Blog >> alfacity >> backstage

>> EseményHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2009-04-23

Láttam AlfaCity-t belülről. Csak nem úgy, mint Ti. Annyira belülről láttam, mint Neo a Mátrixot. Tudtam, hogy működik, hogy minden alaktrésze passzol egymáshoz :)

Viszont nem láttam, hogy milyen is igazán. Éreztem, hogy működik, hogy hatalmas, hogy ez valami jó, de a részleteket nem tudtam élvezni, mert én voltam az egyik, aki az alkatrészeket működtette épp.

A sok-sok negatív előítélet, a sok vádaskodás kihozta belőlünk a maximumot. Valami nagyot akartunk alkotni, amiről utána azt mondják: megérte, jó volt ott lenni, jövőre is el kell menni.

Jónéhányan előítéleteket fogalmaztak meg, azt terjesztették, hogy biztosan sár lesz vagy azt mondták, hogy ha nem sár lesz, akkor por lesz. Hiába mondtuk, hogy égszakadás esetén sem lesz sár, tornádó esetén sem lesz por. Nem hittek nekünk.

Végül napsütés lett, meleg lett, szélcsend lett. És 800+ Alfa lett :) A legbüszkébb pedig arra vagyok, hogy a résztvevők több mint 20 százaléka külföldről érkezett!

Rossz, hogy nem láttam, milyen tuti Alfák érkeztek, mert épp szétestem, folyamatosan csörgött a telefonom és ide-oda rohangáltam, próbáltam átlátni a káoszt. Utólag, a képeken fedeztem fel, hogy milyen autókat nem láthattam közelről...

Szokás szerint mindössze néhány emberrel tudtam normálisabban beszélgetni. De utólag jó látni, olvasni, hogy tetszett Nektek, hogy jól éreztétek magatokat.

Úgyhogy legszívesebben már most el is kezdeném szervezni a 2010-es AlfaCity-t. És, ha úgy vesszük, már el is kezdtük szervezni, hiszen már most arról beszélünk, mik azok a dolgok, amiket jövőre meg akarunk valósítani :) Szóval remélem, Ti is ugyannyira várjátok, mint én.

És mégvalami. Ez volt az utolsó alfás találkozó a GT-mmel. Azt hiszem szép búcsúajándék volt ez neki :)

>> Eseménycount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-04-18

Az a rohadék levonó... a képen éppen a csíkokkal küzdök. Nem is azokkal volt igazi nehézség, bezzeg a fluoreszkáló 08-as logó, na, az aztán nem adta könnyen magát! És jó sok ragacsot otthagyott maga után. Voltam annyira rutintalan, hogy nem rögtön a matrica leszedése után álltam neki eltávolítani az ottmaradt ragasztót, hanem adtam még neki pár napot, hadd tapadjon bele a por.

Először sebbenzinnel próbáltam. Negyedórás dörgölés, és intenzív bazdmegolás után sikerült leszedni a nyolcas felső-belső kis karikáját, ráadásul rá ment egy fél üveg benzin. Hát akkor ez így nem lesz jó. Konzultáltam Matricás Csabával: ő pedig hozott magával egy adag oldószert. Az valamennyire leoldotta, viszont abból meg négyezer körül van egy flakon, és el kellett volna használni legalább a felét. Tehát ez se jó.

Szerencsére Csabának volt még egy ötlet a tarsolyában: 95-ös benzin! Hm, hát próbáljuk meg. És láss csodát, 5-5 perc alatt, mintegy 2 deci benya felhasználásával pikkpakk lejött az összes trutyi. Persze előtte-után gőzborotvával alaposan átmostam a felületet. A "tejben-vajban fürösztés" analogiájára ezentúl mondhatom, hogy benzinben fürösztöm az autót. :)

Egy dolog viszont kurvára biztos: ez volt az utolsó alkalom, hogy ekkora felületű matrica került az autómra.

>> Eseménycount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-04-17

Gyerekek... Soha, de soha ne igyatok meg két energiaitalt egymás után.

>> Eseménycount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-04-17

Először is mindenkinek, aki eljött AlfaCitybe!

Másodszor a támogatóinknak, akik hathatós anyagi és egyéb segítsége nélkül sokkal kevesebbet tudtunk volna letenni az asztalra. Közülük szeretném kiemelni kod barátunkat és kis csapatát, akik egy nagyon pöpec beléptető rendszert raktak össze nekünk! Szintén a támogatók csapatából megemlíteném Bogit és Gabit, akik a szokásos kedvességükkel sürögtek-forogtak egész nap.

A beszállítók közül Csabának (örök matricás emberünk) és Ollah őfelségének szeretném megköszönni, hogy ellátak minket a szükséges készletekkel. Szintén egyfajta beszállító volt NaTo, aki az Alfacity Futam játék C64 stílusú zenéjét szerezte, igazi profi módjára. ;)

Továbbá, azoknak akik nélkülözhetetlen segítséget nyújtottak a szervezésben: ők Adri, Bazsi és Carlos. A szuper parkoltató brigádnak, akik: Bazsa72, Giorgio és öccse, Magoo, Satti, Tsiga és Whiteskull; valamint Ceki, aki előző nap is sokat segített. Volt továbbá nekünk hat aranyos hostessünk (Anita, Anna, Margit, Niki, Réka és Szilvi), és négy ügyes hostunk (Ferenc, János, Szabolcs, Zoltán), akik - bár aznap hajnalban csöppentek a szombati őrületbe - szerintem nagyon jól helyt álltak! Szabolcs még bónuszként fotózott is, a galériában megtalálhatjátok a képeit.

Végül, de nem utolsó sorban, annak az embernek, aki nélkülözhetetlen az Amore létezése szempontjából, és aki elkészítette nekünk az alfacity.hu oldalt is: a világ legjobb programozójának, WebM-nek. :)

>> Eseménycount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-04-17

Na, akkor a lényeg. Van nekünk egy esztergomi találkozónk, komoly hagyományokkal és csodálatos helyszínnel. Ezen felül, az én fejemben van egy Cél, ami nem kevesebb, mint hogy pár év múlva a világon azt mondják: ha volkswagen, akkor Wörthersee, ha veterán autó akkor Goodwood, ha Alfa Romeo akkor AlfaCity… szerintem ez jó cél. :) Ha valamiért szeretem kivenni a részem a találkozó szervezéséből, akkor ez az.

Hát akkor nincs is semmi gond. Ja… de van. Egy kis ellentmondás feszül a fenti két dolog között, ugyanis nincs helyünk tovább nőni. Nagyjából mindenki ismeri már a helyszínt. Konkrétan 470 parkolóhelyünk van a két parkolórészben együttvéve. Van még a másik oldalon egy parkoló, de azt nem tudjuk megszerezni, mert fenntartják a turistáknak, ami egy érthető szempont, de azért ebből a szempontból bosszantó. Ott van még a füves terület a kollégium előtt, ahol elfér, mondjuk, húsz autó. Elférne, ha oda lehetne állni - de nem lehet, mert közterület. Tavaly kaptunk is egy szép bírságot is a nyakunkba emiatt, ezért idén gondosan elkerítettük a területet. Persze volt akit ez se zavart, és „lezárószalag nem betonfal!” felkiáltással megint sikerült pár cartársnak oda parkolnia. Nem baj, meg tudtuk velük beszélni.

Rendben, tehát kevés a hely. Viszont van sok-sok alfás, aki szeretne eljönni a találkozóra. Összeül az Alfa Amore csapat, és kitalálja az elővételi rendszert. A tagság éljenez, mindenkinek tetszik az ötlet, és három hét eladunk 380 jegyet. Aztán aki ott volt, látta hogy mi történt. A nap közepén üresen tátong a Zöld parkoló egy jó része, legalább 30-40 hely szabadon maradt. Mi is néztünk egymásra, nem értettük. Aki nem kapott parkolóhelyet - érthető módon - még idegesebb lett. De mi volt az oka?

Öt oka is volt. Az első, hogy mi hagytunk egy kis tartalékot (kb. 10 helyet) a Zöldben, gondolván hogy inkább maradjon ki pár hely, amit utólag feltöltünk néhány szerencséssel, mint hogy ne jusson valakinek hely, aki megvette a jegyét. A második, hogy a fenti parkoltatóink valamiféle rejtélyes tömörítési eljárást fejlesztettek ki (érthetőbben: nagyon ügyesek voltak :) ), ugyanis majd’ húsz autóval többet le tudtak tenni a Bazilika környékén, mint amennyit mi számoltunk. A harmadik ok, hogy azok érkeztek a legkorábban, akik nem tudtak elővételben jegyet venni. Ez teljesen érthető, viszont mi tudtuk (és jeleztük is előre), hogy csak 40-50 kocsit tudunk beengedni a Pirosba, mert a többi jegy már elkelt. Gyakorlatilag fél óra alatt elfogyott ez az 50 hely… utána már mi is csak azt tudtuk mondogatni, hogy keressenek a városban helyet, mert itt már nincs. Negyedik ok: a Zöld jegyesek, tudván hogy megvan a helyük, annyira nem igyekeztek leérni, hogy elkerüljék a dugót - kb. a „zöldek” fele a beléptetés vége felé érkezett meg. Ötödik ok: volt pár Zöld jegyes aki nem jött el. Ez egy természetes dolog, nincs ezzel semmi probléma, csak említem, mert ez is számít. Na, ha a fenti öt okot összerakjátok, akkor már Ti is tudjátok hogy miért így történt. De ki gondolhatott mindezekre előre?

A parkoltatással kapcsolatban még egy pár dolog: azért töltjük felülről a Zöld parkolót, mert így kisebb a sor, gyorsabb a haladás. Ez tény. Próbáltuk már fordítva, de kétharmad ennyi autónál se működött a dolog.

A fenti körülmények között típusok szerint egyszerűen képtelenség parkoltatni. Hiába szántuk kiemeltnek a 33-ast, egyszerűen nem megoldható hogy egy helyre rakjuk őket. Aki azt állítja hogy meg tudja csinálni (úgy hogy a többi autó rendje és közlekedése is fenmaradjon, és mondjuk a parkoltatás befejeződjön 5-ig), az bocs, de hülyeséget beszél.

A reggeli csúszás pedig valamiféle küldöttség miatt volt, akiket én spec. nem is láttam, de azért sikeresen feltartották a sort egy negyed órát. Köszönjük a Szent Adalbert központnak, hogy tökéletes időzítéssel akasztotta meg a rendezvény kezdését.

Valaki felvetette utólag, hogy célszerű lett volna jobban elkülöníteni a helyszínen jegyet vásárlókat és az elővételiseket. Hát igen, igaza van. :) A lényeg hogy azért tanultunk a hibákból, és jövőre máshogy csináljuk.

Máshogy csináljuk, de helyünk akkor se lesz több… most azt érzem a legégetőbb problémának, hogy erre találjunk valami megoldást.

>> Eseménycount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-04-17

Szeretném egy alapvetéssel kezdeni, ami talán nyilvánvaló egyesek számára, talán mindenki számára, de néha azért nem árt ismételten rávilágítani.

Az Alfa Amore egy internetes közösség. Internetes. Ez azt jelenti, hogy bármi ami velünk kapcsolatban történik, az online történik. A találkozók ebből a szempontból a kivétel, ahol az online kapcsolatok élővé válnak. Viszont amíg nem találkozunk, addig online kommunikálunk. Ti, mi, mindenki aki tag. Például, az AlfaCity-vel kapcsolatos kommunikáció két részből áll: mi információkat közlünk, Ti pedig ezek alapján informálódtok, megtudhattok szinte mindent a találkozóról. Úgy érzem, hogy az első részt maradéktalanul (najó, 95%-osan) teljesítettük. Rengeteg, rengeteg szöveget írtunk, igyekeztünk mindent elmagyarázni, mindehová kitenni minden infót, folyamatosan válaszoltunk a kérdésekre és probléma-felvetésekre, hírlevelet küldtünk…

Hogy miért írom le ezt? Azért, mert ennek az információ közlésnek egy jó nagy része pusztába kiálltott szóvá vált… Hiába küldünk hírlevelet, ha nem olvassátok el. Hiába csinálunk microsite-ot, ha már csak kiváncsiságból se néztek körül. Kérlek, ne értsetek félre, természetesen közületek nagyon sokan (a jól felfogott saját érdekükben) elolvastak mindent, és meg is tudtak mindent - amit meg nem, arra rákérdeztek. És ez így jó. Ami nem jó, hogy azok az emberek jó része, akiknek utólag problémája volt, ezt nem tették meg. Például valaki azért nem tudott jegyet venni magának előre, mert valami technikai málőr miatt nem tudott belépni az alfacity.hu-ra. Ez sajnálatos, azonban ha nem szól nekünk, akkor április 12.-én, szombaton túl sokat nem tudunk rajta segíteni. Nem szólt, nem tudtunk rajta segíteni, követelte vissza a jegy árát, visszakapta, ő csalódott, mi idegesek lettünk. Jó volt ez bárkinek is? Nem. Mi, ugye, nem tudjuk kitalálni hogy kinél mi nem működik (sajnos a web az ilyen). Ellenben, ha írt volna egy e-mailt vagy egy hozzászólást a topikba, valószínűleg el se jutunk idáig.

Tehát olvasás, és online kommunikáció. Nektek is kell olvasni és kommunikálni, igazán nem kerül semmibe (csak egy kis időt igényel), viszont gyors, egyértelmű, stb. Ennyi proaktivitást a jövőben is mindenkitől szeretnék kérni, mert ennélkül nem megy.

>> EgyébHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-04-16

AlfaCity. Hát én az ideiből csak arra emlékszem, hogy fel-le rohangáltam a Bazilika, a sátrunk és a szponzorok között, csak néhány pillanatát tudtam élvezni a rendezvénynek. Gyakorlatilag abból állt a napom, hogy folyamatosan egyeztettem a szponzorokkal, kergettem Andust és Teddyt, hogy ezt meg azt mondják be, és próbáltam megoldani a nem várt problémákat. Például 20 perccel a jégszobrász fellépése előtt derült ki, hogy fent nincs CD-jászó, amivel le tudják játszani a produkcióhoz szükséges zenét.
A következő dolgok maradtak meg emlékként:
1. Többször kénytelen voltam inkább a füvön közlekedni, hogy ne állítson meg egyikőtök se, mert akkor sosem végeztem volna el a feladataim :)
2. Fél órát álltam sorba, hogy vegyek egy hotdogot az egyik hostessünknek :)
3. Alig pár emberrel tudtam 5 percnél többet beszélgetni, :(
4. Megnéztem a jégszobrász produkciójának a végét, és a második bringás show utolsó 5-10 percében tudtam egy picit fotózni. Ezek nagyon tetszettek, profik voltak!
Hát kábé ennyi. A többi elment, elszaladt, nagyon gyorsan.
Szerettem volna egyszer nyugodtan végigsétálni, beszélgetni minden ismerőssel, fotózni sokat, dehát ezzel elment volna az egész nap.
A vicces az, hogy sokkal jobban élveztem a tali előtt lévő, és az utána következő napokat. Pénteken már 2 körül megérkeztünk, körülnéztünk, előkészítettük a molinókat (lásd fotók), végignéztük a színpad és a kapuk építését, segítettünk amiben tudtunk. Vasárnap pedig leszedtük a "Csillagos-sávos" matricákat az autókról, és beszélgettünk azokkal, akik ottmaradtak vasárnapra is, és a hazaút előtt még felnéztek a Bazilikához. Szóval ezek a napok kicsit nyugisabbak voltak.
De minden fáradságot megért, amikor olvastam, hogy jól éreztétek magatokat, és igen: a kritikákat is örömmel fogadtuk, még azt is, amivel nem értettünk egyet :) :P
Most már csak azt várom, hogy jöjjön a Selénia Rally, ahol én fogom azt csinálni, amit Ti csináltatok szombaton. :)
A képeken meg lehet röhögni :D

>> Eseménycount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-04-15

Noakkor. Terveim szerint kisebb minisorozatot indítok AlfaCity-vel kapcsolatban. Rögtön egy egoista bejegyzésel kezdek. Nézzétek el nekem, de ha már összegyűjtöttem a képeket, ne vesszenek kárba... :)

>> Tuning és extraHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-04-05

Azt hiszem az eddigi legszebb AlfaCity-s díszítést kapták meg a szervezők autói. Az elmúlt években is igyekeztünk látványosat alkotni, de most sikerült találni egy olyat, amely mind a négy típushoz (GT, GTV, 145, 147) nagyon illik (lásd a többiek fotóit: BeeGee, count M, Teddy, Tommi).
A "csillagok és a sávok" nagyon vagánnyá tették a GT-t. Az autót persze matricák nélküli is megbámulják, de így felcicomázva szinte mindennap legalább egyszer megkérdezik, hogy valami rendezvény lesz? A gumisnál mondták, hogy látták a reklámfilmet is, sőt az egyik étteremben a törzshelyünkön is közölte a pincér srác, hogy az Indavideon elcsípte a filmünket :)
De volt olyan is, hogy egy idősebb bácsika nézegette az autómat, így szóba elegyedtem vele. Rákérdezett, hogy "ez valami esztergomi cég?" :) Felvilágosítottam, hogy nem éppen :)
Szóval az "üzenet" nem jut el mindenkihez, de szerintem az autóbuzik tudják, hogy már megint itt van április, ami egyenlő AlfaCity-vel :)