Beépítésre került a TRW fékgarnitúra előre. Vakarózással együtt kb. 2 óra volt, minden simán oldható, szerelhető volt. Az új (TRW) biztosítótüskét nem tudtam beleverni ezért a régit tettem vissza annak reményében, hogy nem tud kipotyogni. Kerékagy és a tárcsa közé rézpasztát tettem. Betéteken maradt azért a jelzés után biztonsági tartalék, talán tavaszig is kibírta volna, de már rázott is eléggé.
Ferodo betét volt benne, tárcsán nem találtam a gyártót :-(
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083108t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083109t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083110t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083111t.jpg)
Miután az én drágám az 1-es képen látható üzenetet szegezte az arcomnak, gondoltam kicserélem az első féket. Sokáig válogattam és végül a TRW mellett maradtam annak ellenére, hogy ATE-t szerettem volna, de talán az kicsit túl van árazva.
A tárcsa szabadon maradó részei feketére vannak kezelve.
A rögzítő csavar helye sűlyesztett. Nem mindegyiknél az :-(
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083041t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083042t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000083/0000083043t.jpg)
Sikerült letérdelnem talán harmadszorra is a szálcsiszolt alu szegélyt. Miután ritka mint a fehér holló bontóban és az új ára még számomra is horribilis, muszáj volt meggányolni. A szélső fül aminél fogva csavarral lehetett rögzíteni több részre robbant, meg sem találtam, így kapott egy alu lemezből fület.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082875t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082876t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082877t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082879t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082881t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082882t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082883t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082884t.jpg)
Régóta látszott szivárgás nyoma az egyik visszatérő csövön és persze amikor hozzányúltam nyomás alatt természetesen spriccelni kezdett :-(
Ki volt csúszva belőle az erősítésnek szánt réz cső és annak tetején tört el a műanyag cső.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082860t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082861t.jpg)
Sebváltó olaj csere mellett volt még pár apróság a listámon:
- Felső holtpont ellenőrzése, mert szerelő mondta, hogy a főtengely ékpálya kivan kicsit "gatyásodva", ezáltal nem biztos, hogy a vezérlés rögzítő használata mellett is akár pontosan lett beállítva a vezérlés. De pontos. Felső holtponton a szívó oldali rögzítő a helyére megy (2-3. kép)
- Ajtó kédereket leápoltam, mert zörgött az ajtó, mintha minden kárpit és porítás szét akarna esni az utastérben. Most csend honol az autóban. Javasolt kenni, vagy kicserélni.
- Csillár mögött zörögtek nyekeregtek a kábelek ill. stekkerek annak ellenére, hogy pukizacsival körbe voltak tekerve. Nem használtakat felragasztottam a plafonra, a csillárba menőket pedig beakasztgattam annak vezető kampóiba és leragasztottam őket is. Ducttape a barátunk :-) Volt benne egy darab letört műanyag is...
- Korábban leszedtem a vez. módosító hidraulikus szelepéról a visszatérő szita szűrőket, hátha jobban épül fel az olajnyomás, de persze semmi köze nincs hozzá. Most visszatettem.
- Első futómű magasságának különbsége miatt nyomoztam. Megvan a megoldás, jobb elöl rugótörött lehetett az autó és nem a gyári Ti rugó lett beszerelve. Ezért magasabb a jobb eleje. Tehát nem alacsony a bal eleje :-) (4-5. kép)
- Kicseréltem a kuplung munkahenger és a fékolajtartály között az olajat. Mindegyiknél szoktam, ez nem volt annyira gáz, de a kuplung most már ennél is finomabban jár.
- Big akku bunda vissza lett téve, mert korábban leszedtem praktikussági okokból.
- Motorháztető zárat lejjebb állítottam, néha mikor nagyobb útegyenetlenségen mentem keresztül mintha bezörgött volna.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082806t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082807t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082808t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082809t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082810t.jpg)
2017.10.23.
Most már biztos, hogy a jobb oldali rugó nem Ti-hez való. A bal oldali S/S/K/Z színkódú. Jobb oldal jelölés nélküli. Csere...
1. kép
Hátsó tengely geometria, dőlést nem lehetett jobban összehozni, mindkét oldal végálláson van, az egyik bentről a másik kintről. Az egyforma volt a cél.
2. kép
Ez az első tengely az állítás előtt már az új felső lengőkarral és az alsó hátsó szilenttel. A furcsa a pozitív összetartás, ezen meglepődtem.
3. kép
Ez lett a beállítás után. A dőlés jelentősen meghaladja a gyári értéket az új futómű alkatrészekkel. Ezek szerint az alsó lengőkarokban keresendő a többi...
4. kép
Szemre is egyformább lett a dőlés...
5. kép
Jobb oldalon is
6. kép
Jobb kerék "magasság"
7. kép
Bal kerék "magasság"
8. kép
Eredmény. A futómű magasság eltéréseket a gép is hozza.
Egyenesen fut, nem darál teljes kormányfordulatnál.
A bal eleje van lejjebb és a bal féknyereg az "öreg" színű.
Szerintem egy korábbi évjáratú könnyebb autóból való a bal eleje,
ezért van lejjebb :-(
Vagy pedig a bal eleje a gyári és a jobb oldal van mondjuk egy 2.4 Ti-ből,
ami nehezebb ezért erősebb (magasabb) a rugó.
9. kép
Van rugó alternatíva, sajna miután gőzöm sincs melyik eredeti, mindkettőt kell cserélnem. Meg akkor is, ha mindkettő gyári csak meg van ülve a bal oldal.
10-11. kép
1.8TBi Ti rugú adatok
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082610t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082611t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082612t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082613t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082614t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082615t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082616t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082617t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082621t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082648t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000082/0000082649t.jpg)