Blog >> test
Tettem egy hatalmas teszt kört az autóval. Minden tökéletes. Nincs ugráló alapjárat, nincs teljesítmény vesztés DPF takarítás alatt. Minden király volt, addig amíg este nem akart beindulni. Hőmérséklet felugrott az egekbe, mekeget és a világ összes hibáját beírta a műszerfalra még a szomszéd kocsikból is. Mivel történt már ilyen és az eltárolt üzire tudtam egy recallt nyomni az agyamban, emlékeztem, hogy valami kábel lesz a kulás. Utoljára a kábel saru volt a bűnös. Most annyival könnyebb volt beazonosítani, hogy a garázsnál az egyik pali látta a szikrát az aksi alól. Hoppppp ott a test a váltóig. Meglazítottam, minden kulesz kipergett és vissza. Itt majd át kell takarítani a dolgokat, mert ezt már a ház előtt kellett szerelni, mivel nem indult már be.
Aknára fel, hamarosan. 😀
kicsi szikra
Történetem azzal kezdeném ,hogy egyik este szépen leraktam a garázsba az autóm.
Másnap mennem kellett volna reggel vele, gyújtás, start, majd semmi.
Baszki ,lemerült az akksi? Töltőre fel!
Kb. 4 óra múlva már tényleg sürgős dolgom volt, időre kellett -volna- mennem, ennyi idő alatt biztos töltött az akksiba annyit, hogy elinduljon. Indítózok teker felet a motor.
Na neeeeeeeeeeeee, rohadtköcsögolaszbuziszemétládarohadjmeg.
(ismerjük magunkat)
Másnap írogattunk a fórumba, volt aki akkumulátor-ra volt aki önindítóra gyanakodott.
Én is inkább az utóbbi felé orientálódtam, fel is hívtam egy közeli szerelőt, hogy szét kéne kapni ,meg még 1-2 dolgot megjavítani az autón.
Tegnap este átgurult, majd 1perc alatt megállapította ,hogy rosszul testel le az autó.
Jó oké, ezt már megoldom én is.
- Ma visszakerestem a testkábelt kivettem az akksit, akksitálcát, mindent ami útba volt.
Megtaláltam a bűnöst, tiszta rozsda volt a csavar, a kábel vége pedig tiszta oxid.
WD 40 barátom volt, sikerült nagy nehezen meglazítani az anyát anélkül ,hogy lesarkozódott volna.
A sarut megcsiszoltam , kapott új alátétet, és az anya is ugyan olyan önzárosra lett cserélve.
Találtam még 1 test kábelt az akksi tálca elött, azt is felcsiszoltam biztos ami tuti.
Minden vissza a helyére, láss csodát tökéletesen indul. Talán sose indul ilyen könnyedén.
Én meg már önindítót akartam felújíttatni ,venni...
Az autó határozottan vészüzembe került, ez nagyjából viselkedésben azt jelenti, hogy úgy húz mint egy szívódízel, nem működik a tempomat, sem a klíma.
A kiolvasás többszöri sikertelensége után átkerült egy másik helyre, ahol sikerült kiolvasni, P0190 Rail szenzor hibát jelzett. Pár nap munka után kiderült, hogy azzal nincs baj.
Nade mielőtt kiderült, mik történtek?
Rail szenzor csere, nyomáscsökkentő tisztítása, kábelek kimérése esetleges szakadás keresése.
Végül kiderült hogy az ecu megsérült, és nem küld test jelet a szenzornak.
Kapott a szenzor egy direkt testet, amitől az autó újra jól működik.
A hibakód valószínűleg törlődött, ezt kiolvasás hiányában csak abból tudom következtetni, hogy a tempomat újra működik.
Köszönet az elméleti segítségért GTPetinek, Warbinak, és a gyakorlatban pedig ki másnak mint ZÉ és Thomasnak.