count M - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2009-01-14

Egyébként szervizben is volt az autó. A kuplung főhenger hányta el magát, de nagyon hirtelen. Ezt kicserélték, meg pár komfort szempontjából jelentős apróságot megigazítottak.

Csörihez terveztem vinni az autót, de mire észbe kaptam, már a parkolóból kiállni se tudtam vele, nemhogy Várpalotáig eljutni... Namindegy, a motor körüli teendők még rá várnak.

>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2009-01-14

A periódusos rendszer egyik eleme, vegyjele Xe, rendszáma 54. Színtelen, szagtalan, savanyú ízű, a levegőnél nehezebb gáz, nemesgáz.. Nevét a görög xenosz szóból kapta, ennek jelentése "idegen", "furcsa". Az -on végződés arra utal, hogy nemesgázról van szó (vö. argon).

Forrás: Internet. (LOL)

Na ez a tökmindegy. Ami viszont nem, hogy milyen klassz lámpaizzókat tudnak készíteni fent említett gáz segítségével. HB3, 6000K, 55W.

>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-11-22

Giovanni ma beapplikálta az autó karakteréhez jobban passzoló Bonalume Gold 007 lefújószelepet. Az előző BOV mérgesmacska-fújtatása helyett végre egészségesen és határozottan tüsszög a vas... imádom. Ennyi kell.

De ez volt az első és utolsó tuning az autón, innentől kezdve "csak" a tökéletes gyári állapot a cél.

>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-09-19

Lejártak az okmányok. Az autó elment műszakizni is, meg kapot ZK-t is. Mindkét vizsgán meg kellett kérni az illetékes bácsikat hogy egy kicsit nézzenek félre, de a lényeg hogy simán átment.

Az okmányirodáról meg csak annyit, hogy ott asszonták a biztonsági őrök, hogy kérjek időpontot. Mondom minek? én itt vagyok, bent meg kong az iroda az ürességtől. Asszondják, ja, akkor jó, fáradjak be. Azoknál se volt kerek minden...

>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-08-01

Fóliáztattam az autót.

Tudni kell, hogy a sötétített ablakokért nem különösebben rajongok, csak bizonyos körülmények között gondolom szépnek az autókon. A rosso proteo gtv-n több szempontból is előnytelennek tartom ezt a megoldást. Szerencsére összehozott a sors Baluval (www.foliatrend.hu), aki tudott egy másik megoldást ajánlani. Shark IR50 fólia, dupla karcálló réteggel, 99%-os UV és 78%-os infravörös fény szűréssel - és mindezt egy teljesen színtelen fólia tudja! Balu a következőképen demonstrálta nekem a cucc hatékonyságát: egy infralámpa elé tettem a kezem, majd a lámpa elé került a fólia: abban a pillanatban megszűnt a lámpából sugárzó hő. Meggyőző volt.

Tegnap fel is került az autóra. Mivel csak később tudtam a kocsiért menni, pár órát álldogált még a napon. Mikor beszálltam, oké, meleg volt bent, persze, de közel sem az a tüdőszaggató-olvadtműanyagszagú hőség. Ez is meggyőző volt.

A kiváló UV és IR szűrés megvédi a bent ülők bőrét, és az autó bőr/műanyag alkatrészeit is Nap Apánk egyre dühödtebb sugaraitól. Arról nem is beszélve, hogy a klímát se kell annyit használni. Van pár előnye a színtelen fóliának is. Az első szélvédőre is felkerülhet (mondjuk ez nekem még elmaradt, mert be van repedve a szélvédő, de amint cserére kerül sor, rögtön kerül oda is). Nem veszi észre a rendőr, nem csesztet miatta. Nem veszi észre a vizsgabiztos, ő se csesztet miatta.

Fotó nincs. Minek? Az autó ugyanúgy néz ki mint eddig.

>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-06-13

Bár a GTV fényezése egész jó állapotban van, eljött az ideje hogy még jobb legyen. Giovanniék (merő jószándékból és aranyosságból) eladás előtt kézzel átpolírozták az autót, amitől ugyan nagy általánosságban szép lett, de, sajnos, néhány helyen úgy nézett ki, mintha egy csapat kéjgázon élő mókus telefosta volna tejbegrízzel. Nem volt szép, na...

Tehát políroztassunk! Teddy ajánlotta Phon cartársat, aki az ő autóját is helyrerakta. Mivel Alfonz valóban nagyon gyönyörű lett, így Seriffel közösen felkerestük őt, kértünk időpontot, és ma sikerült is összehozni a találkozót.

Phon egész napi kemény munkával, hihetetlen türelemmel és precizitással centiről centire végigsimogatta mindkét autót, nemistudom hány réteg akármit vitt fel. A végeredmény önmagáért beszél: az autó csillog-villog és még gyönyörűbb mint eddig. De a kedvencem, hogy a karosszéria tapintása mint egy gyönyörű nő bőre - komolyan, hihetetlen sima és simogatnivaló.

>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-04-18

Az a rohadék levonó... a képen éppen a csíkokkal küzdök. Nem is azokkal volt igazi nehézség, bezzeg a fluoreszkáló 08-as logó, na, az aztán nem adta könnyen magát! És jó sok ragacsot otthagyott maga után. Voltam annyira rutintalan, hogy nem rögtön a matrica leszedése után álltam neki eltávolítani az ottmaradt ragasztót, hanem adtam még neki pár napot, hadd tapadjon bele a por.

Először sebbenzinnel próbáltam. Negyedórás dörgölés, és intenzív bazdmegolás után sikerült leszedni a nyolcas felső-belső kis karikáját, ráadásul rá ment egy fél üveg benzin. Hát akkor ez így nem lesz jó. Konzultáltam Matricás Csabával: ő pedig hozott magával egy adag oldószert. Az valamennyire leoldotta, viszont abból meg négyezer körül van egy flakon, és el kellett volna használni legalább a felét. Tehát ez se jó.

Szerencsére Csabának volt még egy ötlet a tarsolyában: 95-ös benzin! Hm, hát próbáljuk meg. És láss csodát, 5-5 perc alatt, mintegy 2 deci benya felhasználásával pikkpakk lejött az összes trutyi. Persze előtte-után gőzborotvával alaposan átmostam a felületet. A "tejben-vajban fürösztés" analogiájára ezentúl mondhatom, hogy benzinben fürösztöm az autót. :)

Egy dolog viszont kurvára biztos: ez volt az utolsó alkalom, hogy ekkora felületű matrica került az autómra.

>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-04-17

Gyerekek... Soha, de soha ne igyatok meg két energiaitalt egymás után.

>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-04-17

Először is mindenkinek, aki eljött AlfaCitybe!

Másodszor a támogatóinknak, akik hathatós anyagi és egyéb segítsége nélkül sokkal kevesebbet tudtunk volna letenni az asztalra. Közülük szeretném kiemelni kod barátunkat és kis csapatát, akik egy nagyon pöpec beléptető rendszert raktak össze nekünk! Szintén a támogatók csapatából megemlíteném Bogit és Gabit, akik a szokásos kedvességükkel sürögtek-forogtak egész nap.

A beszállítók közül Csabának (örök matricás emberünk) és Ollah őfelségének szeretném megköszönni, hogy ellátak minket a szükséges készletekkel. Szintén egyfajta beszállító volt NaTo, aki az Alfacity Futam játék C64 stílusú zenéjét szerezte, igazi profi módjára. ;)

Továbbá, azoknak akik nélkülözhetetlen segítséget nyújtottak a szervezésben: ők Adri, Bazsi és Carlos. A szuper parkoltató brigádnak, akik: Bazsa72, Giorgio és öccse, Magoo, Satti, Tsiga és Whiteskull; valamint Ceki, aki előző nap is sokat segített. Volt továbbá nekünk hat aranyos hostessünk (Anita, Anna, Margit, Niki, Réka és Szilvi), és négy ügyes hostunk (Ferenc, János, Szabolcs, Zoltán), akik - bár aznap hajnalban csöppentek a szombati őrületbe - szerintem nagyon jól helyt álltak! Szabolcs még bónuszként fotózott is, a galériában megtalálhatjátok a képeit.

Végül, de nem utolsó sorban, annak az embernek, aki nélkülözhetetlen az Amore létezése szempontjából, és aki elkészítette nekünk az alfacity.hu oldalt is: a világ legjobb programozójának, WebM-nek. :)

>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-04-17

Na, akkor a lényeg. Van nekünk egy esztergomi találkozónk, komoly hagyományokkal és csodálatos helyszínnel. Ezen felül, az én fejemben van egy Cél, ami nem kevesebb, mint hogy pár év múlva a világon azt mondják: ha volkswagen, akkor Wörthersee, ha veterán autó akkor Goodwood, ha Alfa Romeo akkor AlfaCity… szerintem ez jó cél. :) Ha valamiért szeretem kivenni a részem a találkozó szervezéséből, akkor ez az.

Hát akkor nincs is semmi gond. Ja… de van. Egy kis ellentmondás feszül a fenti két dolog között, ugyanis nincs helyünk tovább nőni. Nagyjából mindenki ismeri már a helyszínt. Konkrétan 470 parkolóhelyünk van a két parkolórészben együttvéve. Van még a másik oldalon egy parkoló, de azt nem tudjuk megszerezni, mert fenntartják a turistáknak, ami egy érthető szempont, de azért ebből a szempontból bosszantó. Ott van még a füves terület a kollégium előtt, ahol elfér, mondjuk, húsz autó. Elférne, ha oda lehetne állni - de nem lehet, mert közterület. Tavaly kaptunk is egy szép bírságot is a nyakunkba emiatt, ezért idén gondosan elkerítettük a területet. Persze volt akit ez se zavart, és „lezárószalag nem betonfal!” felkiáltással megint sikerült pár cartársnak oda parkolnia. Nem baj, meg tudtuk velük beszélni.

Rendben, tehát kevés a hely. Viszont van sok-sok alfás, aki szeretne eljönni a találkozóra. Összeül az Alfa Amore csapat, és kitalálja az elővételi rendszert. A tagság éljenez, mindenkinek tetszik az ötlet, és három hét eladunk 380 jegyet. Aztán aki ott volt, látta hogy mi történt. A nap közepén üresen tátong a Zöld parkoló egy jó része, legalább 30-40 hely szabadon maradt. Mi is néztünk egymásra, nem értettük. Aki nem kapott parkolóhelyet - érthető módon - még idegesebb lett. De mi volt az oka?

Öt oka is volt. Az első, hogy mi hagytunk egy kis tartalékot (kb. 10 helyet) a Zöldben, gondolván hogy inkább maradjon ki pár hely, amit utólag feltöltünk néhány szerencséssel, mint hogy ne jusson valakinek hely, aki megvette a jegyét. A második, hogy a fenti parkoltatóink valamiféle rejtélyes tömörítési eljárást fejlesztettek ki (érthetőbben: nagyon ügyesek voltak :) ), ugyanis majd’ húsz autóval többet le tudtak tenni a Bazilika környékén, mint amennyit mi számoltunk. A harmadik ok, hogy azok érkeztek a legkorábban, akik nem tudtak elővételben jegyet venni. Ez teljesen érthető, viszont mi tudtuk (és jeleztük is előre), hogy csak 40-50 kocsit tudunk beengedni a Pirosba, mert a többi jegy már elkelt. Gyakorlatilag fél óra alatt elfogyott ez az 50 hely… utána már mi is csak azt tudtuk mondogatni, hogy keressenek a városban helyet, mert itt már nincs. Negyedik ok: a Zöld jegyesek, tudván hogy megvan a helyük, annyira nem igyekeztek leérni, hogy elkerüljék a dugót - kb. a „zöldek” fele a beléptetés vége felé érkezett meg. Ötödik ok: volt pár Zöld jegyes aki nem jött el. Ez egy természetes dolog, nincs ezzel semmi probléma, csak említem, mert ez is számít. Na, ha a fenti öt okot összerakjátok, akkor már Ti is tudjátok hogy miért így történt. De ki gondolhatott mindezekre előre?

A parkoltatással kapcsolatban még egy pár dolog: azért töltjük felülről a Zöld parkolót, mert így kisebb a sor, gyorsabb a haladás. Ez tény. Próbáltuk már fordítva, de kétharmad ennyi autónál se működött a dolog.

A fenti körülmények között típusok szerint egyszerűen képtelenség parkoltatni. Hiába szántuk kiemeltnek a 33-ast, egyszerűen nem megoldható hogy egy helyre rakjuk őket. Aki azt állítja hogy meg tudja csinálni (úgy hogy a többi autó rendje és közlekedése is fenmaradjon, és mondjuk a parkoltatás befejeződjön 5-ig), az bocs, de hülyeséget beszél.

A reggeli csúszás pedig valamiféle küldöttség miatt volt, akiket én spec. nem is láttam, de azért sikeresen feltartották a sort egy negyed órát. Köszönjük a Szent Adalbert központnak, hogy tökéletes időzítéssel akasztotta meg a rendezvény kezdését.

Valaki felvetette utólag, hogy célszerű lett volna jobban elkülöníteni a helyszínen jegyet vásárlókat és az elővételiseket. Hát igen, igaza van. :) A lényeg hogy azért tanultunk a hibákból, és jövőre máshogy csináljuk.

Máshogy csináljuk, de helyünk akkor se lesz több… most azt érzem a legégetőbb problémának, hogy erre találjunk valami megoldást.