhiba miatt...
Töprengés, hagyjuk a francba este ezt a dolgot már.
Pakolás, újabb szitkozódás amiért az anya takaró műanyag kimaradt. Mind1, engedjük el, úgyis lesz még szétszedve, de ez már egy másik poszt.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2019-08-04

Egy kis szerelés ismét. Valami kopogott elől és már csak ezek nem voltak kicserélve.
Kopogás megszűnt és sokkal egyenesebb az aszfalt a kerekek alatt.

Album...

Update: A sárvédő ív feljebb ment a gumitól vagy fél centivel.

>> Tuning és extraMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2018-11-29

Köszönet Rendes Józsefnek, szép munka.

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-10-15

A jtd eredeti kormánya 7 éve alussza csipkerózsika álmát a garázs polcon. Egyszer fel akartam már tenni a TD-re, de le lettem szavazva, kopások és gyűrűnyomok voltak rajta, nem volt az igazi. Valahogy eladni sosem volt szívem. Amíg megvolt a jtd azért, miután eladtam, legalább ennyi emlék megmaradt belőle :-D
Most viszont... nem tudom mi lett velem, de lassan 3 hónappal azután, hogy a kasznisnak azt mondtam, hogy "Robi, hagyjuk ezt a kocsit", pont az ellenkezője történik.
Egy darabig a fakormányok piszkálták a fantáziámat, aztán lemondtam róla, ahogy az autóról is. Nem sokon múlt, hogy egy Giulietta-t anyagiakkal felszerelkezve elmenjek megnézni helyette.
Az Alfák viszont maguk választanak gazdát, ezt sokszor megtapasztaltam már. A Giulietta lelépett az orrom elöl, a kis 146 viszont maradni akart. És lassan minden alkatrész amit valamiért megőriztem, megvettem, helyre talál benne.

A kormány is. Ebay-en találtam valami érdekeset. Egy világos cérnával varrt 146 kormány NOS (New Old Stock) cimkével, gyári cikkszámmal borzasztóan drágán. MOMO utólag rendelhető "lineaccessori" lehetett. Végre valami ami tetszik, ritka és elérhető közelségbe hozható. No nem úgy, hogy megveszem 90e-ért.

Annyit már tudtam, hogy Rendes József az akit kormánybőrözés ügyben érdemes megkeresni. Azt is tudtam róla, hogy a Momo-nak dolgozott nagyon sokáig. Talán ő még készített ebből eredetit. Elküldtem neki a képeket és megkértem, hogy alkosson nekem egy ilyet. Ténylegesen egy műalkotás lett, öröm kézbe venni.